Gewoon even niet gelukkig

16-11-2013 15:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik moet echt even mijn ei kwijt! Ik ben namelijk al een tijdje niet meer echt gelukkig zonder echte reden. Ik weet niet waar het vandaan komt, het is er gewoon ingeslopen.

Ik zie nogal snel de negatieve dingen in plaats van de positieve en ik ben emotioneel gezien echt een wrak.

Nou begrijp ik dus écht niet waar dit vandaan kan komen. Ik heb leuke vrienden, een leuke (maar wel veeleisende) baan, een man die gek op me is en geen zorgen aan mijn hoofd die niet op te lossen zijn.

Ik heb ook niet het idee dat ik een depressie heb, of dat er mentaal iets mis is, ik ben gewoon even niet gelukkig.

Ik merk dat ik na mijn werk compleet gesloopt ben en ik steeds vaker thuis blijf in mijn vrije tijd omdat ik ook lichamelijke klachten krijg van de stress op mijn werk. Dat is iets waar ik mijn hele leven al last van heb, als er stress is, voel ik me niet lekker en krijg ik last van mijn buik en maag.

Met weer als gevolg dat ik dus veel leuke dingen mis met mijn vrienden, dat ik die leuke man waar ik mee date uit mijn vingers laat glippen, en daar wordt ik dus ook niet gelukkiger van. Het is een soort cirkel waar ik niet uitkom.

Ik weet heel goed dat er mensen zijn met een stuk grotere problemen dan die van mij, en dat ik eigenlijk niks te zeuren heb, maar ik zit er op dit moment echt even doorheen.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en of jullie nog handige tips voor mij hebben om overal weer de leuke dingen van in te zien.

Alvast hartstikke bedankt!
Winterdipje?

Neem vit D, zonnebank, daglichtlamp.
Misschien ben je langzaam op aan het branden omdat je jezelf niet genoeg rust gunt. Misschien is vroeger slapen een optie en natuurlijk in het weekend een middagdut.

Ik ken iemand die moet elke dag anderhalf uur reizen met de trein en tijdens de spits is er dan ook geen zitplaats, ook de weg terug is hetzelfde verhaal. De vermoeidheid sloeg toe en daarmee ook het humeur en het functioneren. Nu is besloten een uur later te beginnen en een uur later weg te gaan en die persoon bloeit helemaal op.

Het hoeft dus niets heftigs te zijn, misschien is een kleine aanpassing al voldoende om je beter te doen voelen.
quote:sooooph schreef op 16 november 2013 @ 15:06:

een leuke (maar wel veeleisende) baan

Ik merk dat ik na mijn werk compleet gesloopt ben en ik steeds vaker thuis blijf in mijn vrije tijd omdat ik ook lichamelijke klachten krijg van de stress op mijn werk.Klinkt inderdaad erg leuk..
Ik mis ook weleens leuke dingen met vrienden. Soms heb ik rust nodig en ben ik moe van werk en alle andere zaken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:sehnsucht schreef op 16 november 2013 @ 15:15:

[...]

Klinkt inderdaad erg leuk..

Dat je moe wordt van je werk betekend niet dat je het niet leuk vind. Ik heb een baan van 40 uur in een kinderdagverblijf en ik ben gek op die kinderen!

Ik reis ook inderdaad elke dag een uur heen en een uur terug en het de hele dag enthousiast en leuk doen begint me een beetje op te branden. Ik doe het graag want ik vind nog steeds dat ik de leukste baan heb, alleen het eist op dit moment wel zijn tol ja.

Bedankt voor de andere tips en fijn om te weten dat er meer mensen zijn die hier soms last van hebben!
Valse gevoelens leiden tot geestelijke schade. Je zal de eerste niet zijn die daarop stukloopt.
Wat bedoel je daar precies mee?
Wat bedoel je met die eerste zin, Cateautje?
Geeft wat je doet echt voldoening, of vind je dat het voldoening zou moeten geven ? Dat is een belangrijk verschil, en juist dat verschil kan je op de lange duur opbreken.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je wat meer aandacht aan je lijf moet geven. Sport je? Als je een paar keer in de week gaat sporten merk je dat je fitter wordt, beter slaapt en fitter weer wakker wordt.
Oh ja, dat sporten kun je juist in deze donkere maanden wat meer nodig hebben.
Het is de bedoeling dat je lacht als je het gevoel hebt om te lachen. Dat geldt ook voor huilen, woede en noem alle gevoelens maar op. Als je lacht terwijl je gevoel daar niet in mee gaat, dan kan dat tot schade leiden en zeker als dat langdurig en dagelijks het geval is. Je voelt zoals je je voelt en het is van belang dat je daar altijd eerlijk mee omgaat, anders kan het je opbreken.
Ik snap je! Ik moet wel zeggen dat ik oprecht vrolijk ben op mijn werk en mijn energie uit de kinderen kan halen, maar na zo'n werkdag is de koek wel op zeg maar. En dat vind ik heel vervelend en daar word ik ongelukkig van..
Heb je lunchpauze zonder kinderen?
Kun je het je financieel veroorloven om 'n dag minder te gaan werken? Lekker op vrijdags vrij nemen om je weekenden te verlengen en dus meer tijd/energie over te houden voor je leven. Misschien vreet je baan en de lange reistijd er naartoe ook teveel negatieve energie, maar ik snap dat het in deze tijd niet makkelijk is om 'n nieuwe baan te vinden die gunstiger uitpakt qua reistijd en rust.
Is een dag minder gaan werken een optie? Het lijkt toch wel dat de oorzaak bij je werk ligt.
Ik heb wel lunchpauze zonder kids ja! Ik neem vanaf volgende week de vrijdagmiddag vrij, kijken hoe dat valt. Mocht het nodig zijn dan ga ik in overleg met mijn werkgever, gelukkig is ze begripvol. Financieel kan ik het me wel veroorloven maar het voelt wel een beetje als falen. Ik denk dan: waarom kunnen andere mensen dat wel aan en ik niet?

Net ook al in tranen uitgelegd aan mijn vriend wat er scheelt, ik voel me ontzettend lullig.
Probeer tijdens je pauzes een powernap van een half uurtje, dan doe je energie op voor de rest van de dag.
Een vrijdagmiddag vrij nemen als je 1 uur heen en 1 uur terug moet rijden zet ook weinig zoden aan de dijk. Kun je beter de hele dag nemen zodat je rust hebt en niet alsnog uitgeblust thuis komt.
quote:sooooph schreef op 16 november 2013 @ 16:33: Financieel kan ik het me wel veroorloven maar het voelt wel een beetje als falen. Ik denk dan: waarom kunnen andere mensen dat wel aan en ik niet?

Als je dit los kunt laten, heb je de helft al gewonnen. Want ook al voelt het als falen, je faalt natuurlijk helemaal niet. Met wat minder werken zorg je gewoon goed voor jezelf en dat is altijd de beste keuze!

Verder kun je kijken wat je nog meer (praktisch) kan veranderen om wat meer me-time te creëren. Een balans zoeken tussen in- en ontspanning, daar gaat het om. (O en die is heel persoonlijk, dus spiegel je vooral niet aan 'andere mensen').

Tot slot: accepteer dat het leven niet altijd maakbaar en leuk en fijn is en dat er ook periodes van 'niet gelukkig' zullen zijn. Da's onvermijdelijk. Go with the flow.
Ik begrijp het, ik ga proberen om ervoor te zorgen dat ik de hele vrijdag vrij ben en voor meer ontspanning zorgen!

Bedankt voor jullie lieve woorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven