TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
Ah ik dacht al; waar zijn jullie?!
Jeeeej, we are back!

@Summer, heb ff wat gemist. Wanneer mag jij naar de gyn?
Pfff heb ff wat geskipped.

@forestfruit. Ja de 18e is een lange cyclus en ik heb idd gedacht om een vroege test te doen de 15e, maar bij een negatieve uitslag is het toch nog niet zeker? En ik wil samen met mijn vriend testen en die vind het ook onzin die vroege test... in dubio dus

Ps. Mijn leeftijd in de tabel mag nog met 1 omhoog
@suikerklontje: woensdagsmiddag.. Ben benieuwd. Denk zelf een inwendig onderzoekje en m'n 'probleem' bespreken en bekijken.

Bij mij gaat het een beetje op en af.. Ik zou ook zo graag bij de mensen horen die als je er naar kijken bij wijze van al zwanger worden. Maar ja dat is nu eenmaal niet zo.

@groengijtensok: ik zou dan nog even wachten Als je dat kan. Ik test persoonlijk altijd zelf.. Ik heb bedacht als die ooit positief is dat ik hem ga verrassen
Zo ik heb even wat gemist zie ik!

Gelukkig is het alweer klaar. Wat kinderachtig zeg!

Ik ben zo druk in het huis dat ik hier niet echt meegeschreven heb. Wel alles gelezen. Onzekere tijden voor mousi en summer met bloedverlies. Hopelijk geen menstruatie maar innesteling.

Ik moet vrijdag ongesteld worden. Heb geen echt zwangerschapssymptonen denk ik. Heb wel gevoelige borsten, maar kan zijn van het sjouwen, dat het spierpijn is. Heb geregeld wat krampen, kan komen omdat in t nieuwe huis nog geen toilet is aangesloten en ik dus soms de hele dag niet plas. En ik droom hele echte dromen, wel 3 of 4 per nacht. Maar ook dat kan komen omdat ik s'avonds echt kapot ben! Ben dus heel moe, maar allemaal te verklaren. Ik reken er dus niet op, zou wel leuk zijn als t wel raak is, even afwachten nog!
@Jemida Nou inderdaad, topic was zelfs ff offline gehaald. Maar fijn dat je zo druk bent, minder tijd om over zwanger worden na te denken hihihi.

@Summer Wat fijn. Heel snel. Ben erg benieuwd.
Liesje, dat zou heel fijn zijn!

Wanneer heb jij de echo ook alweer? Misschien wel leuk voor de zwangeren om hun echo datum bij bijz. heden te vermelden.

Oh zie net dat cupcakegirl dat al had gedaan.

Ik vind het zo spannend voor je, vooral omdat dit jullie 1e zal worden .

Mousi, here we are !

Groenegeitensok, ligt er ook aan welke test je gebruikt. Ik gebruik 4 dagen voor mijn nod en ik ben zo testverslaafd dat ik van een gemiddelde cyclus uitga haha.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, als jullie er allebei niet achter staan, dan zou ik het ook niet doen. Sowieso is het verstandiger om te wachten tot je nod. (ik ben nu eenmaal wat minder verstandig als het op zwanger worden aan komt )

Summer, ik snap je gevoel helemaal, hier af en toe hetzelfde gevoel.

Ik denk ook dat de gyn het even gaat bekijken.

Tenminste bij mijn onderzoek werd een inwendige echo gemaakt en daarna een borstonderzoek en klein vragenlijstje. Hij was er zo mee klaar.

Ik vraag me alleen wel af of je alles kan zien met zo’n echo?

Jemida, je bent er maar druk mee!

Wel fijn dat je zo niet zoveel aan zwanger worden kan denken, lijkt me ook wel weer eens fijn haha.

Spannend hoor, nog 3 dagen..
@Groenegeitensok: Hmm…lastig! Als je de 15de test en deze is positief blijft het toch spannend tot je NOD. Maar als zwangere kan ik je vertellen dat het spannend blijft… Als je vrijdag negatief test denk ik dat je toch niet durft te drinken, of wel? De kans dat het wel raak is, is dan natuurlijk nog steeds aanwezig… Moeilijk, moeilijk. In de tabel ben je nu ook 28

@Summer: Lastig is dat he, dat het bij sommige mensen zo snel gaat! In mijn vriendengroep zijn zeven stellen met kinderen. Die vrouwen zijn allemaal na een tot drie ronden zwanger geraakt. Ik ben dus een uitzondering, maar met mijn zeven ronden vind ik het nog allemaal vlot gegaan! Maar dat is makkelijk praten, nu ik al zwanger ben…

@Jemida: Hoe gaat het allemaal met het nieuwe huis? Inderdaad een erg drukke tijd!! Fijn dat je zoveel afleiding hebt! Hoe gaaf zou het zijn als je vrijdag positief test! Ik ben heel benieuwd! Haha, die dromen…echt levensecht he! Ik had er vannacht ook weer een: zat met Koning Willem-Alexander, Koningin Maxima en Prinses Beatrix aan tafel. Na het eten gingen we ons klaarmaken voor een feest en ik droeg daar Maxima haar blauwe Kroningsjurk

@Suikerklontje: Hoe is het bij jou nu?? Ga je morgen testen? Ik ben heel benieuwd!

@Forestfruit: Goed idee! Ik heb de tabel aangepast. Maandag heb ik mijn eerste echo, vind het ook spannend!! Wanneer krijg je de uitslag van het onderzoekje bij de gyn? Ik ben benieuwd! Wel fijn dat er nader onderzoek plaatsvindt, jullie zijn al met al een flinke tijd bezig Ga je morgen testen?? Ik duim heel hard voor je!!
@suikerklontje: morgen al je NOD! hoe is het nu? wil je gaan testen of wacht je nog even?

@summer: wat fijn dat je morgen naar de gynaecoloog kan! hopelijk geeft het je meer duidelijk en vooral ook vertrouwen herkenbaar hoor, dat je snel zwanger wil zijn, als je ervoor gaat dan wil je het ook het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. veel succes morgen

@groenegeitensok: lastig he wachten tot je NOD, maar een vroege test die negatief is zegt je ook weinig, dan moet je nog steeds een aantal dagen wachten...

@jemida: lastige is natuurlijk dat die klachten ook bij een zwangerschap kunnen passen... hopelijk vrijdag een positieve test fijn dat je zoveel afleiding hebt door het klussen! moeten jullie veel doen?

@liesje: ik vind het nu nog spannender dan toen ik nog niet wist dat ik zwanger was eigenlijk... had vanochtend enorme buikkrampen, dan denk je meteen aan het ergste, terwijl het uiteindelijk gewoon last van mijn darmen bleek te zijn (en ik heb een prikkelbare darm dus zo gek is dat niet, was alleen al lang geleden)

nog een week tot je eerste echo, wat leuk en spannend! dat zal ook wel zekerheid geven denk ik. op sommige momenten twijfel ik daar ook wel eens aan, ik heb zo weinig klachten dat ik ga denken: zou het allemaal wel goed zijn?

@zwangeren: wat slikken jullie aan vitamines? ik slikte al foliumzuur maar ben dit weekend overgegaan op 'vitaal zwanger' vitamines van kruidvat, vind het wel een fijn idee dat ik dan zelf ook genoeg binnen krijg van alles

@meiden op het wachtbankje: heel veel sterkte met wachten, nog even geduld! hoe leuk zou het zijn als er weer een aantal zwangeren bijkomen!

Heb net een afspraak gemaakt met de MvM informatrice, nu wordt het toch wel heel echt :P

Van vriend een negen maanden dagboek gekregen met een lief kaartje erbij, echt leuk! Het is nu bij hem helemaal doorgedrongen, hij vindt het heel leuk maar ook heel spannend. Ik ben er eigenlijjk veel relaxter onder, we zien wel wat er komt, het komt vast wel goed
@Lady: Spannend allemaal he. Ik herken het wel, gelukkig heb ik weinig last van krampen maar als ik ze heb schrik ik daar ook best van. Het hoeft natuurlijk helemaal niets ergs te zijn: het kunnen inderdaad je darmen zijn maar het kan ook het uitrekken van de baarmoeder zijn. Ook wat je zegt over je klachten herken ik. Ik ben nu zelfs blij dat ik misselijk ben. Hoe vervelend die misselijkheid ook is, het geeft me de bevestiging dat er toch echt iets gaande is in mijn lijf. Aaah, wat lief van je vriend dat je een negen maanden dagboek gekregen hebt!! Het is ook superspannend allemaal, fijn dat jij er relaxter onder bent! Het komt zoals het komt inderdaad. Leuk, MvM op visitie! Je krijgt een heel schattige wikkeldoek cadeau. Leuke bijkomstigheid!
Zo, de nod's van een aantal meiden komen er bijna aan. Hoe is het met jullie? Last van rare kwaaltjes of juist helemaal niet?

Lady leuk kado van je vriend!
@Summer Succes vandaag bij de gyn!!

@Lady Wat lief zeg, gaaf om alles bij te gaan houden.

Vandaag mijn NOD. Ik ga niet eerder testen dan dit weekend omdatt mijn LF weleens 18 dagen us geweest. Ik gaa er nog steeds vanuit dat ik ongesteld ga worden. Ik heb nog steeds druk op mn onderbuik en gevoelige tepels. Op mn tepels na heb ik alle kwaaltjes vorige rondes ook. Zoals ik al eerder beschreef ksn ik hetrredelijk loslaten en dat scheelt. Onbewust toch wel met alles bezig, heb vannacht gedroomd dat ik ongesteld werd hahaha
Dat je dat kunt suikerklontje! Knap hoor.
Goedemorgen!

Ik heb geen hoop dat het raak is. Gisteren wat bruinig bij het afvegen en dat had ik de vorige 2 keren ook een paar dagen voordat ik ongesteld werd. Helaas!

Baal wel want de volgende eisprong valt in de verhuisweek en weet nu al dat we dan geen fut hebben om er voor te gaan.
@suikerklontje: thnx! heb voor de zekerheid net een test gedaan maar die was negatief. Ik test einde weekend nog eens maar ik denk dat die negatief blijft. Die gedachte is inmiddels

Ook gezakt.

Ben benieuwd vanmiddag. Zal denk ik wel een inwendige echo krijgen. Al is het maar om bepaalde zaken uit te sluiten en 'mijn probleem' te bekijken of te bespreken. Ben ergens wel bang dat er iets uitkomt maar ja we zien wel..
Summer veel succes vanmiddag! Ik zal aan je denken en hopen dat het niks ergs is!
Morning dames,

Wauuwwwww wat is er in godsnaam aan de hand geweest.. even niet online geweest ivm heel druk met werken maar het lijkt wel of er een stel pubers zich wilde toevoegen

Klinkt misschien stom maar ik heb niks tegen nieuwe mensen al moet ik zeggen aangezien wij al zo lang (al vanuit een eerder topic) met elkaar schrijven voel ik wel een band met elkaar en vind ik het onoverzichtelijk worden als er meerdere bij komen.. ik kan het dan niet meer bij houden (heb er nu al moeite mee af en toe door drukte)

Sorry dat ik even niet persoonlijk in ga op iedereen en alleen even mijn eigen ding post, de rest van de week weer meer tijd en zal ik actiever aanwezig zijn!

Natuurlijk zondag getest en zegt inderdaad niet zo heel veel met zo'n vroeg tester echter denk ik wel dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden.. me borsten zijn gevoelig en kan wat snauwen en heb trek in van alles en dat is bij mij altijd wel een teken dat mijn DDO er aankomt.. Maar goed zolang het er nog niet is, is het nog niet uitgesloten natuurlijk!!
lovee
PS: ook is mijn temperatuur gedaald en geloof dat dat altijd best veel zeggend is niet? (was vergeten te tempen dus na mijn kopje koffie 37.1)

Heb alleen nog niet zo veel ervaring met tempen!
lovee
Succes Summer! Ben benieuwd...

Ik had gisteren, na 1x bloed 's ochtends, de hele dag weer niks, dus heel stiekem dan toch weer een beetje hoop... Maar 's avnds weer veel bloed... Dus nu echt: op naar de vlgnde ronde!

Nieuwe nod: 9 dec. Pfff wat is dat nog ver!
Nou ik had gelijk, ben al ongesteld. Bah! Ik baal echt dit keer. Effe baaldag voor mij en dan hopelijk morgen weer positief ingesteld.
@mousi & Jemida -- Balen meiden!! Heb het vermoeden me morgen bij jullie aan te sluiten.. Veel sterkte en nieuwe ronde nieuwe kansen!!
lovee
Balen meiden. elke maand is er een te lang als je graag wil he?

Had vanmorgen een foutje gemaakt. Was misselijk en wilde niet eten. Kinderen naar school gebracht en meteen doorgereden boodschappen doen. Waren ze in de supermarkt haantjes aan het grillen. Dacht echt dat ik moest overgeven. Kreeg het ook heel warm en werd duizelig.

zit nu maar een paar crackers weg te werken. Moet nog heel veel doen vandaag pff.
Mousi en Jedima, balen hoor. Het is echt balen iedere keer. Op naar de volgende ronde!

Mar-lou, geen bloed is goed. Het kan dus nog he? Kom op meis!

Hier ff wat minder de afgelopen twee dagen. Ik heb het gevoel een griepje onder de leden te hebben. Hopelijk valt het mee. Heb veel te doen de komende dagen
Ik snap soms niks van het vrouwenlichaam! Na vanmorgen niks meer gehad. Alleen vanmorgen dus bruinrood. Tampon was bijna leeg alleen wat bruine sliertjes. Jammie, heerlijke omschrijving, iedereen z'n lunch al op hoop ik maar...

Stomme is dat ik nu weer ga hopen dat het nog kan, slaat nergens op, had vorige 2 maanden ook eerst wat bruin voor ik echt ongesteld werd. Wil iemand mij even met beide voeten op de grond zetten en zeggen dat ik gewoon uit moet gaan van een menstruatie?
hoi allemaal,

ik ben weer terug van de gynaecoloog. Een hele aardig man, oud professortje

Nam mij serieus, gaf me echt het gevoel mij te begrijpen en wilde daar alle medewerking aan verlenen. Hij vroeg me ook nog naar mijn beroep aangezien ik zo goed was onderlegt.. ja toen ie hoorde wat ik deed snapte hij het wel.

Ik heb een inwendig onderzoek gekregen, Daarop geen afwijkingen te zien. Mijn slijmlaagje was minimaal, maar niet abnormaal. Er was nog geen folikelgroei te zien, maar ook dat was niet abnormaal op cyclusdag 8.

Ik heb bloed moeten laten prikken om beginwaardes te hebben en ik moet over een week terug voor een nieuwe echo. (ze gaan deze maand mijn cyclus volgen)

Na mijn eisprong weer bloed prikken om het progesteron te bepalen. Na die maand wordt er gekeken hoe deze maand is verlopen en of ik dus weer een week te kort kom of mijn slijmlaag niet dik genoeg wordt.

De dokter gaf aan dat het op zich niet al te lastig op te lossen zou zijn en ik zou dan of aan het begin Clomid krijgen of na mijn eisprong progesteron in vaginale tabletten. (dan gaan we dus al in het feriliteitsonderzoek samen)

Maar goed eerst weer even afwachten.. volgende week terug.

Ik heb hem nog gezegd dat ik het erg prettig vond hoe hij met me omging. Hij gaf aan dat hij me begreep en zeker op mijn 29e met een eerste kindje.

Ik ben heel blij dat hij me er niet uitgebonjoured had en zei: tot over een half jaartje summer, probeer nog maar even door.

sorry voor mn lange verhaal maar zit er nog helemaal vol van.

Ben benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven