Klankbordmeeting

14-11-2013 11:52 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Naar aanleiding van jullie suggesties omtrent het beleid op het Viva forum wil ik een aantal van jullie graag uitnodigen voor een klankbordmeeting bij Sanoma in Hoofddorp.

Tijdens deze meeting luister ik graag naar hoe jullie het Viva forum op dit moment beleven en naar jullie suggesties voor verbetering. Daarnaast heb ik zelf ook een aantal ideeën die ik jullie graag voor wil leggen. De klankbordmeeting staat gepland op dinsdag 10 december van 15:00 tot 18:00. Ik begrijp dat een meeting overdag niet voor iedereen ideaal is, om de klankbordmeeting op korte termijn te kunnen laten plaatsvinden is dit echter de enige mogelijkheid.

Er zullen tijdens de meeting alleen voornamen worden gebruikt. Zo blijf je als persoon en als gebruiker anoniem. Voor drankjes en snacks wordt gezorgd en reiskosten kunnen worden gedeclareerd.

Helaas is het ondoenlijk om met alle gebruikers in gesprek te gaan. Om een constructief gesprek te kunnen voeren zullen we zorgvuldig 10 gebruikers selecteren die samen een afspiegeling vormen van het totaal aantal gebruikers van Viva.nl. Daarvoor is het wel belangrijk dat je ons je gebruikersnaam doorgeeft bij je aanmelding.

Iedereen kan zich aanmelden tot en met 23 november. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar forum@viva.nl met als onderwerp ‘klankbord’. Vermeld in de e-mail je voornaam, je gebruikersnaam op het Viva forum en of je van plan bent met het openbaar vervoer of met de auto te komen. De geselecteerde gebruikers ontvangen uiterlijk 25 november een uitnodiging. De genodigden kunnen eventueel suggesties en ideeën verzamelen van forummers die niet in de gelegenheid zijn de bijeenkomst bij te wonen.

Hopelijk tot ziens bij de klankbordbijeenkomst op 10 december!

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 14:20:

Het kan hier ook niet, maar je kunt het wel wijzigen en bijvoorbeeld vervangen door een punt. En die mogelijkheid tot wijzigen moet wat mij betreft wel blijven bestaan, al is het alleen maar om bijvoorbeeld typfouten te kunnen verbeteren. Je zou wel een termijn kunnen stellen waarbinnen het wijzigen mogelijk is, als dat binnen dit systeem kan.

Maar als de OP gequote kan worden heeft een punt niet veel zin meer en zal dus minder gebeuren.

Binnen php kan dat idd wel binnen een tijdslimiet ingesteld worden.
quote:Nouschi schreef op 15 november 2013 @ 14:23:

Ik vind het altijd wel lachen als een OP wordt verwijderd. Meestal zie je het ook wel aankomen toch?

Nee, eigenlijk niet. Tenminste, meestal niet. Behalve als loepers of mensen met een goed geheugen zeggen; Hoe lang laat je de OP deze keer staan?

Vind het echt rete-irritant. Vooral mensen die het altijd doen. Ook wat betreft berichten wissen.
Ach, ik heb ook wel eens een bericht verwijderd, als ik bij nader inzien toch een beetje al te erg tekeer was gegaan of een grap had gemaakt die achteraf gezien ongepast was. En mensen die hun OP verwijderen omdat de reacties niet naar wens zijn zijn inderdaad alleen maar grappig.

Mij gaat het meer om de seriegummers die hele topics onleesbaar maken, dat vind ik wel heel erg vervelend. Op een ander forum waar ik kwam kregen die trouwens gewoon een ban, dat kan ook nog.
Kom ik weer even over vroeger.

Vroeger kon je hier helegaar niks verwijderen of aanpassen.

Heerlijk was dat! Alle domme dingen bleven staan met de ergste spelfouten.

De moderator van toen, ene Stijn, paste ook niks aan. Je kon hem niet eens mailen. Het enige wat die deed, was reclame verwijderen.

Heerlijke tijden!
Waar ik zojuist nog even over nadacht. Is het niet een beetje arrogant om te denken dat mensen op een doordeweekse dag tussen 15-18 uur naar jullie toe komen, om op jullie gekozen plek over het beleid van jullie forum te praten?

Als jullie mijn mening willen weten, dan open je maar een topic en anders heb ik op vrijdag 22 november tussen 20 en 21 uur bij mij thuis nog wel tijd.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:christiane schreef op 15 november 2013 @ 00:37:

Heb vele forums meegemaakt, en die organiseerden meestal ook wel een meeting. Maar dat was dan puur voor de gezelligheid.

En dit is dus iets wat compleet serieus wordt opgezet.

Verbazingwekkend, oren en ogen klapperen hier.

Zo gek is het niet hoor. Ik ben ook wel eens uitgenodigd op Paiq om klank te gaan borden.

(Fantastische term .)

Dat wil niet zeggen dat het op viva de aangewezen methode is, want hier loopt zoiets geheid uit de hand.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:yasmijn schreef op 15 november 2013 @ 13:34:

[...]

Dat dus.

Denk dat een KBM een slecht plan is.

Ik pleit nog steeds voor een open en transparant topic waar iederéén zijn zegje mag en kan doen en niet een KBM met zorgvuldig geselecteerde forummers.

Dit.

Dat mis ik dus het meeste op dit forum, duidelijkheid en transparantie. Dat stiekeme mailgedoe vind ik absurd. Open en duidelijk naar je forummers toe zijn, dat is belangrijk.

En ik heb het gevoel (vaak) dat de communicatie achter de schermen ook niet "je van het" is, daar zou ook een verbeterslag kunnen worden gemaakt.
En voor die verbeterslag hoef je niet klankbord te meeten.
quote:yasmijn schreef op 15 november 2013 @ 15:56:

En voor die verbeterslag hoef je niet klankbord te meeten.Precies, gewoon open hier op het forum communiceren. Desnoods gooien ze er een pol tegenaan. Die klankbordmeeting komt denk ik toch niet van de grond. Hier op het forum bereik je iedereen, en op een veel snellere manier.
En dan weet iedereen overal van en kan meepraten. Gewoon open.

Geen zorgvuldig geselecteerde forummers
Weten we al wie de zwangerosaurussen-met-ledenstop gaat vertegenwoordigen? Volgens mij weten die niet eens dat er een klankbordmeeting kómt. Daar ga je alweer met je zorgvuldig geselecteerde afspiegeling van de forumbevolking.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 16:44:

Weten we al wie de zwangerosaurussen-met-ledenstop gaat vertegenwoordigen? Volgens mij weten die niet eens dat er een klankbordmeeting kómt. Daar ga je alweer met je zorgvuldig geselecteerde afspiegeling van de forumbevolking.Die zullen een topic dus ook niet lezen en dat lijkt mij prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:yasmijn schreef op 15 november 2013 @ 16:17:

En dan weet iedereen overal van en kan meepraten. Gewoon open.

Geen zorgvuldig geselecteerde forummers Ik heb liever een selectie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 15 november 2013 @ 16:53:

[...]

Ik heb liever een selectie.Dwarspisser.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 17:03:

[...]

Dwarspisser.Zal ik je een rijtje mailen waarvan ik zeker weet dat jij die ook niet bij een klankbordmeeting wilt ?
Liever niet. Doe maar gewoon hier
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 17:15:

Liever niet. Doe maar gewoon hier
Kunnen we anders een verkiezing houden wie we als onze afvaardiging naar de kbm willen sturen? Dan weten we tenminste zeker dat er forummers gaan die namens de meerderheid spreken.
quote:Chartreuse schreef op 15 november 2013 @ 13:16:

Zelfs de overboeking van m'n reiskosten is niet uitgevoerd.

Wow.

Gewoon wow.

Dat vind ik echt asociaal.

Mensen beloven hun reiskosten te vergoeden, maar dat gebeurt gewoon niet?

Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:yasmijn schreef op 15 november 2013 @ 14:28:

[...]

Denk je dat die er komt? Ik wed van niet. De forummers lopen nou niet bepaald over van enthousiasme.

Kan ook handig voor ze zijn.

Zouden ze later kunnen aanvoeren dat zíj het in elk geval geprobeerd hebben maar de forummers wilden zelf niet meewerken.
quote:Trotter schreef op 15 november 2013 @ 17:37:

Kunnen we anders een verkiezing houden wie we als onze afvaardiging naar de kbm willen sturen? Dan weten we tenminste zeker dat er forummers gaan die namens de meerderheid spreken.Ik zou me als forummer nog wel tien keer bedenken voor ik zou gaan. Zeker nu ik gelezen heb dat mensen van de vórige nog hun vergoeding moeten krijgen!!!
Die hebben zich helemaal ongans gezopen en volgevreten dus dubbel en dwars de reiskosten eruit gehaald.
quote:Trotter schreef op 15 november 2013 @ 17:37:

Kunnen we anders een verkiezing houden wie we als onze afvaardiging naar de kbm willen sturen? Dan weten we tenminste zeker dat er forummers gaan die namens de meerderheid spreken.Doen! Doen! Ik heb toch niks te doen dit weekend .
@Christiane: reiskosten dubbel en dwars er uit gehaald? Met 'n blikje fris en wat hapjes? Doe nou niet net of er op kosten van Sanoma copieus gedineerd is zeg.

Maar zelfs al wàs dat zo: als iets toegezegd wordt is het wel zo netjes om die toezegging waar te maken. En voor sommige mensen is ook een halve tank benzine veel geld.
quote:christiane schreef op 15 november 2013 @ 19:12:

Die hebben zich helemaal ongans gezopen en volgevreten dus dubbel en dwars de reiskosten eruit gehaald.

Al zóu dat zo zijn. (Je was erbij trouwens dat je dit zo bout beweert? )

Als er is toegezegd dat de reiskosten vergoed worden, moet je ze ook gewoon vergoeden! Ook nu weer wordt aangegeven dat die vergoed worden. Nou, daar geloof ik dus nu niet meer in als ik lees dat Chartreuse (en de anderen die er waren kennelijk dan ook niet) dat nóóit heeft mogen ontvangen.

Nogmaals: Ik vind het ronduit asociaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven