TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
Dag allemaal, ben ik weer. Ik lees mee en ik leef mee!

Even alleen voor wat Suikerklontje vertelt: ik heb het de afgelopen tijd ook vreemde seksualiteit. Ineens aangetrokken voelen tot andere mensen, mannen die ik eerst helemaal niet interessant vond, zelfs vrouwen terwijl ik hetero ben. Enorm veel zin in lichamelijk contact en sex. Nu zijn er ook wel wat andere emoties die spelen, er is heel veel losgemaakt, verdriet en liefde tegelijk merk ik. Dus daar kan het ook door komen. Maar ik weet ook heel goed dat dit een gevolg kan zijn van stoppen met de pil. Hormoonhuishouding is toch heel anders ineens. Geen zorgen maken. Niet teveel aan ophangen.

Ik hoop dat je positief test.

Fijn weekend allemaal.
Hoi meiden! Even een berichtje vanuit mijn nieuwe huis. Druk druk druk! Ze zijn de keuken aan het plaatsen nu. Ben heel benieuwd!

Verder ben ik onwijs ongesteld, bah! Zelfs pijn aan mijn schaambeen, nog nooit gehad!

Nog heen positieve testers onder ons helaas? Jammer, slechte maand dus. Maar er zijn er 2 die misschien de score van deze maand goed gaan maken. Ik duim voor jullie!

Net met manlief over gehad, we gaan aankomende maand toch maar aan de ovulatietesten. Aangezien we zo druk zijn nu en straks hebben we echt geen fut om heel vaak sex te hebben. We gaan dus proberen om op de goeie momenten het gezellig te maken. Ander dingetje wat ik wel lastig vind, zou het raak zijn dan is de maand dat de baby komt augustus. Man en zoon zijn ook in aug jarig. Komt net niet lekker uit eigenlijk, maar ook meteen maar samen over gehad dat we niet een maand over gaan slaan...

Houden jullie nog rekening met bepaalde maanden? Ik zou het liefst in er voorjaar of zomer een kindje krijgen. Dus april t/m sept, helaas hebben we dat niet voor het uitzoeken!

Alvast een fijn weekend allemaal!
Sukerklontje, het is ook wel een lastige keuze, maar de gyn raad me aan om nog een paar maand zelf te proberen.

Hij vertelde namelijk dat bij . er ook een kans op miskramen is, omdat je toch een cel van het embryo afhaalt om te kijken of hij de . heeft.

Wat jij zegt is misschien wel verstandig, ik wilde eigenlijk wachten, maar ik kan natuurlijk altijd nog weigeren.

Oh ik vind het zo spannend bij jou!! Knap hoor zoveel geduld en ik ga hard mee duimen dat je zwanger bent. Dat je temperatuur hoog is klinkt ook erg positief. Ik temperatuur namelijk en 2 dagen voor mijn menstruatie, zakt mijn temperatuur al weer iets.

En wat jij zegt over aantrekkelijk vinden, ik herken het wel iets. Maar dan toen ik 6/7 weken zwanger was en mijn libido was ook best verhoogd. Gek is dat, wat hormonen allemaal wel niet met je kunnen doen.

Balen he Mousi , samen op naar de volgende ronde meid. Hoeveel dagen was je cyclus deze keer?

Nee inderdaad ivf trekt me niet echt, vooral omdat ik weet dat ik wel zwanger kan worden.

Marlou, toen ik het nieuws voor t eerst kreeg schrok ik ook erg hoor.

Ik vind het helemaal niet dom dat je hoop blijft houden,blijkbaar heb je allemaal kwaaltjes die je normaal niet hebt als je zwanger bent.

Jij houdt het ook wel spannend hoor haha. Ik duim me je mee dat je zondag nog niet ongesteld bent en dan wel 2 lijntjes krijgt.

Dan houden jij en suikerklontje ons in balans

Fijn dat je er weer bent Kroos! Ik hoop dat het weer wat rustiger is bij jullie.
*Inbreken t.b.v. Forestfruit*
Hey Evia, dat zou fijn zijn zal ik je een privebericht sturen?
*Inbreken t.b.v. Forestfruit*
@Kroos @Forest Fijn dat het 'normaal' is. Ik begon toch een beetje aan mezelf te twijfelen. Leuk he, die hormonen?!

@Kroos Hoe gaat het nu met je?

@Forest Ik heb mijn temp niet gemeten. Deze methode gebruik ik ook niet maar het viel me wel op hoe warm ik was. Ik weet wel dat mijn temp altijd rond de 36.2 is. Ben nogal koud aangelegd, heb het ook zelden lekker warm.

Denk er goed over na, over die wachtlijst. Nee zeggen is idd een optie!

@Jemida Wat een verstandige keuze. Misschien 'op commando' maar dat haalt wel de druk er voor jullie af in deze drukke periode.

Schiet het al mooi op in jullie nieuwe huis? Spannend zeg. Over 6 dagen wordt onze woning opgeleverd!!

Hier nog steeds geen bloed! Ik denk wel steeds vaker dat het misschien wel raak kan zijn maar durf het niet te typen of te zeggen omdat ik bang ben dat het ongeluk brengt. Ben soms zo bang dat het ons niet gegund is. Mijn zus is pas na 2 jaar pas zwanger geworden via de 3e IUI-behandeling. Best heftig..

What if I.....
@chocoladeletter: bah echt balen dat je weer ongesteld bent, wees maar extra lief voor jezelf dit weekend!

@forestfruit: wat heftig dat door de translocatie een gezond kindje niet vanzelfsprekend is! ik heb geen ervaring met pgd. of ik het zou doen zou ik persoonlijk laten afhangen van de kans op een gehandicapt kindje tegenover de nadelen van de behandeling... makkelijk gezegd, maar pff wat een lastige keus!

@tijgerprintje: zo dat is schrikken geweest! ik had gisteren ook een klein beetje bloedverlies bij het afvegen, dat maakt je toch meteen ongerust... bloedverlies komt wel vaker voor tijdens de zwangerschap zeggen ze en hoeft lang niet altijd wat te betekenen, maar je schrikt wel even...

@marlou en suikerklontje: spannend bij jullie! hopelijk dit weekend een positieve test

@kroos: wat leuk om weer even van je te horen! hoe is het nu bij jullie?

@jemida: balen dat je ongesteld geworden bent! verstandige keus denk ik, ovulatietesten om de vruchtbare dagen te herkennen en er goed gebruik van te maken

wij wilden ook liever geen kindje in augustus, want dan zijn vriend & moeder van vriend & mijn vader & mijn broertje en zusje ook al jarig...
Hier trouwens rustig mbt zwangerschap, ben extreem moe en heb helaas 's avonds vaak geen energie meer om uitgebreid te reageren... Verder ook gevoelige borsten die al flink gegroeid zijn. Maar alles bij elkaar valt het dus heel erg mee met klachten, al voel ik me wel echt 'anders', kan dat niet zo goed uitleggen. Zowel emotioneel als lichamelijk.

MvM informatrice komt dinsdagavond, ik ben benieuwd! Dan wordt het heel echt, terwijl het allemaal nog zo onwerkelijk is...

Verloskundige heb ik helaas niet kunnen bellen deze week tijdens kantoortijden, dus dat ga ik volgende week opnieuw proberen
Goedemorgen.

Gisteren rond half twaalf begon ik toch echt te bloeden. Nog steeds niet veel maar wel continu. Ik raakte compleet in paniek. Nog maar een keer de huisarts gebeld. Dit keee mocht ik wel langs komen en er is een echo gemaakt. Ik ben nog geen 7,5 week zoals eerst berekend maar 5 weken. Het zag er goed uit gelukkig. En volgens de dokter ging het in dit geval om oud bloed.

Ik moet wel over twee weken terug komen en dan moet het hartje kloppen. Spannend! Maar ik heb goede hoop.

Het bloeden lijkt nu te stoppen, gelukkig!

Thnx voor alle steun!
@Forestfruit: Goed dat je vast “voorzorgsmaatregelen” hebt getroffen, lekker chocolade eten. Dat verzacht de pijn natuurlijk niet Ik vind het nog steeds zo balen voor je!! Tjee, wat heftig zeg!! Ik kan me voorstellen dat je erg schrok toen je dat nieuws kreeg Ik ken ook niemand die PGD gedaan heeft. Echt een heel lastige keuze. Pff, begrijpelijk dat je twijfelt, lijkt me ook echt heel erg moeilijk. Ik vind Suikerklontje haar idee wel een goede eigenlijk, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust! Nu heb je toch continu die twijfels, als je alvast op een wachtlijst staat heb je toch nog de kans dat het zelf lukt. Mocht dat niet zo zijn en je bent aan de beurt, kun je inderdaad nog weigeren als het niet goed voelt. Ik denk dat die knoop doorhakken je misschien wat rust geeft. Ik geef je nogmaals een heel dikke Ik hoop zooo dat je op de natuurlijke manier zwanger raakt en dat het dan wel allemaal goed blijft gaan!!

@Groenegeitensok: Geen kwaaltjes hoeft niets te zeggen he! Ik ben benieuwd, wanneer ga je testen?

@Suikerklontje: Wat spannend zeg!! Ik ben heel erg benieuwd! Echt knap dat je zoveel geduld hebt, ik zou dat echt niet op kunnen brengen… Gek he, wat hormonen allemaal met je kunnen doen! Ik heb het nu juist niet (libido is sterk verlaagd. Waarschijnlijk door vermoeidheid en misselijkheid) maar tijdens mijn vruchtbare dagen vond ik iedereen (ook vrouwen inderdaad) aantrekkelijk. Ik duim voor je meid, heel spannend!!! Heftig van je zus…snap dat je daar ook veel aan denkt nu! Ik hoop dat het bij jullie niet zover komt, en dat je vandaag of morgen een positieve test vasthoudt!

@Tijgerprintje: Tjee, dat is schrikken!! Ik snap dat je in paniek raakte zeg, gadver! Echt heftig. Fijn dat je nu wel langs mocht komen voor een echo en super dat het er allemaal goed uitzag! Wel gek dat je nu “nog maar” vijf weken zwanger bent. Jij testte toch ruim een week voor mij positief? Ik ben (volgens mijn eigen berekeningen dan…) nu zeven weken + 1. Maar goed, dat weet ik na maandag ook beter… Gelukkig lijkt het bloeden te stoppen, bah wat naar zeg!! Fijn dat je over twee weken terug mag!

@Marlou: Oeeh, wat spannend klinkt het bij je zeg!! Ik snap dat je hoop houdt, ondanks die negatieve test! Welk merk heb je gebruikt? Ik ben benieuwd, ik duim ook voor jou!!

@Kroos: Lief dat je zo mee blijft lezen en leven! Hoe gaat het nu met je? Bah, wat een vreselijke tijd moet dit voor jullie zijn Heel veel sterkte!

@Jemida: Zeer drukke tijd bij jullie inderdaad! Hoe is het gegaan met de keuken? Heerlijk als het straks allemaal klaar is en jullie kunnen gaan genieten van jullie nieuwe huis! Lijkt me slim om met ovulatietesten aan de slag te gaan. Ik kan me voorstellen dat zo’n verbouwing en verhuizing niet direct libidoverhogend werkt Bewust een maand overslaan zou ik ook niet trekken denk ik! Dan maar een drukke maand met verjaardagen, toch? Ons kindje word in juli verwacht, dat is voor ons een rustige maand qua verjaardagen. Maar hij/zij zou zich ook in juni kunnen aandienen en die maand is wel druk! Dan nog maar een verjaardag erbij Succes met verbouwen!!

@Lady: Bah, bij jou ook al licht bloedverlies! Zou het wel aangeven als je contact hebt met de verloskundige. Het hoeft niets te betekenen maar het is wel goed om er alert op te zijn. Je zou eerder een echo kunnen krijgen. Fijn dat het meevalt met de klachten!! Hopelijk blijft dat zo. Leuk dat MvM langskomt!! Dan wordt het inderdaad wat meer werkelijkheid. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds niet kan geloven...hopelijk wordt dat maandag anders!
@tijgerprint Wat moey jij geschrokken zijn zeg. Gelukkig kon je gelijk terecht en ben je gerustgesteld. Is het bloeden inmiddels gestopt?

@lady Ik kan me voorstellen dat kwaaltjes ergens ook wel fijn voelen. In ieder geval de bevestiging dat je zwanger bent.

Hier nog geen bloed. Vandaag 17 dagen na eisprong. Nog steeds druk op mn onderbuik en gevoelige borsten. Wilde vanochtend heel graag testen maar was bang voor teleurstelling. Gauw mn plasje doorgespoeld. Word nu wel ongeduldig. ..
@Suikerklontje: Dat snap ik, dat je ongeduldig wordt!! Knap dat je nog steeds niet getest hebt, ik ben zoooo benieuwd!! Ik duim heel hard voor je, spannend hoor!

Grr...ergernis-momentje hier. We willen de zolder gaan verbouwen en die moet eerst flink opgeruimd worden voor het zover is. Ik vind het dan prettig om alles op zolder vast te sorteren en daar te laten staan, zodat we dozen naar beneden kunnen sjouwen als we echt aan het verbouwen slaan. Anders staat het hele huis vol dozen zonder enige reden en moet ik tijdens het poetsen telkens dozen verplaatsen. Maar man vindt het blijkbaar nodig het hele huis op stelten te zetten. Daar kan ik nu dus even niet tegen... Daar komt bij dat mijn man liever niets weggooit terwijl ik daar helemaal geen moeite mee heb.
Ik werd te ongeduldig. Ik had van de week al getypt dat ik het gevoel had zwanger te zijn maar dat ik het niet durfde te zeggen. Nu ook tegen manlief verteld en toch een test gedaan.

BINNEN 30 SECONDEN 2 KNALPOSITIEVE TESTEN!! Ik ga nu een clearblue test halen!!

Wooooooow!
Suikerklontje

Gefeliciteerd!!!

Tijgerprintje

Hoe gaat het nu meid. Dat is schrikken he

Heb niet alles bijgelezen. Heb het zo druk. Werken, clubjes vd kinderen, mijn eigen vrijwilligerswerk, de kadootjes voor sinterklaas enz.

Verder ben ik sloom, heb nergens zin in en kom niet vooruit.
Op mij telefoon kan ik niks dikgedrukt zetten dus daarom even in capslock: MIJN NIEUWE NOD IS 9 DECEMBER!

@ suikerklontje: wat een geduld, knap!

@ forest: deze keer maar 24 dagen, terwijl t altijd tussen de 28 en 30 is normaal gesproken... Ben benieuwd of ik nu wel gewoon 7 dagen ongesteld ben, of dat t langer is omdat de eerste dagen maar een beetje halfslagtig waren... Ik hoop t niet want dan weet ik niet precies vanaf waar ik moet rekenen om mn volgende ovulatie te berekenen...

Nou ja, idd maar samen op naar de volgende ronde! Wanneer is jouw nieuwe NOD? Die van mij 9 dec.

@ tijger: pff wat schrikken! Heel fijn dat je even langs mocht komen!! Wel vreemd dat je 2,5 week korter zwanger bent... Klopt dat nog wel met je ovulatietesten/moment van zwamgerschapstest e.d.?

Wel heel fijn dat t er verder goed uitzag en dat je over een paar weekjes terug mag!
Ow ik liep alweer achter zie ik nu! Gefeliciteeerd Suiker!! Wauw jr geduld is beloond!!
@suikerklontje: whoehoeeee GEFELICITEERD! wat super meid!
Ik hou mezelf, manlief en jullie nog even in spanning. Mijn zus belde en ga ff naar haar en haar babytje toe. Wat een gek idee dit!

Ik bedenk me nu dat ik donderdag 2 slokken champagne heb gedronken. Kan iemand me aub zeggen dat deze 2 kleine slokjes geen kwaad kunnen?

@cypcake Je lijf heeft dan rust nodig denk ik. Pak de rust!
Die kunnen absoluut geen kwaad Suikerklontje!
@Suikerklontje: Je houdt ons helemaal niet in spanning hoor, je bent gewoon hartstikke zwanger! Gefeliciteerd!! Ik heb de tabel meteen aangepast Heerlijk meid, geniet er maar lekker van!! Heb je je mond kunnen houden tegen je zus?? Knap hoor, direct na zo'n positieve test bij haar op bezoek gaan! Die twee slokjes champagne kunnen echt geen kwaad hoor. Leuk, ik had ook echt wel zo'n gevoel bij je!
Suikerklontje, gek idee he dat je over 8 maanden je eigen baby zal vasthouden?

Na een week zijn wij nu aan het idee gewend, en hoe kort we het ook pas weten, we kijken nu al uit naar het moment dat die kleine bij ons is!

@Liesje: jij gaat het dit weekend vertellen toch? En dan maandag ook al de eerste echo? Spannend allemaal!

Ik wil het ook heel graag gaan vertellen, ik ga het niet lang voor me kunnen houden denk ik... We zoeken nog wel een manier om mijn oma en opa te vertellen dat ze nog een achterkleinkind krijgen, daar is niets voor te vinden Ik heb nu een shirt gevonden met: Ik word PAPA! Misschien gaan we het dan maar op die manier doen, dat mijn vriend zegt dat hij nog iets moet vertellen en dan zijn vest open doet...
@Lady: Dringt het bij jullie wel al door dan? Nu ik vaker misselijk ben, begint het iets meer door te dringen maar ik vind het vooral nog vrij onwerkelijk... Klopt, wij vertellen het morgen! Vind het zo fijn dat het dan al bij een klein clubje mensen bekend is. Maandag inderdaad de echo, ik ben benieuwd! Jaaa, moeilijk he, om zo'n nieuws voor je te houden! Dat wil je gewoon graag delen. Oh, jammer dat er niets voor overgrootouders te vinden is. Zo'n shirt met "Ik word papa" is wel een leuk idee!!
Hey suikerklontje gefeliciteerd!!!
@Liesje Ik vond het wel lastig om mijn mond te houden tegen mijn zus. Zeker toen we het ook nog hadden over haar moment, de test! Ze moest eens weten hahaha. Was ook bijzonder mijn pasgeboren nichtje vast te houden, gek idee dat ik over een aantal maanden ook 'zo'n eentje' heb...

Ik heb de clearblue test gedaan, had mijn ochtendurine bewaard. De test gaf net als de andere 2 testen al binnen 30sec zwanger aan. Volgens de test ben ik nu 2-3 weken zwanger. Zo raar dit...besef het nog niet hoor. Manlief ook niet.

Ik maak me ergens ook wel zorgen. Ik heb diabetes type 1 (vandaar mijn nickname) en daarmee heb je verhoogde kans op allerlei dingen. Gelukkig moet ik as dinsdag naar mijn arts, alsof het zo moet zijn! Volgens internet moet ik op 24 juli uitgerekend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven