Klankbordmeeting

14-11-2013 11:52 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Naar aanleiding van jullie suggesties omtrent het beleid op het Viva forum wil ik een aantal van jullie graag uitnodigen voor een klankbordmeeting bij Sanoma in Hoofddorp.

Tijdens deze meeting luister ik graag naar hoe jullie het Viva forum op dit moment beleven en naar jullie suggesties voor verbetering. Daarnaast heb ik zelf ook een aantal ideeën die ik jullie graag voor wil leggen. De klankbordmeeting staat gepland op dinsdag 10 december van 15:00 tot 18:00. Ik begrijp dat een meeting overdag niet voor iedereen ideaal is, om de klankbordmeeting op korte termijn te kunnen laten plaatsvinden is dit echter de enige mogelijkheid.

Er zullen tijdens de meeting alleen voornamen worden gebruikt. Zo blijf je als persoon en als gebruiker anoniem. Voor drankjes en snacks wordt gezorgd en reiskosten kunnen worden gedeclareerd.

Helaas is het ondoenlijk om met alle gebruikers in gesprek te gaan. Om een constructief gesprek te kunnen voeren zullen we zorgvuldig 10 gebruikers selecteren die samen een afspiegeling vormen van het totaal aantal gebruikers van Viva.nl. Daarvoor is het wel belangrijk dat je ons je gebruikersnaam doorgeeft bij je aanmelding.

Iedereen kan zich aanmelden tot en met 23 november. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar forum@viva.nl met als onderwerp ‘klankbord’. Vermeld in de e-mail je voornaam, je gebruikersnaam op het Viva forum en of je van plan bent met het openbaar vervoer of met de auto te komen. De geselecteerde gebruikers ontvangen uiterlijk 25 november een uitnodiging. De genodigden kunnen eventueel suggesties en ideeën verzamelen van forummers die niet in de gelegenheid zijn de bijeenkomst bij te wonen.

Hopelijk tot ziens bij de klankbordbijeenkomst op 10 december!

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:denachtzuster schreef op 15 november 2013 @ 15:27:

Waar ik zojuist nog even over nadacht. Is het niet een beetje arrogant om te denken dat mensen op een doordeweekse dag tussen 15-18 uur naar jullie toe komen, om op jullie gekozen plek over het beleid van jullie forum te praten?

Als jullie mijn mening willen weten, dan open je maar een topic en anders heb ik op vrijdag 22 november tussen 20 en 21 uur bij mij thuis nog wel tijd.

Hier ben ik 't heel erg mee eens.

De mening van forummers vragen vind ik goed, heel goed zelfs.

Maar 10 geselecteerde forummers kan nooit een goede afspiegeling zijn.

Je hebt een forum gemaakt dus een meer dan voldoende mogelijkheid om online een open discussie te houden.

Kom uit die glazen toren en stel je (jullie) eens echt open voor de gebruikers van dit forum. Doe eens iets stoers en durf de confrontatie aan, open een discussie topic. En geef dan ook eens een echt inhoudelijke reactie.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Dat hebben we ook allemaal al een keer gehad, hoor, Gatti.

(Discussie topics. Heeft nooit echt wat opgeleverd.)

Het is echt niet voor niks dat mensen zo negatief doen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Chartreuse schreef op 15 november 2013 @ 19:31:

@Christiane: reiskosten dubbel en dwars er uit gehaald? Met 'n blikje fris en wat hapjes? Doe nou niet net of er op kosten van Sanoma copieus gedineerd is zeg.

Maar zelfs al wàs dat zo: als iets toegezegd wordt is het wel zo netjes om die toezegging waar te maken. En voor sommige mensen is ook een halve tank benzine veel geld.Hap er maar niet op Char, Christiane is al weken bezig mensen uit de tent te lokken. Laat lekker gaan joh.
Doe even wat je motto zegt.
quote:shahla schreef op 15 november 2013 @ 19:40:

[...]

Al zóu dat zo zijn. (Je was erbij trouwens dat je dit zo bout beweert? )

Als er is toegezegd dat de reiskosten vergoed worden, moet je ze ook gewoon vergoeden! Ook nu weer wordt aangegeven dat die vergoed worden. Nou, daar geloof ik dus nu niet meer in als ik lees dat Chartreuse (en de anderen die er waren kennelijk dan ook niet) dat nóóit heeft mogen ontvangen.

Nogmaals: Ik vind het ronduit asociaal!

Dit wil ik wel even rechtzetten want ik heb mijn reiskostenvergoeding wel gekregen. Toegegeven dat was weken zo niet maanden later en vele vele mailtjes zijn ervoor verzonden maar ik heb het gekregen.

Ben het trouwens volledig met Chartreuse eens, met alles wat er gezegd is is (vrijwel) niets gedaan.

Zeker bij een tweede meeting waarbij het meer ging over nieuwe functies van het forum. Nooit wat van teruggezien.

Voor alle duidelijkheid, ik heb wel een leven en andere te doen en deze meetings bijwonen was 1 van mijn activiteiten in mijn leven en ik heb er geen spijt van, heb nog leuke forummers gesproken waarvan ik er sommige al eerder gezien had.

Ik ga me niet weer aanmelden trouwens, nu is het de beurt aan iemand anders die er weer met frisse moed tegen aan gaat of er zijn (weer) te weinig aanmeldingen en het gaat niet door.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 15 november 2013 @ 20:48:

[...]

Dit wil ik wel even rechtzetten want ik heb mijn reiskostenvergoeding wel gekregen. Toegegeven dat was weken zo niet maanden later en vele vele mailtjes zijn ervoor verzonden maar ik heb het gekregen.

Oké, dat werpt een ietsje pietsje minder ongunstig licht op de zaak.

(Zou Chartreuse dan de enige zijn die het niet heeft gehad omdat ze er toevallig minder over heeft gemaild of ben jij de enige die het wél heeft gehad omdat je er oeverloos over hebt gemaild?)

Ik blijf het dubieus vinden dat als een organisatie reiskostenvergoeding aanbiedt je er zo op moet hameren en drammen om het überhaupt te krijgen.

Ik blijf er wel bij dat ik dat een asociale manier vind van omgaan met mensen. Het verbaast me ook een beetje dat ik de enige was die begon over wat Chartreuse aankaartte. Ik neem toch aan dat anderen het ook gelezen hebben?

Ik vind trouwens bij deze dat Sanoma alsnog Chartreuse die reiskosten zou moeten vergoeden en nee, daar zou ze niet alsnog wéér over moeten mailen. Het komt nu een beetje over dat ze het hebben lopen rekken in de hoop dat mensen het er maar bij zouden laten zitten. Dubieus gedrag.
Ik heb het ook gelezen, maar ik vind het een beetje een ouwe koe. Hoe vervelend het natuurlijk ook is voor de betrokkenen, maar ik voel er niet zo veel voor om er nu nog met terugwerkende kracht over te gaan rellen
Ik vind het een heel goed initiatief. En dat dat face to face gaat met hapjes en drankjes en reiskostenvergoeding, heel netjes. Beter dan hier een discussietopic openen met alle vervuiling van dien. Skype groepsgesprek kan alleen met een aanvullend skype abonnement. En dan nog als er andere opties zijn, lijkt me face to face nog steeds beter. Ook logisch dat ze mensen selecteren. Iemand die net een paar dagen actief is heeft toch een beperkter beeld, dan iemand die jaren actief is en ook berichten post. Jammer van die negatieve reacties. Ookal doen ze er niet direct iets mee, het is altijd beter dan compleet de meningen van forummers te negeren. Vind je het niks, doe je gewoon niet mee.

Wel denk ik dat het handiger is om zoiets op een zaterdag te organiseren of in de avond. Ik begrijp dat dat ivm vrije dagen van moderators lastig is, maar aangezien het maar 1 dag is zou je kunnen overwegen om die ene vrije dag om te ruilen voor een doordeweekse dag. Je zou daarvoor ook een rustige plek in een restaurant oid kunnen reserveren wat centraler in Nederland. Een andere optie is alle vivaforum leden een digitale enquete te laten invullen. Het kan ook en en. Dus eerst de meeting en naar aanleiding daarvan een enquete (met daarin de verbetersuggesties waar we uit kunnen kiezen).

Succes.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 21:10:

Ik heb het ook gelezen, maar ik vind het een beetje een ouwe koe. Hoe vervelend het natuurlijk ook is voor de betrokkenen, maar ik voel er niet zo veel voor om er nu nog met terugwerkende kracht over te gaan rellen

Ik beschouw mezelf niet als een rellert.

Het is een ouwe koe, maar zeker wel relevant omdat nu weer een reiskosten vergoeding wordt beloofd, terwijl nu duidelijk is geworden dat ze daar niet zo zorgvuldig mee omgaan.

Ik denk dat mensen dat wel moeten weten, voor ze geld er in gaan steken wat ze vermoedelijk niet meer terug gaan zien.
Ik vind je ook absoluut geen rellert Shahla . En natuurlijk werpt het vragen op als blijkt dat je met pijn en moeite je reiskosten terugkrijgt. Voor de "nieuwe" klankbordmeeters is het misschien handige info.
Helemaal nu Sanoma financieel in zwaar weer verkeert.
er moet dus een afvaardiging heen die een achterban heeft.

Fossielen - Yasmijn

BEO - BGB

Mannen - Arman

Zwangerosaurussen - MamavanDelanoenChantelle

Trashers - Sabeltandcavia

Kinderhaters - de Elninjoos

Trollen - Claudio

Geilneven - Roossss

Namens het schaduwforum - LadyVolleYogurt

We zoeken nog naar iemand die de "help, huwelijk niet meer gezellig, scheiden?" kan vertegenwoordigen.
Dat klinkt al als een heel representatieve groep, meds!
en er moet nog iemand namens de OP-wissers bij
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 november 2013 @ 23:06:

er moet dus een afvaardiging heen die een achterban heeft.

Fossielen - Yasmijn

BEO - BGB

Mannen - Arman

Zwangerosaurussen - MamavanDelanoenChantelle

Trashers - Sabeltandcavia

Kinderhaters - de Elninjoos

Trollen - Claudio

Geilneven - Roossss

Namens het schaduwforum - LadyVolleYogurt

We zoeken nog naar iemand die de "help, huwelijk niet meer gezellig, scheiden?" kan vertegenwoordigen.Ik wil mij nog wel aanmelden. Is er nog een plekje voor de etenpijler?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het zit vol MV, de enige manier waarop je naar binnen kan komen is aanbellen met de hapjespan en zeggen dat je van de catering bent.
Nog een tip: zet de zwangerosaurus niet naast Armand
En ik hoop dat de meeting op de begane grond plaatsheeft of dat er een lift is waar een scootmobiel in past want BGB en Yasmijn zijn slecht ter been.
Ik kan me redelijk vinden in de selectie van Meds, ik snap alleen niet waarom de trollen een dubbele afvaardiging krijgen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 november 2013 @ 23:48:

Het zit vol MV, de enige manier waarop je naar binnen kan komen is aanbellen met de hapjespan en zeggen dat je van de catering bent.Goed plan! Heb daar ook wel ervaring mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 november 2013 @ 23:50:

En ik hoop dat de meeting op de begane grond plaatsheeft of dat er een lift is waar een scootmobiel in past want BGB en Yasmijn zijn slecht ter been.
heb altijd heel veel ruimte nodig om mijn Tena te verschonen; is er een beetje een ruime wc ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is er een ruimte waar je je kunt verschansen als je een opvlieger krijgt?
Wordt er ook rekening gehouden met dieetwensen? Ik eet sinds kort alleen nog maar rauw, dus mijn bitterballen mogen absoluut niet worden gefrituurd.
quote:yasmijn schreef op 16 november 2013 @ 10:11:

Is er een ruimte waar je je kunt verschansen als je een opvlieger krijgt?Ja, op zolder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven