Wanneer naar Curaçao?

11-11-2013 13:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mijn vakantie al invullen voor volgend jaar zomer vakantie.

Mijn partner en ik zouden heel graag samen naar Curaçao willen volgend jaar. Ik heb al zitten kijken op internet naar accommodaties en heb al iets leuks gevonden. (Soort particulier, maar dan via een bekende website). Een leuk appartement bij de zee wat in ons budget ligt.

Nu hebben we natuurlijk ook een vliegticket nodig, alleen zou niet weten wanneer de beste reistijd is, en ook niet geheel onbelangrijk wanneer het een beetje te doen is qua prijs.

Zou graag 14 dagen gaan

Welke maand maakt niks uit.

Hebben jullie tips voor mij?

Edit: We zijn nu nog bezig met een verbouwing, de planning is dat we rond eind december klaar zullen zijn. Hierna willen we even lekker ontspannen samen!
http://www.klimaatinfo.nl/reisperiode/curacao.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In de periode juli tot en met november kan de zee wat onrustiger zijn vanwege depressies en orkaanactiviteit in de omgeving van Curaçao
De beste reistijd voor de Nederlandse Antillen is januari t/m april. Het regenseizoen op deze eilandenband in de Caribische Zee valt tussen juni en november. Naast korte maar heftige stortbuien ‘trotseer’ je van juni tot en met augustus ook nog eens temperaturen van ver in de dertig graden. Voor geslaagd eilandhoppen kies je voor een vertrek tussen eind december en april. Wie liever geen orkanen ontmoet, vermijdt de maanden augustus en september.
Ik ben vorig jaar in Maart geweest. Heerlijk weer gehad met 1 middag wat regen.
Wij zijn dit jaar in maar naar Aruba geweest,echt een aanrader om naar het Caribisch gebied te gaan als het hier nog winter is..

Voor vliegtickets geen idee,ik boek meestal een pakketreis. Ik kijk altijd eerst wat het los kost en ga dan vergelijken maar kom toch vaker met een pakketreis goedkoper uit. Alleen bij stedentrips boek ik meestal los.
Het was eigenlijk niet mijn vraag welke maand het beste seizoen is in Curaçao, maar wanneer het goedkoopste is om te vliegen naar Curaçao . Maar alle tips en adviezen zijn welkom hoor!
Wij zijn afgelopen juni 9 dagen geweest. Fantastisch weer gehad, 1 ochtend ( tegen half 8) een half uurtje een bui, wat nodig was.

We hebben een last minute geboekt, waardoor alles erg goedkoop uitviel. Verder geen ervaring wat goedkoper is.
Buiten de vakanties om
Ik heb het idee dat mei en november voor zulke vakanties het goedkoopst zijn.
Je kunt je ook hier even inschrijven. Daar stel je een bestemming en een maximum bedrag in en dan krijg je een mailtje op het moment dat de prijs daaronder zit.
Werelddeal weken v KLM is t goedkoopst, en zou zeker niet in aug/sept gaan want dan is t echt op znheetst daar,wij gaan altijd in feb/mrt en echt zalig gewoon!!! Dan voelje na lange tijd weer een echte zon op je huid, terwijl NL in de kou zit verrukkeluk!!
Ik geloof dat Arke wel eens van die deals heeft in september dat je dan voor 400euro vliegt oid, maar dan moet je wachten tot dan met boeken, lijkt me ook niet echt prettig. Verder is december in ieder geval het duurst ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven