Gezondheid alle pijlers

Zere borsten cyclus

04-11-2013 13:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even mijn ei kwijt en ik weet, het is een peuleschil in vergelijk waar anderen mee kampen maar ik ben er nu zoooo s*****ziek van: die zere borsten al 2 weken voor ik ongesteld moet worden. Ze staan op knappen nu...

Hoe gaan de vrouwen die dit ook hebben ermee om?
Ik heb er ook altijd last van. Ik probeer geen strakke bh's te dragen en op de momenten dat het echt te erg wordt neem ik 2 paracetamol in.

Mijn moeder heeft ook last van haar borsten maar verder niemand in mijn omgeving. Word altijd ongelooflijk raar aangekeken als ik er over begin. Sindsdien hou ik mijn mond er maar over.

Buikpijn, hoofdpijn, keelpijn stemmingswisselingen noem maar op wat voor dingen je kunt bedenken, ja daar heeft iedereen wel last van. Daar mag wel over gepraat worden.
quote:saartje- schreef op 04 november 2013 @ 13:56:

Ik heb er ook altijd last van. Ik probeer geen strakke bh's te dragen en op de momenten dat het echt te erg wordt neem ik 2 paracetamol in.

Mijn moeder heeft ook last van haar borsten maar verder niemand in mijn omgeving. Word altijd ongelooflijk raar aangekeken als ik er over begin. Sindsdien hou ik mijn mond er maar over.

Buikpijn, hoofdpijn, keelpijn stemmingswisselingen noem maar op wat voor dingen je kunt bedenken, ja daar heeft iedereen wel last van. Daar mag wel over gepraat worden.

Ik heb er ook vreselijk last van.

Kan niet knuffelen met mn zoontje, met het omdraaien in bed doet het pijn, bukken, zelfs stevig doorlopen of de trap af. Echt niet jofel dit.

Mijn moeder had het ook altijd en idd, ik word ook vreemd aangekeken als ik mijn menstruatieklachten vertel. O.a. dit: of ik word niet serieus genomen of ze denken gelijk dat ik zwanger ben.
Tegen mij wordt gezegd dat ik mijn vriend er niet zo hard in moet laten knijpen of dat ik misschien mijn tepelklemmen maar eens af moet doen, dat soort dingen.

Er niet over kunnen praten oké, maar het voelt soms wel als een belemmering. stevig doorlopen, Over hobbels fietsen en dergelijke doen bij mij ook pijn. Maar een strakke bh ook. Het is het een of het ander.

Natuurlijk ben ik dan ook nog iemand met de minst grote borstpartij dus dan voel je je al helemaal onbegrepen als anderen nergens last van lijken te hebben.

Mijn vriend snapt er ook niks van dat hij er van af moet blijven net nu ze zo lekker groot en opgezwollen zijn

Minder zout eten schijnt te helpen, omdat je dan minder vocht vast houdt, maar dat helpt bij mij niks.

Ik had het ook al voordat ik de pil slikte, maar dan tijdens mijn menstruatie in plaats van er voor. De pil doorslikken voelt al helemaal niet goed, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Jammer dat ik niet tegen tampons kan als ik op vakantie ga. Meestal slik ik mijn pil dan een week korter, dat kan namelijk ook.
Ik eet zo zoutloos mogelijk. Het komt gewoon door de hormonen denk ik.

Het is bij mij begonnen met de Mirena, dus die heb ik eruit laten halen en nu een koperspiraal. Dacht dat het zou helpen, niet dus.

Ook heb ik last van mn knieeen, serieus waar en 1 tand gaat altijd pijn doen. Heb nog we meer kwaaltjes, maar die hebben andere ook. Deze niet en als ik het erover heb gaan mensen ook lachen. Dus laat maar
Jammer dat het koperspiraal niets uitmaakt voor jou. zit je nog met een hevige menstruatie ook.

Ik zit er al een tijdje over zo'n spiraal te denken omdat ik de Diane slik en die schijnt sowieso al niet zo goed te zijn. Alleen daar kun je je menstruatie niet mee uitstellen. En mijn menstruatiecup heb ik ongebruikt in de kast liggen omdat dat ding lekt. Daar heb ik dus ook niks aan.

Verder heb ik ook altijd last van diarree (sorry voor de details) maar daar ben ik al nooit over begonnen tijdens zo'n gesprek. Dan denk ik laat maar weer, jullie nemen me toch niet serieus. En ik denk ook wel dat dat misschien nog door mijn PDS kan komen, hoewel dat dan wel heel toevallig is.
Nee ik heb dat ook. Tijdens mijn menstruatie diarree en ervoor obstipatie. Idd, ik voel me ook vaak niet serieus genomen. Zelfs de huisarts, toen ik het vertelde, keek me aan alsof ik van een andere planeet kom.

Zo'n cup heb ik weleens van gehoord, maar dat is dus ook niet ideaal begrijp ik.

In principe ben ik niet zo heel erg ongesteld, niet meer dan voor de Mirena. Zelfs met de Mirena bleef ik nog ongesteld, weliswaar een stuk minder maar toch.

De pil wil ik niet, dus het enige wat overbleef was een koperspiraal. Was helemaal klaar met de toegevoegde hormonen, heb er van mezelf al genoeg hahaha.
Ik heb ook zo'n leuke cyclus. Ik ben zo'n 9 dagen ongesteld. Niet veel bloed maar dus wel langdurig een beetje. Daarna heb ik een paar dagen nergens last van. Dan begint het vaak met pijn in mijn anus die naar voren trekt. Daarna heb ik een week lang buikpuin. Geen kramp en niet echt een contante pijn maar een gevoelige buik. Pijnlijk als ik tegen het aanrecht aan sta of bij fietsen over een hobbeltje. Springen, rennen etc. kan dan ook erg pijnlijk zijn. Die buikpijn gaat dan langzaam weer over en dan krijg ik 2 pijnlijke plekken in 1 borst. Erop liggen kan dan echt goed zeer doen en ook rennen en springen is pijnlijk. Tijdens de menstruatie gaat dit dan meestal weer over. Gelukkig is het niet elke cyclus even hevig.

Huisarts vond het ook vreemd maar enige oplossing zou weer de pil slikken zijn en daar heb ik ook geen zin in.
Nee dat snap ik volkomen dat je daar geen zin in hebt.

Jeetje, pijn bij de anus heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me enorm vervelend (zacht uitgedrukt)

Bij mij is het vanaf mijn eisprong tot en met mijn menstruatie raak. Echt heel erg last van PMS, soms buikpijn maar voornamelijk enorme rugpijn. En die borsten zijn het ergst.
Ohhhhh eindelijk! Lotgenoten! Ik houd ze vast als ik van de trap af loop... Vroeger nooit last van dacht altijd door de pul maar nu na 3 maanden pilvrij nog steeds... Diarree ook én hele zere benen... Maar die borsten, au! Zijn ze bij jullie ook zo kei en keihard? Net op t moment dat ik denk het gaat niet meer word ik ongesteld en vermindert de pijn.... Met bh vind ik juist fijner trouwens, wanneer ik die uitdoe, ouch!
Pul is dus pil
Ik heb er ook last van, ook van spierpijn in m'n benen en enorme vermoeidheid. Het gekke is dat ik een Mirenaspiraal heb en niet ongesteld word, maar deze klachten hou ik wel... Geen tips, behalve heel lief zijn voor jezelf!
quote:sofietje83 schreef op 04 november 2013 @ 18:15:

Ohhhhh eindelijk! Lotgenoten! Ik houd ze vast als ik van de trap af loop... Vroeger nooit last van dacht altijd door de pul maar nu na 3 maanden pilvrij nog steeds... Diarree ook én hele zere benen... Maar die borsten, au! Zijn ze bij jullie ook zo kei en keihard? Net op t moment dat ik denk het gaat niet meer word ik ongesteld en vermindert de pijn.... Met bh vind ik juist fijner trouwens, wanneer ik die uitdoe, ouch!

Ja heerlijk he, lotgenoten

Haha, ik hou ze ook vast als ik de trap afloop, vorige week rende ik een stukje en dat deed me toch een pijn!

En nu heb ik nog steeds pijn, het houdt niet gelijk op als ik ongesteld ben geworden, houdt nog lekker een paar dagen aan.

Ze zijn ook helemaal opgezwollen en de aderen zie je duidelijk zitten, duidelijker dan normaal. Lastig uit te leggen.

Het enige voordeel is dat ik met kleding aan wel een aardige voorgevel heb dan hahaha
Nou die heb ik al (70e) en nu heb ik echt zo'n plop-gevel :-) maar ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben, maak me er soms wel zorgen over... Hebben jullie het altijd al gehad? En idd de pijn neemt langzaam af bij menstruatie maar merk de eerste dag al wel verschil hoor
Fijn jullie reacties, wat de meesten hier zeggen, heerlijk dat ik niet de enige ben. Ik sta te popelen om te menstrueren, dat klinkt toch bizar eigenlijk.

Ik slik al jaren geen pil meer of andere rommel, maar met of zonder, dat maakt zo te lezen ook geen verschil.
Hoi, ik herken dit heel erg. Ik heb ook enorm pijnlijke borsten kort voor en tijdens mijn menstruatie. Ik dacht altijd dat het de combinatie zware menstruatie en zware borsten was. Is dat bij jullie ook zo?
Ja! Dat heb ik ook! Vreselijk! Die twee weken draag ik het liefst alleen maar sportbeha's met, als het heel erg is, icepacks er in bij mij is het een paar jaar na mijn 30e pas zo erg geworden. Geen zware menstruatie overigens, ik denk dat ik met de jaren gewoon gevoeliger ben geworden voor hormonen. Nog 15 jaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven