Gezondheid alle pijlers

Vaginaal probleem, iemand tips :(

18-11-2013 18:15 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat jullie geen artsen zijn en mij kunnen vertellen wat ik heb. Toch hoop ik iemand te horen met tips, adviezen of vooral, ervaring...

Heb het idee dat ik de enige ben op deze aardkloot met deze klachten.

Sinds 2 jaar heb ik een vriend, alles gaat goed en hartstikke gelukkig samen. Ook het seksleven gaf ik een dikke tien, hij ook overigens.

Sinds 6/7 maanden kwam er tijdens de seks ineens een zeer onaangename geur vrij.. Ik dacht gelijk ; bacteriele vaginose. Het was de welbekende "visgeur".

Ik heb direct de dokter gebeld en aan hand van mijn klachten heeft hij me fluconazol gegeven en ben ik daarmee behandeld. Het was vrijwel direct verdwenen dus erg blij.

De eerste keer seks met mijn vriend weer, na het gebruik van de pillen, kwam het weer terug.

Echt een heel erg overheersende lucht wat al vrijkomt bij 1 minuut bezig te zijn.

Dokter weer gebeld en afgesproken dat ik langs zou komen, ondertussen weer een kuur gekregen. Ook heeft mijn huisarts contact gehad met huisarts van vriend en besloten dat hij voor de zekerheid mee behandeld moest worden. Toen ik bezig wat met de kuur was het weer verdwenen, vrijwel direct daarna weer terug.

Ondertussen ben ik langs gegaan bij de huisarts en heb ik een kweek gehad. Hier kwam later uit dat ik helemaal schoon was, geen soa (wist ik al, want altijd laten testen, maar voor de zekerheid), geen schimmel, geen bacterie, niks dus. Maar toch bleef die verschrikkelijke geur...

Ondertussen doorgestuurd naar de gyneacoloog, omdat ik ook altijd buikpijn klachten had. Ik had toendertijd 2,5 jaar een mirena. Na een echo en een mini operatie kwamen ze erachter dat de mirena ondersteboven zat, had hij nog niet eerder meegemaakt. Dit kon de klachten verklaren zei hij. Mirena dus verwijderd.

Na 6 weken moest ik terug komen, helaas is de geur de gehele 6 weken aanwezig gebleven.

Hij raadde mij aan om te spoelen met een vaginale douche met een jodium oplossing.

Dit twee weken lang.

Tijdens de behandeling werd het heel iets minder, maar direct daarna weer net zo heftig.

Ondertussen hebben wij seks met condoom, dus geen kunstmatige hormonen. Misschien zou dat helpen.... Ook niet.

Ben heel schoon op mezelf, vriend ook, en geen van ons gaat vreemd.

Katoenen ondergoed, spoelen, zalfjes, pillen, antibiotica, alleen water blablabla...

Gelukkig kan ik er heel goed met m'n vriend over praten en hebben we nog wel seks, alleen niet meer zo vaak als eerst.. En dit komt van mij af. We kunnen er ook grapjes over maken zoals, de volgende keer zet ik je wel een wasknijper op je neus etc, maar diep van binnen voel ik me zo ongelukkig hierdoor....

Gelukkig heb ik een schat van een vriend en gaat hij telkens met me mee naar de gyneacoloog en is bereid om alles te doen wat er maar aan te doen valt.

Hopelijk heb ik nu ongeveer alles verteld, sorry voor het extreem lange verhaal.

Ik hoop dat er iemand is met ervaring of "de gouden tip".

Dankjulliewel

(Excuses voor eventuele typfouten, forum mobiel)
Ruiken alleen jullie het of bevestigen de artsen het ook?
Gyneacoloog zag trouwens ook veel fluor/afscheiding tijdens de onderzoeken en kweken, maar hier kwam dus niks uit.
Heb je ergens een ontsteking?
Bij mij hield het op toen ik van pil wisselde. Maar dat kan het bij jou dus niet zijn. Wat is de gynaecoloog verder van plan?
Is je vriend ook behandeld tegen een schimmelinfectie? Anders kan hij jou steeds weer besmetten.
Welke antibiotica heb je gekregen dan?
Klinkt toch als een onsteking/bacterieel probleem. Nog een keer laten kweken via gyn?
Oh zie dat je al meerdere kweken hebt gehad. Hoe is het met je algemene gezondheid? Misschien heb je een lagere weerstand die in combinatie met allerlei spoelingen down under niet leiden tot een optimale situatie waardoor je juist gevoelig bent voor iedere bacterie die voorbij zwemt?

Ik zou als de gyn geen ideeen meer heeft even helemaal niets meer doen. Probeer je algemene weerstand op te krikken, sex even met condoom en afwachten..

Ik heb zelf ook last gehad van zo'n geur na plaatsen mirena (na 6 weken laten verwijderen) en een keer tijdens een periode van lagere weerstand. Net toen ik een kuur had gehaald ging het vanzelf over. Sterkte en fijn dat je vriend er zo goed mee omgaat
Ja vriend is altijd mee behandeld, zelfs als zijn arts het eigenlijk onzin vond. Heb meerdere malen haar gebeld en stond er dan op.

Ontsteking, geen idee, wat voor ontsteking bedoel je?

En kweken al meerdere inderdaad, maar misschien dan maar weeeer... Ik weet het echt niet meer. Artsen zeiden niet letterlijk dat ze iets roken, maar wel dat ze wisten wat ik bedoelde.
Ik had ook last van zo'n penetrante visgeur. Niks te vinden in een uitstrijkje en toen raadde een vriendin me deze vaginale gel aan. Al na 2 dagen was de stank weg en nu gebruik ik het af en toe als ik denk dat het weer sterker gaat ruiken. Misschien het proberen waard?

http://www.balanceactiv.nl
De geur en smaak van je vagina wordt ook bepaald door wat je eet en drinkt. Maar daar had je waarschijnlijk al aan gedacht?

Wat ook zou kunnen is een schimmelinfectie o.i.d. -jeetje hoe zeg ik dit nou netjes- aan de 'achterkant'.

Als je jezelf al uitgebreid getest hebt en er is niets gevonden ligt het probleem misschien bij je vriend?

Maar wat ideetjes

Klinkt in ieder geval erg vervelend en hopelijk is het snel opgelost!
Het lijkt dat om één of andere reden de zuurgraad van je vagina ontregeld is geraakt

Dat veroorzaakte de oorspronkelijke vaginose.dan denk ik

Antibiotica is voor zover ik weet niet eerste keus van behandelen. Dat is namelijk afwachten.

Antibiotica kan nl zelf ook weer of ook nog de zuurgraad verlagen

Vaak is er geen oorzaak te vinden, maar mogelijke oorzaken kunnen AB gebruik zijn, menstruatiebloed, sperma

Moet je binnenkort weer terug naar de arts?

Het feit dat jullie nu condooms gebruiken kan maar zo nu helpen.
Je bent zelf een theepot
Ja op het moment doe of gebruik ik niks geks.

We gebruiken condooms, maar ook daar mee is de geur gelijk aanwezig.

Verder douche ik minimaal 1 x per dag, en verfris me tussendoor vaak nog even met alleen water.

Echt niks lijkt te helpen..

Moet weer een afspraak maken om langs te gaan bij de gyneacoloog...

Maar elke keer dat wachten tussendoor en hopen is zo frusterend, dan denk ik weer "zou het nu weg zijn?"

Maar neehoor
Kan er ook niet toevallig iets mis zijn met je voeding? Klinkt heel vreemd misschien maar ik zag zoiets laats voorbij komen bij genante lijven een programma op tv. En daarin zat een vrouw die ook vertelde verschrikkelijk last te hebben van een vis lucht met namen op de momenten dat ze ongesteld was. En de dokter heeft nadat onderzoeken niks uitwezen haar doorverwezen naar een diëtiste en zij wist uiteindelijk een dieët samen te stellen waardoor de vislucht bijna verdween. google maar eens misschien vind je er wel iets over.
Dankjewel floradionna!!

Ik ga het zeker opzoeken, ben bereid alles te proberen namelijk als het maar weggaat!!
Ik zou het gebruik van condoom even vasthouden. Geef het daar beneden even de tijd om te herstellen, met een gel zoals Balance Activ.

Sperma beïnvloedt de zuurgraad van de vagina enorm, zeker als je zeer regelmatig seks hebt, met alle nare gevolgen en geurtjes van dien.

Ik heb ook af en aan gelopen met bacteriële vaginose, zelfs de yoghurt-tampons geprobeerd! Maar het hield eigenlijk pas op toen ik 3 weken alleen op vakantie was en dus geen seks had.
Bij nader inzien denk ik toch niet dat je het zelfde hebt als die vrouw op tv. Ik heb namelijk ook even voor je gegoogled. Ik ben uit gekomen op visluchtsyndroom. Maar als je dat hebt dan ruikt ook je adem naar vis. Afijn google er maar eens op. Misschien staan er tips op die je toch kunt toepassen.
Wat eet en drink je inderdaad? Probeer eens minder suiker en minder vlees! Sporten helpt bij mij ook goed.

Je focust je enorm op je doos maar er zit nog een heel lichaam omheen en alles wat erin gaat heeft zijn effect op geur, slijmvliezen etc. Het is 1 systeem, goed voor je hele lichaam zorgen dus.
Raar dat je arts daar niks over zegt trouwens...
Ja ik geef het nu ook wat rust, maar lijkt nog niet te helpen en duurt allemaal zo lang.. Wéér afwachten en hopen snapje, maargoed wie weet helpt het.

Ik lees net op een diëtisten site over vitamine C inbrengen, iemand daar bekend mee?
Trimethylamine zo heet het.
quote:floriadonna schreef op maandag 18 november 2013 19:33 Kan er ook niet toevallig iets mis zijn met je voeding? Klinkt heel vreemd misschien maar ik zag zoiets laats voorbij komen bij genante lijven een programma op tv. En daarin zat een vrouw die ook vertelde verschrikkelijk last te hebben van een vis lucht met namen op de momenten dat ze ongesteld was. En de dokter heeft nadat onderzoeken niks uitwezen haar doorverwezen naar een diëtiste en zij wist uiteindelijk een dieët samen te stellen waardoor de vislucht bijna verdween. google maar eens misschien vind je er wel iets over.Ik heb deze toevallig ook gezien. Die jongedame had diabetes en nam het niet zo nauw met haar dieet. Omdat ze veel suiker at, was dat de perfecte voedingsbodem voor vaginale en anale problemen. Zij had ook pijn bij de seks.
quote:chocoladerijstwafel schreef op 18 november 2013 @ 19:57:

Ja ik geef het nu ook wat rust, maar lijkt nog niet te helpen en duurt allemaal zo lang.. Wéér afwachten en hopen snapje, maargoed wie weet helpt het.

Ja, heel rot is dat!

Je voelt je ook zo vies, terwijl je zo schoon op jezelf bent, vreselijk.

Ik heb toen een metronidazol-kuur op en ben daarna 3 weken weggeweest. Het is daarna niet meer teruggekomen.

Die tijd heeft het dus echt nodig gehad daar beneden.
quote:chocoladerijstwafel schreef op 18 november 2013 @ 19:57:

Ik lees net op een diëtisten site over vitamine C inbrengen, iemand daar bekend mee?

Dat verandert weer de zuurgraad. Wat je beter kan doen is vitamine C eten. In de vorm van ananas het liefst. Ook yoghurt niet in je doos doen maar opdrinken! Verder veel groenten en fruit eten maar geen koolsoorten of asperges Stoppen met melk, alcohol en vlees.

Laat over 2 weken nog maar eens weten hoe het er voor staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven