Vaginaal probleem, iemand tips :(
maandag 18 november 2013 om 18:15
Hallo allemaal,
Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat jullie geen artsen zijn en mij kunnen vertellen wat ik heb. Toch hoop ik iemand te horen met tips, adviezen of vooral, ervaring...
Heb het idee dat ik de enige ben op deze aardkloot met deze klachten.
Sinds 2 jaar heb ik een vriend, alles gaat goed en hartstikke gelukkig samen. Ook het seksleven gaf ik een dikke tien, hij ook overigens.
Sinds 6/7 maanden kwam er tijdens de seks ineens een zeer onaangename geur vrij.. Ik dacht gelijk ; bacteriele vaginose. Het was de welbekende "visgeur".
Ik heb direct de dokter gebeld en aan hand van mijn klachten heeft hij me fluconazol gegeven en ben ik daarmee behandeld. Het was vrijwel direct verdwenen dus erg blij.
De eerste keer seks met mijn vriend weer, na het gebruik van de pillen, kwam het weer terug.
Echt een heel erg overheersende lucht wat al vrijkomt bij 1 minuut bezig te zijn.
Dokter weer gebeld en afgesproken dat ik langs zou komen, ondertussen weer een kuur gekregen. Ook heeft mijn huisarts contact gehad met huisarts van vriend en besloten dat hij voor de zekerheid mee behandeld moest worden. Toen ik bezig wat met de kuur was het weer verdwenen, vrijwel direct daarna weer terug.
Ondertussen ben ik langs gegaan bij de huisarts en heb ik een kweek gehad. Hier kwam later uit dat ik helemaal schoon was, geen soa (wist ik al, want altijd laten testen, maar voor de zekerheid), geen schimmel, geen bacterie, niks dus. Maar toch bleef die verschrikkelijke geur...
Ondertussen doorgestuurd naar de gyneacoloog, omdat ik ook altijd buikpijn klachten had. Ik had toendertijd 2,5 jaar een mirena. Na een echo en een mini operatie kwamen ze erachter dat de mirena ondersteboven zat, had hij nog niet eerder meegemaakt. Dit kon de klachten verklaren zei hij. Mirena dus verwijderd.
Na 6 weken moest ik terug komen, helaas is de geur de gehele 6 weken aanwezig gebleven.
Hij raadde mij aan om te spoelen met een vaginale douche met een jodium oplossing.
Dit twee weken lang.
Tijdens de behandeling werd het heel iets minder, maar direct daarna weer net zo heftig.
Ondertussen hebben wij seks met condoom, dus geen kunstmatige hormonen. Misschien zou dat helpen.... Ook niet.
Ben heel schoon op mezelf, vriend ook, en geen van ons gaat vreemd.
Katoenen ondergoed, spoelen, zalfjes, pillen, antibiotica, alleen water blablabla...
Gelukkig kan ik er heel goed met m'n vriend over praten en hebben we nog wel seks, alleen niet meer zo vaak als eerst.. En dit komt van mij af. We kunnen er ook grapjes over maken zoals, de volgende keer zet ik je wel een wasknijper op je neus etc, maar diep van binnen voel ik me zo ongelukkig hierdoor....
Gelukkig heb ik een schat van een vriend en gaat hij telkens met me mee naar de gyneacoloog en is bereid om alles te doen wat er maar aan te doen valt.
Hopelijk heb ik nu ongeveer alles verteld, sorry voor het extreem lange verhaal.
Ik hoop dat er iemand is met ervaring of "de gouden tip".
Dankjulliewel
(Excuses voor eventuele typfouten, forum mobiel)
Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat jullie geen artsen zijn en mij kunnen vertellen wat ik heb. Toch hoop ik iemand te horen met tips, adviezen of vooral, ervaring...
Heb het idee dat ik de enige ben op deze aardkloot met deze klachten.
Sinds 2 jaar heb ik een vriend, alles gaat goed en hartstikke gelukkig samen. Ook het seksleven gaf ik een dikke tien, hij ook overigens.
Sinds 6/7 maanden kwam er tijdens de seks ineens een zeer onaangename geur vrij.. Ik dacht gelijk ; bacteriele vaginose. Het was de welbekende "visgeur".
Ik heb direct de dokter gebeld en aan hand van mijn klachten heeft hij me fluconazol gegeven en ben ik daarmee behandeld. Het was vrijwel direct verdwenen dus erg blij.
De eerste keer seks met mijn vriend weer, na het gebruik van de pillen, kwam het weer terug.
Echt een heel erg overheersende lucht wat al vrijkomt bij 1 minuut bezig te zijn.
Dokter weer gebeld en afgesproken dat ik langs zou komen, ondertussen weer een kuur gekregen. Ook heeft mijn huisarts contact gehad met huisarts van vriend en besloten dat hij voor de zekerheid mee behandeld moest worden. Toen ik bezig wat met de kuur was het weer verdwenen, vrijwel direct daarna weer terug.
Ondertussen ben ik langs gegaan bij de huisarts en heb ik een kweek gehad. Hier kwam later uit dat ik helemaal schoon was, geen soa (wist ik al, want altijd laten testen, maar voor de zekerheid), geen schimmel, geen bacterie, niks dus. Maar toch bleef die verschrikkelijke geur...
Ondertussen doorgestuurd naar de gyneacoloog, omdat ik ook altijd buikpijn klachten had. Ik had toendertijd 2,5 jaar een mirena. Na een echo en een mini operatie kwamen ze erachter dat de mirena ondersteboven zat, had hij nog niet eerder meegemaakt. Dit kon de klachten verklaren zei hij. Mirena dus verwijderd.
Na 6 weken moest ik terug komen, helaas is de geur de gehele 6 weken aanwezig gebleven.
Hij raadde mij aan om te spoelen met een vaginale douche met een jodium oplossing.
Dit twee weken lang.
Tijdens de behandeling werd het heel iets minder, maar direct daarna weer net zo heftig.
Ondertussen hebben wij seks met condoom, dus geen kunstmatige hormonen. Misschien zou dat helpen.... Ook niet.
Ben heel schoon op mezelf, vriend ook, en geen van ons gaat vreemd.
Katoenen ondergoed, spoelen, zalfjes, pillen, antibiotica, alleen water blablabla...
Gelukkig kan ik er heel goed met m'n vriend over praten en hebben we nog wel seks, alleen niet meer zo vaak als eerst.. En dit komt van mij af. We kunnen er ook grapjes over maken zoals, de volgende keer zet ik je wel een wasknijper op je neus etc, maar diep van binnen voel ik me zo ongelukkig hierdoor....
Gelukkig heb ik een schat van een vriend en gaat hij telkens met me mee naar de gyneacoloog en is bereid om alles te doen wat er maar aan te doen valt.
Hopelijk heb ik nu ongeveer alles verteld, sorry voor het extreem lange verhaal.
Ik hoop dat er iemand is met ervaring of "de gouden tip".
Dankjulliewel
(Excuses voor eventuele typfouten, forum mobiel)
maandag 18 november 2013 om 20:13
Ik eet gezond, mag alleen wel wat vaker fruit eten, en ik sport.
Alcohol soms een glas wijn in het weekend, verder niet.
De arts heeft nooit wat over eten gezegd. Kan me dat in mijn situatie ook niet voorstellen.
Snoepen kan ik weleens, maar ook niet extreem en diabetes komt wel veel voor in de familie. (Type 1)
Opa, oma, oom, broer.
Verder heb ik een gewicht van 59 kg bij een lengte van 1.63
Alcohol soms een glas wijn in het weekend, verder niet.
De arts heeft nooit wat over eten gezegd. Kan me dat in mijn situatie ook niet voorstellen.
Snoepen kan ik weleens, maar ook niet extreem en diabetes komt wel veel voor in de familie. (Type 1)
Opa, oma, oom, broer.
Verder heb ik een gewicht van 59 kg bij een lengte van 1.63
maandag 18 november 2013 om 20:14
quote:floriadonna schreef op maandag 18 november 2013 19:57 Bij nader inzien denk ik toch niet dat je het zelfde hebt als die vrouw op tv. Ik heb namelijk ook even voor je gegoogled. Ik ben uit gekomen op visluchtsyndroom. Maar als je dat hebt dan ruikt ook je adem naar vis. Afijn google er maar eens op. Misschien staan er tips op die je toch kunt toepassen.Die aflevering heb ik zelf ook gezien ooit, maar dat is het gelukkig niet.
maandag 18 november 2013 om 20:17
Ff genant..als ik vis eet..heb ik een hele sterke geur. Dag later en soms dag erna ook. Als ik weet dat er sex op t progrmma
staat, eet ik dus geen vis. Welke en hoeveelheid maakt niet uit.
Vriendin van me heeft t ook en andere vriendin met bepaalde groenten/bonen geloof ik.
Dus voeding kan zeker van invloed zijn.
En nee..ik heb geen schimmel of ontsteking. Echt door eten.
staat, eet ik dus geen vis. Welke en hoeveelheid maakt niet uit.
Vriendin van me heeft t ook en andere vriendin met bepaalde groenten/bonen geloof ik.
Dus voeding kan zeker van invloed zijn.
En nee..ik heb geen schimmel of ontsteking. Echt door eten.
maandag 18 november 2013 om 20:19
vrouwzondernaam, dat wilde ik ook net schrijven! Ik ben er net pas achter dat het daardoor komt. Soms dacht ik dat ik wel een bacterie móést hebben, zo sterk was de geur. Maar verder had ik geen klachten. Het ging ook steeds vanzelf weer over. Ik snapte er niks van.
Totdat ik er dus achter kwam dat ik het heb na het eten van vis!
TO, Hoe vaak eet jij vis? Of gebruik je visolie capsules?
Totdat ik er dus achter kwam dat ik het heb na het eten van vis!
TO, Hoe vaak eet jij vis? Of gebruik je visolie capsules?
maandag 18 november 2013 om 20:24
Nee, ik walg van vis in alle soorten.
Zelfs kibbeling of vissticks lust ik niet.
Vlees eet ik ook weinig, als ik al vlees eet is het kip. (Heel soms als ik uiteten ga biefstuk)
wat ik trouwens wel heb ;
Als ik hoest of "pers" bij het plassen, gepruttel uit mijn vagina. (Sorry, beetje gênant )
Komt dan niks uit.
Zelfs kibbeling of vissticks lust ik niet.
Vlees eet ik ook weinig, als ik al vlees eet is het kip. (Heel soms als ik uiteten ga biefstuk)
wat ik trouwens wel heb ;
Als ik hoest of "pers" bij het plassen, gepruttel uit mijn vagina. (Sorry, beetje gênant )
Komt dan niks uit.
maandag 18 november 2013 om 20:52
Ik zal even mijn ervaring met dit gênante probleem delen..
Ook ik werd maandenlang geteisterd door een vieze (vissige) geur down under.
Ik weet wat het doet met je sexleven enzovoort..
Anyways.. Ik had er nog nooit last van gehad (infecties, vieze geuren of schimmels etc).
Toch kreeg ik er plots last van een paar jaar geleden.
Ik heb het eigenlijk gekregen op het moment dat ik een nieuwe baan kreeg.
Op een kantoor met 100 vrouwen die gebruik moesten maken van 4 toiletten.
Deze toiletten waren niet altijd even hygiënisch, ondanks dat er dagelijks schoon werd gemaakt.
Ik denk dat dit de boosdoener is geweest.
Ik kreeg een tip om een vaginale gel (multigyn) te gaan gebruiken (word verkocht bij etos geloof ik).
Daarmee ging het wel weg maar het kwam steeds weer terug.
Ik ben van baan gewisseld en sindsdien geen last meer gehad.
Ik weet niet of mijn ervaring je wat verder kan helpen?
Ikzelf was dus zo stom om gewoon op (openbare)toiletbrillen te gaan zitten.
Tegenwoordig hurk ik
Ook ik werd maandenlang geteisterd door een vieze (vissige) geur down under.
Ik weet wat het doet met je sexleven enzovoort..
Anyways.. Ik had er nog nooit last van gehad (infecties, vieze geuren of schimmels etc).
Toch kreeg ik er plots last van een paar jaar geleden.
Ik heb het eigenlijk gekregen op het moment dat ik een nieuwe baan kreeg.
Op een kantoor met 100 vrouwen die gebruik moesten maken van 4 toiletten.
Deze toiletten waren niet altijd even hygiënisch, ondanks dat er dagelijks schoon werd gemaakt.
Ik denk dat dit de boosdoener is geweest.
Ik kreeg een tip om een vaginale gel (multigyn) te gaan gebruiken (word verkocht bij etos geloof ik).
Daarmee ging het wel weg maar het kwam steeds weer terug.
Ik ben van baan gewisseld en sindsdien geen last meer gehad.
Ik weet niet of mijn ervaring je wat verder kan helpen?
Ikzelf was dus zo stom om gewoon op (openbare)toiletbrillen te gaan zitten.
Tegenwoordig hurk ik
dinsdag 19 november 2013 om 21:18
quote:chocoladerijstwafel schreef op 18 november 2013 @ 19:57:
Ja ik geef het nu ook wat rust, maar lijkt nog niet te helpen en duurt allemaal zo lang.. Wéér afwachten en hopen snapje, maargoed wie weet helpt het.
Ik lees net op een diëtisten site over vitamine C inbrengen, iemand daar bekend mee?
Ik zou je echt adviseren niets vaginaals in te brengen maar het daar tot rust te laten komen en doorgaan met condooms gebruiken ( geen sperma vaginaal dus)
Ip is je vagina in staat tot het zelf reguleren van de zuurtegraad en soms komt daar een verstoring in.
Alles wat je nu vaginaal inbrengt verstoort het of verstoort het reguleren.
Het kan ip geen kwaad ( SOA's en schimmel zijn immers uitgesloten), als julle nu eens 6-8 weken alleen vrijen met condooms, jij niets vaginaals probeert te fixen door wat dan ook maar de natuur zijn gang laat gaan.. Evt in overleg met de arts ( als je binnenkort moet terugkomen)
Bacteriole vaginose is geen ziekte, het is een verstoring van je vaginale bacteriën, de oorzaak is vaak onbekend en soms aan te pakken, zie mijn eerdere post.
Ja ik geef het nu ook wat rust, maar lijkt nog niet te helpen en duurt allemaal zo lang.. Wéér afwachten en hopen snapje, maargoed wie weet helpt het.
Ik lees net op een diëtisten site over vitamine C inbrengen, iemand daar bekend mee?
Ik zou je echt adviseren niets vaginaals in te brengen maar het daar tot rust te laten komen en doorgaan met condooms gebruiken ( geen sperma vaginaal dus)
Ip is je vagina in staat tot het zelf reguleren van de zuurtegraad en soms komt daar een verstoring in.
Alles wat je nu vaginaal inbrengt verstoort het of verstoort het reguleren.
Het kan ip geen kwaad ( SOA's en schimmel zijn immers uitgesloten), als julle nu eens 6-8 weken alleen vrijen met condooms, jij niets vaginaals probeert te fixen door wat dan ook maar de natuur zijn gang laat gaan.. Evt in overleg met de arts ( als je binnenkort moet terugkomen)
Bacteriole vaginose is geen ziekte, het is een verstoring van je vaginale bacteriën, de oorzaak is vaak onbekend en soms aan te pakken, zie mijn eerdere post.
Je bent zelf een theepot
woensdag 20 november 2013 om 06:56
Geen antibiotica of crèmes meer gebruiken. Je weerstand gaat daar van achteruit en het is maar een tijdelijke oplossing van het probleem. Mijn advies: veel water drinken, minstens 8 glazen per dag, minder suiker en een scheutje molkosan (soort azijn) aan je sapje. Verder katoenen witte onderbroeken, alleen met water wassen en gebruik stevig toiletpapier en alleen deppen niet wrijven, anders blijven er pluisjes achter die bacteriën aantrekken. Sterkte
woensdag 20 november 2013 om 13:34
Heb ik al achter de rug, ongeveer twee maanden niks gedaan. Zelfs veel en veel minder seks om het even te laten rusten.
Verder gebruik ik nooit rotzooi, ook niet met douchen, alleen water down under.
De dingen die ik heb gebruikt was op advies van gyneacoloog.
Wat ik wel raar vond... Vannacht een nachtje weg geweest met m'n lieve vriend,
Natuurlijk de kamer ingewijd op alle gekke plekken , maar een halfuur later hadden we nog een keer seks en toen was de geur echt veeeel minder? Of hebben we er gewoon alle geur op dat moment uitgesekst
Verder gebruik ik nooit rotzooi, ook niet met douchen, alleen water down under.
De dingen die ik heb gebruikt was op advies van gyneacoloog.
Wat ik wel raar vond... Vannacht een nachtje weg geweest met m'n lieve vriend,
Natuurlijk de kamer ingewijd op alle gekke plekken , maar een halfuur later hadden we nog een keer seks en toen was de geur echt veeeel minder? Of hebben we er gewoon alle geur op dat moment uitgesekst
donderdag 21 november 2013 om 13:48
quote:chocoladerijstwafel schreef op 18 november 2013 @ 23:04:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
Ik ga maar weer verder met proberen.. Die vaginale tabletten, hoelang moest jij die gebruiken en hoevaak?
Na een of twee tabletten merkte ik al verbetering. Voor het slapen gaan in doen, dan even geen seks. Echt, ik zou het proberen.
Overigens was het volgens mij de combi met die ene persoon. Want bij de relaties daarna heb ik nooit meer last gehad van gekke luchtjes. Ik denk echt dat het ook de combi is met zijn zaad.
Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
Ik ga maar weer verder met proberen.. Die vaginale tabletten, hoelang moest jij die gebruiken en hoevaak?
Na een of twee tabletten merkte ik al verbetering. Voor het slapen gaan in doen, dan even geen seks. Echt, ik zou het proberen.
Overigens was het volgens mij de combi met die ene persoon. Want bij de relaties daarna heb ik nooit meer last gehad van gekke luchtjes. Ik denk echt dat het ook de combi is met zijn zaad.
dinsdag 22 april 2014 om 10:11
Beste allemaal,
Ik en mijn vriend hadden allebei BV. Antibiotica werkte niet en bij toeval zijn we er achter gekomen dat Citroen het antwoord is. Mijn vriend las dat de bacterie niet overleeft in een zuur milieu dus ik ben gaan spoelen met een mengsel van citroen en water. (2 citroenen en de rest water in je spoel ding).
Bij mijn vriend ging het ook niet weg met AB en hij zijn penis ingesmeerd met pure Citroensap. OOk heeft hij nog wat azijn geprobeerd. Dat is ook zuur. We zijn er nu al een jaar van af en hebben er toch ruim een jaar mee rondgelopen.
Succes!!
(oh ja koop wel bio citroenen)
Ik en mijn vriend hadden allebei BV. Antibiotica werkte niet en bij toeval zijn we er achter gekomen dat Citroen het antwoord is. Mijn vriend las dat de bacterie niet overleeft in een zuur milieu dus ik ben gaan spoelen met een mengsel van citroen en water. (2 citroenen en de rest water in je spoel ding).
Bij mijn vriend ging het ook niet weg met AB en hij zijn penis ingesmeerd met pure Citroensap. OOk heeft hij nog wat azijn geprobeerd. Dat is ook zuur. We zijn er nu al een jaar van af en hebben er toch ruim een jaar mee rondgelopen.
Succes!!
(oh ja koop wel bio citroenen)