Ergelijke uitspraken

19-11-2013 18:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de zoveelste keer in een andere variant gehoord:

"Vreselijk die ramp in de Filipijnen, vooral als je zelf ouder bent grijpt het nog veel meer aan"

En net op Trijntje Oosterhuis haar Facebook: "ik ben zelf moeder van twee kinderen en de beelden grijpen mij erg aan".

Bovenstaande uitspraken suggereren een beetje dat je als kinderloze minder kunt inleven in de situatie. Ik erger me er een beetje aan... Heel eerlijk ligt het bij mij ook iet wat gevoelig aangezien ik niet bewust kinderloos ben.

Toch ben ik wel benieuwd wat de viva-forummers denken. Ben jij het eens met bovenstaande dat suggereert dat je als ouder nog beter kunt inleven?
Terwijl het onrecht dan andere mensen in het algemeen en kinderen in het bijzonder kan worden aangedaan wat mij betreft een van de redenen is dat ik blij ben dat ik geen kinderen wil.

Maar: ik snap best dat, als je een zielig of dood kind ziet bedenkt dat het ook de jouwe zou kunnen zijn en dat dat heel naar is, maar dat betekent niet dat mensen zonder kinderen zich niets bij zulk soort leed kunnen voorstellen.

Die ene vriend van mijn vriend denkt dat dus echt. Wat vooral veel over hem zegt. En mijn vriend is hij om die reden niet.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
LillyFeeee, dat was vooral een kwinkslag en niet iets serieus. Ik bedoelde gewoon dat kinderen hebben vaak (bij mij in ieder geval) dingen losmaakte waarvan ik niet wist dat het er was. En dat geldt voor meer mensen. En dat maakt dat je er zoveel voor overhebt. Zei de mevrouw die vier nachten niet heeft geslapen omdat er tandjes doorkomen
Ik heb zelf geen kinderen en ik kan me inderdaad in sommige zaken niet inleven. Wat dat met de Filipijnen te maken heeft, weet ik dan weer niet.
De uitspraak zou waar kunnen zijn.

Volgens mensen die mij goed kennen, ben ik sinds ik kinderen heb een klein beetje empathischer geworden. Maar meestal weet ik dat vrij goed te verbergen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven