Lastige situatie.

14-11-2013 12:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik het moeilijk om hier een topic over te openen, maar het zit me nogal dwars.

Ik heb een vriendin die ik nog niet zolang ken.

Onze kinderen hebben dezelfde leeftijd en kunnen goed met elkaar overweg. En wij dus ook.

Ze is heel lief, wil veel te graag aardig gevonden worden, doet alles voor haar kinderen. Heeft een man die veel van huis is. Aardige vent, heb hem 2 keer gezien en gesproken.

Een paar dagen geleden was ik bij haar( mijn kinderen en ik).

Haar man is er toch weinig, dus gezellig met z,n allen gegeten.

Ze is altijd wel paniekerig over haar garage. Daar kom je van buitenaf ook niet in. Alles gaat via de voordeur. Vond ik al raar met zo,n groot huis en buiten spelende kinderen.

Gisteren glipten de kinderen dus de garage in, wat niet mag is altijd leuk.

Ik stond het dichtstbij de tussendeur naar de garage en ging ze achterna. Veel rommel, maar dat heb ik ook in mijn schuurtje.

Dat was voor mij dus niet schokkend.

Wel dat er honderden lege wijnflessen stonden.

Ze drinkt wel steeds een wijntje als ik daar ben. Ik dacht dat ze dat misschien gezellig vond.

En ze is ook wel gestresst door alles, dus verder niks achter gezocht.

Toen ik weer binnen kwam zei ze;,, ja, mijn voorraad lege flessen is groot he? Ik vergeet ze steeds weg te brengen. Maar af en toe een wijntje ontspant me.,,

Ik heb net gedaan of er niks aan de hand was. Ben zelf ook geen heilige. Ik rook en af en toe in mijn kindvrije dagen een jointje.

Maar nu begrijp ik wel waarom ze vaak onrustig is en nooit lang bij mij op de koffie blijft.

Wat moet ik doen, hierover met haar praten? Of het negeren?

En waarom ziet haar man dat niet?

Die is meestal niet thuis , geeft haar wel dure kleren die niet haar smaak zijn.

Ze is een mooie meid, al vindt ze zichzelf lelijk.

En bovenal is ze hartstikke lief.
wij slapen nooit.
Ze doet in elk geval heel veel voor haar kinderen.

.
wij slapen nooit.
Wat een lastige situatie. Jullie kennen elkaar nog niet lang genoeg om hier echt openhartig oevr te praten, maar dat ze jou een beetje in vertrouwen lijkt te nemen, is een goed teken.

Ik vind het wel een zorgwekkende situatie, een vrouw alleen met twee zulke kleine kinderen. Mocht er iets gebeuren, is zij dan nuchter genoeg om de kinderen uit een gevaarlijke situatie te halen of naar de eerste hulp te rijden?

De kinderen zijn nu nog klein, maar die krijgen daar echt wel wat van mee, hoor. Mensen die (veel) alcohol op hebben, zijn onberekenbaar. Kan ze nog zo lief zijn als jij in de buurt bent. Leven met iemand die zo afhankelijk is van alcohol is zeer onveilig voor kinderen, zeker als er geen andere ouder is die de zaken in rechte banen leidt.
Veel doen voor je kinderen maakt niet persé dat je je kinderen net datgene geeft wat ze nodig hebben: geborgenheid, veiligheid en een gezonde ontwikkeling.
Dat klopt Frizz.

Maar ik ken haar nog niet zo lang, ik vond het wel een hele prestatie van haar.

Tot ze me vertelde dat het om acceptatie ging.

En tot ik al die wijnflessen zag.
wij slapen nooit.
T is echt heel lastig alysha.

Vooral omdat ze soms ook weken afstand houdt.
wij slapen nooit.
NOu ja, wat Frizz zegt dus
quote:valentinamaria schreef op 14 november 2013 @ 13:48:

T is echt heel lastig alysha.

Vooral omdat ze soms ook weken afstand houdt.Ga er dan maar vanuit dat jij haar alleen in haar goede periodes ziet.
quote:valentinamaria schreef op 14 november 2013 @ 13:39:

Frizz, ik weet niet hoeveel ze overdag drinkt.

Haar oudste heeft wel wat issues, zit op speciaal onderwijs.

Schijnt ook al geld te geven aan andere kinderen zodat ze met hem willen spelen.

Hun band lijkt me wel anders dan tussen mijn kinderen en mij.

Maar ja, ik ben ook al zolang alleenstaande moeder, dat is toch weer anders dan met 2 ouders.Misschien is dat je aanleiding om de problemen binnen het gezin via een omweg aan te snijden en te zien in hoeverre ze open staat voor hulp??
Misschien haar toch aanspreken.

Het kan ook zo zijn dat meer mensen in de omgeving het zien, maar niemand er wat van durft te zeggen. Volgens mij gaat dat heel vaak zo.
Ik ga dat voorzichtig proberen lupine.

Daar zeg je wat alysha, dat ik haar alleen in goeie periodes zie.

Maar toch brengt en haalt ze haar kinderen naar school en naar hun sporten.

En werkt ze.

Trouwens, na die flessen wijn ontdekking viel het me ook op dat er shampoo, cremespoeling en een fohn in de keuken lagen.

Terwijl in die huizen toch prachtige badkamers zitten.

En de kinderen mochten ook pertinent niet naar boven, zelfde als met de garage.

Ze had enorme troep boven, zei ze.

Ze weet best dat ik het ook niet altijd netjes heb, dus mijn kinderen letten daar echt niet op.

Beneden was het deze keer wel netjes.

Je moet je voorstellen, een heel groot luxe huis , grote kamer, overal staan normaal manden vol strijkgoed.

Ze strijkt echt alles, maar is nooit klaar met de was.
wij slapen nooit.
Snap je dilemma heel goed. Als je haar man was had je de keuze om te zeggen dat dit niet goed gaat en dat je weggaat met de kinderen. Haar man steekt kennelijk op een andere manier zijn kop in het zand/ is afwezig. Maar nu ben je een omstander en als je het te hard aanpakt, bant ze je uit haar leven.

Maar dit klinkt als een zeer ongezonde situatie voor haar kinderen.

Zou het toch eerst proberen aan te kaarten bij haar.

Heb geen verstand van AMK en dergelijke maar in de situatie zoals jij beschrijft lijkt een melding me toch iets wat je uiteindelijk kan doen.
Ik zou haar (nog een keer?) duidelijk zeggen, persoonlijk of in een kaartje dat als ze hulp nodig heeft, dat ze dat altijd aan je kan vragen.

Dan heb je het duidelijk gevraagd, zij weet dat jij min of meer weet dat zij problemen heeft. En laat het dan van haar kant komen. Maar dan heb jij gedaan wat je kon. En dan proberen los te laten.

Je kunt haar naar instanties helpen als ze daarom vraagt.

(En anders schakel je Jimmy Geduld en Peter vd Vorst in )
En wat Alysha zegt. Jij ziet haar op goede dagen. En op die goede dagen staan flessen in de garage, eten haar kinderen geen hele maaltijd, is haar man altijd afwezig, zijn er een hoop 'verboden' gebieden, doet ze alles voor haar kinderen behalve ze een veilig thuis bieden.
Als t goed is komt ze volgende week hier met haar kinderen.

We hebben het niet vast afgesproken, maar ik probeer hun dan hier te krijgen.

Kinderen mogen hier boven spelen en ook buiten, dus misschien kom ik dan wat verder.

Instanties inschakelen, is dat echt aan te raden?

Ik vind dit topic eigenlijk al ver gaan, qua mijn bemoeizucht.
wij slapen nooit.
Eerst eens een goed gesprek aangaan (waarbij je wel tips van instanties kan gebruiken).
Waren het echt zoveel flessen? Honderden?

Want ik heb momenteel van een feest nog iets van 15 lege kratten in de schuur staan die dringend naar de winkel teug moeten en mijn moeder vertelde mijn tante laatst ook dat ik zowat honderd lege bierkratten in de schuur had staan. En mijn tante geloofde haar zus uiteraard en vond mij en mijn beroepschauffeur spontaan een stelletje zuiplappen.
Ik zag in de gauwigheid 6 vuilniszakken vol flessen en ong 10kratjes.

Plus wat er los nog aan flessen slingerde.

wat er in de dichte kasten stond weet ik niet.

Maar je kan vanaf de buitenkant ook niet via de garage naar binnen.

Die deur zit op slot en er staat van alles voor.
wij slapen nooit.
Als het 15 lege flessen waren geweest was me nog niks opgevallen en had ik geen topic geopend.
wij slapen nooit.
Het is ook meer dan alleen die lege flessen natuurlijk. Ze zit ook altijd aan de wijn, begint om half drie al en is heel mager.
Ach jeetje, shampoo en fohn in de keuken, verboden gebieden. Jij ziet nog maar het topje van de ijsberg.

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan het zaadje planten dat je weet wat er aan de hand is, dat je haar niets verwijt, en dat ze bij jou terecht kan (als dat zo is). Maar daarvoor moet het onderwerp alcohol wel eens ter sprake zijn geweest, anders denkt ze dat ze je nog steeds voor de gek kan houden. Pas van daaruit kun je verder denk ik.

Sterkte, ik hoop dat ze heel snel de ernst van de situatie inziet en hulp gaat zoeken.
Ik vind het wel gek dat ze niet naar drank ruikt, VM.
Wat Frizz zegt. Eerst proberen het met haar over te hebben. Maar hou het in je achterhoofd.

Snap je huiver. AMK wordt hier soms wel erg snel geroepen. Maar ik heb al meer van je gelezen, je lijkt me niet iemand die de situatie onnodig opblaast. En hoe je het feitelijk omschrijft vind ik wel heel zorgwekkend klinken.

Kon je ze ook niet bellen voor advies?

Zodat je weet hoe jij hier mee om kan gaan?
Ik moet idd wel een onderbuikgevoel hebben voor ik me ergens zorgen over maak.

Dingen opblazen hou ik niet van en ik zou flink pissig worden wanneer iemand zich met mij bemoeide.

Kan ik het AMK bellen voor advies , is dat het verstandigst?

Ik heb nu spelende kinderen hier, kan dat beter morgen in alle rust doen.

Zijn dat echt tekens, van die shampoo in de keuken?

Zelf was ik nooit mijn haar in de wasbak, alhoewel haar keuken wel super is met van die speciale kranen.

En vooral 8 jarigen willen wel graag boven spelen op hun kamer met vriendjes.

Ik vond het wel raar dat ze daar zo panisch om deed, ik heb haar weleens in een grote puinzooi beneden gezien.

Wat kan ze dan nog meer verbergen?
wij slapen nooit.
roodpaars schreef op 14 november 2013 @ 14:45[/message]:[/b]

Ik vind het wel gek dat ze niet naar drank ruikt, VM.

Ik eigenlijk ook, maar met tandenpoetsen kom je ver denk ik.
wij slapen nooit.
Jullie drukken me trouwens ook met de neus op de feiten.

Ergens kan ik niet geloven dat ze alcoholiste is.

Wat mij ook erg raakte is dat ze aan tafel wel een paar keer gezegd heeft het zo gezellig te vinden met z,n allen.

Ik doe soms vrijwilligerswerk voor weduwen, helpen met administratieve dingen. Dat zijn overwegend oudere vrouwen die niet kunnen internetbankieren.

Omdat ik zelf weduwe ben weet ik daar raad mee, dit overvalt me wel.

Ik had op cursus wel gehoord dat er vrij veel aan alcohol verslaafde vrouwen zijn hier in de stad en eigenlijk kan ik het nog niet geloven van haar.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven