Zonvakantie december, tips?

07-11-2013 21:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen in december graag 2 of 3 weken naar de zon.

Lekker warm, iets te doen en zien, liefst appartement (niet all inclusief), qua budget ongeveer 1500/2000 voor twee personen vliegen en hotel/app.

We zijn eerder naar gambia, curacao en mexico geweest.

Wie heeft er tips? Waar is het echt leuk en lekker weer?

Alvast bedankt.
Florida? Of een van de abc eilanden?
Maleisie
Sri Lanka
Kaapverdië

Srilanka

Antillen
Brazilie (of ander land in Zuid-Amerika).
Azië.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Azië , Caribisch gebied, Hawaii
Wij gaan naar Thailand !
Ik twijfel nog over Cuba of Bali. Misschien is een van deze bestemmingen iets?

Iemand tips voor de keuze tussen Cuba of Bali?
Bali is wel regenseizoen.. Nog leuk hoor, maar als je pech hebt hele dagen regen!
bali is wel erg gaaf, maar regen vervelend.

ik heb geen idee hoe groot de kans is op regen in december op bali, even uitzoeken misschien?
Ik kan je vertellen; de kans op regen is dan GROOT op Bali. Ik ben er ook in december geweest en heb echt héél veel regen gehad.. Ben dus voor dit jaar beter gaan uitzoeken waar het echt lekker is qua zonvakantie weer... Toen kwam ik een handige site tegen waar je, als je voor een bepaalde periode zoekt zoals ik voor december, per maand een overzicht van bestemmingen krijgt waar het qua klimaat in die maand echt mooi weer is. Voor december staat het op deze pagina. Wij denken nu aan Gambia, niet zo ver en ook niet zo duur Iemand daar eerder geweest in de eerste helft van december?
Gambia is qua weer heerlijk eind november/begin december. Maar wel vaak all-inclusive en niet bij uitstek een bestemming voor uitstapjes. Zodra je de poort uitstapt ben je 'aan de beurt'. Ik was er voor een goed doel, kleding en andere spullen uitgedeeld in woonwijken en bij een ziekenhuis. Samen met een lokale gids ook nog wat andere plekken bezocht. Maar het was opvallend dat de meeste toeristen binnen hun resort bleven. Alleen de single oudere vrouwen gingen 's avonds nog weleens op pad om een leuke jonge vent te scoren. Zag je ze de volgende ochtend samen bij het ontbijt zitten! Zelf ook een keer met onze groep 's avonds op pad geweest naar een muziekfeest waar we voor waren uitgenodigd, daar sloeg de stemming snel om toen we niet voor iedereen een drankje wilden halen aan de bar. Wel veel wiet gekregen in ruil voor de pepernoten die we uit Nederland hadden meegenomen...
Dankjewel Azile, goed om jouw ervaring te lezen! Wij waren van plan om wel wat van de omgeving te zien maar dan onder begeleiding van een gids of excursie bedrijfje. En verder gewoon lekker zonnen en luieren in een fijn resort.
Ooo ik lees nu pas de regenverhalen over bali... Heb inmiddels geboekt voor bali.

Hoop dus dat het meevalt.

Hartelijk dank voor de tips!
Valt vast mee! Er zullen vast ook droge en zonnige dagen of dagdelen bij zitten. Laat het de pret niet drukken. Geniet ervan. Tip voor een volgende keer: Mauritius. Voor nu: veel plezier op Bali!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven