Fijne compacte koffiemachine

19-01-2026 17:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en puber drinken sinds een tijdje koffie. We hebben nu een tijdje een dolce gusto Genio maar die is toe aan vervanging.
Ik drink zelf geen koffie en heb destijds voor dit apparaat gekozen omdat het compact is en je er geen aparte melkschuimer e.d voor nodig hebt.

Nu er steeds meer koffielovers bij komen in huis wil ik een fijn apparaat halen voor ze. Welke apparaat hebben jullie en waarom heb je daar voor gekozen? Smaakt Dolce Gusto heel anders dan bijvoorbeeld Nespresso? Is een verse bonen apparaat het ultieme genot? :)

Er wordt vooral cappuccino en latte macchiato gedronken. Zijn er andere apparaten met cups die cappuccino maken of heb je er standaard een aparte melkopschuimer bij nodig? Moet je dat ding na iedere keer helemaal gaan wassen? Voorkeur gaat uit naar compacte machines
Hier staat de Krups sensation milk bonenmachine met zelfreinigend melkreservoir.
Helemaal geweldig.
Je moet wel regelmatig de kalkreiniging doen maar dat is 1 druk op de knop.

Het is koffie drinken zoals in de horeca. Stukken beter en goedkoper dan cupjes vinden wij.
Wij hebben zoiets, werkt met cups die in een nespresso-apparaat kunnen (o.a. die van de Hema)

https://www.coolblue.nl/product/877913/ ... zwart.html

Misschien dat er van een ander merk een goedkopere versie is. Koffie is goed heet, latte/cappuccino/gewone koffie. Makkelijk te reinigen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Net als Himalaya raad ik de Nespresso lattissima one aan.
Fijn en klein apparaat. Het enige wat je moet doen is de onderdelen van de melkopschuimer even af te spoelen (en af en toe in de vaatwasser).
Nova schreef:
19-01-2026 18:04
Fijn en klein apparaat. Het enige wat je moet doen is de onderdelen van de melkopschuimer even af te spoelen (en af en toe in de vaatwasser).
Er zit ook een doorspoel-knop op (bij die van ons). Dan komt er heet water/stoom door het pijpje, dus dan is die alvast schoon. En veel onderdelen kun je uit elkaar halen en in de vaatwasser doen/afspoelen.
Je kunt ook all the way gaan en een bonen espresso machine met cappuccino functie kopen. Dat ding kosste bij ons iets van 500 euro en ik heb er inmiddels meer dan 50000 kopjes mee gezet. Dat is 1 ct per kopje voor het apparaat.
Ik heb de Philips Latte Go. Niet supercompact misschien, maar wel (vooral het melkgedeelte) erg makkelijk schoon te maken. Ik heb de 5400, met de 5500 kan je geloof ik ook ijfskoffie maken.
Ga naar een zaak waar ze meerdere soorten modellen verkopen en ga proeven. Dolce Gusto is koffie met suiker en een smaakje, dus kunnen wij wel mooie bonenmachines aanraden, maar misschien vinden ze dat helemaal niet lekker.
Nova schreef:
19-01-2026 18:04
Bij mij komt er zo'n zeepsmaak aan, dus ik maak de melk tegenwoordig weer in een losse opschuimer.
Ik heb ook de Philips latte go en hoewel ik de koffie lekker vind zou ik deze nooit meer kopen. Wat een onderhoud steeds.
Buster schreef:
19-01-2026 18:13
Je kunt ook all the way gaan en een bonen espresso machine met cappuccino functie kopen. Dat ding kosste bij ons iets van 500 euro en ik heb er inmiddels meer dan 50000 kopjes mee gezet. Dat is 1 ct per kopje voor het apparaat.

Voordeel met een apparaat met cups vind ik dat je makkelijk kunt afwisselen met sterkte/smaak. Je gaat niet snel verschillende smaken/sterktes bonen kopen?
Ik heb een Nespresso met aparte melkopschuimer (ook van Nespresso)
De melkopschuimer gaat gewoon (vrijwel) elke keer in de vaatwasser.
Hier nogal verschillende voorkeur voor koffie dus bonenmachine niet echt handig dan.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
..
sallie68 wijzigde dit bericht op 19-01-2026 20:28
98.90% gewijzigd
himalaya schreef:
19-01-2026 18:09
Er zit ook een doorspoel-knop op (bij die van ons). Dan komt er heet water/stoom door het pijpje, dus dan is die alvast schoon. En veel onderdelen kun je uit elkaar halen en in de vaatwasser doen/afspoelen.
Oh echt? Misschien een nieuwere versie? Ik heb de mijne al jaren.
Mijn beste vriend in de ochtend :)
Jeusnbdhdudh schreef:
19-01-2026 19:09
Ik heb ook de Philips latte go en hoewel ik de koffie lekker vind zou ik deze nooit meer kopen. Wat een onderhoud steeds.
Hier hetzelfde. Partner en ik hopen altijd dat de ander de grote schoonmaak ah apparaat doet, met als gevolg dat dat echt een hele grote schoonmaakbeurt wordt.

Nu ook op zoek (we denken / hopen eigenlijk dat ie het elk moment kan begeven), naar een kleine compacte machine.
Summertje schreef:
19-01-2026 18:51
Bij mij komt er zo'n zeepsmaak aan, dus ik maak de melk tegenwoordig weer in een losse opschuimer.
Van de vaatwasser misschien? Ik spoel het meestal gewoon af. Hooguit eens per week in de vaatwasser of zelf door een sopje halen.
Gelukkig geen zeepsmaak.
Het is vloeken in de kerk, maar Senseo heeft kant en klare cappucino pads/cups.
Die stop je in de padhouder voor 2 pads

Ze zijn wel duur.
Ik koop ze in de aanbieding.

(Op het werk staat een senseo, en wij krijgen vanuit het hoofdkantoor pads geleverd. Gewoon de standaard en dan nog niet eens de echte van senseo zelf, want te duur. Dus koop ik mijn eigen cappucinopads, ik vind het best lekker)
bartjes schreef:
19-01-2026 20:43
Het is vloeken in de kerk, maar Senseo heeft kant en klare cappucino pads/cups.
Die stop je in de padhouder voor 2 pads

Ze zijn wel duur.
Ik koop ze in de aanbieding.

(Op het werk staat een senseo, en wij krijgen vanuit het hoofdkantoor pads geleverd. Gewoon de standaard en dan nog niet eens de echte van senseo zelf, want te duur. Dus koop ik mijn eigen cappucinopads, ik vind het best lekker)
Mijn ouders hebben ook een senseo en eerlijk gezegd is de koffie totaal niet slecht, heel wat verbeterd.
Timetraveler schreef:
19-01-2026 18:21
Ik heb de Philips Latte Go. Niet supercompact misschien, maar wel (vooral het melkgedeelte) erg makkelijk schoon te maken. Ik heb de 5400, met de 5500 kan je geloof ik ook ijfskoffie maken.
Niet doen.
Heel kort gezegd, shit apparaat.
Ga voor een Delonghi.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
himalaya schreef:
19-01-2026 19:11
Voordeel met een apparaat met cups vind ik dat je makkelijk kunt afwisselen met sterkte/smaak. Je gaat niet snel verschillende smaken/sterktes bonen kopen?

Nee de bonen verwisselen is wel een gedoe maar verschillende sterktes instellen is wel heel makkelijk. Gelukkig hebben wij dezelfde smaak en drinken we tegenwoordig ook nog decaf en dan zijn de opties al een stuk minder.
BrutaImmaculata schreef:
19-01-2026 18:28
Ga naar een zaak waar ze meerdere soorten modellen verkopen en ga proeven. Dolce Gusto is koffie met suiker en een smaakje, dus kunnen wij wel mooie bonenmachines aanraden, maar misschien vinden ze dat helemaal niet lekker.
Misschien een domme vraag, maar waar vind ik zo’n zaak?
Kan je met Nespresso geen cappuccino zetten door alleen gebruikt te maken van cups? Dus zonder een aparte melkopschuimer erbij te hebben?
Dat vind ik dus het fijne aan de dolce gusto cups nu
Strawberry_shortcake schreef:
19-01-2026 22:45
Kan je met Nespresso geen cappuccino zetten door alleen gebruikt te maken van cups? Dus zonder een aparte melkopschuimer erbij te hebben?
Dat vind ik dus het fijne aan de dolce gusto cups nu
Nee dat kan niet.
Alle koffie is zwart.

Misschien moeten we dat aandragen bij Nespresso, dat ze melkcups gaan uitvinden en produceren
Nadat ik het helemaal gehad had met dat enorme ding dat man met alle geweld wilde hebben, heb ik nu deze:
https://www.coolblue.nl/product/924981 ... zwart.html

Qua melkreservoir net wat groter dan die uit de eerste link. Spoelt ook tussentijds door met één druk op een knop. In de zomer klik je het er zo vanaf om in de koelkast te zetten. Ik zet het melkreservoir gewoon iedere avond in de vaatwasser voor de (laatste) spoelbeurt zodat hij in de ochtend er gelijk weer klaar voor is. Negen koffieopties. Stevig melkschuim met ordinaire halfvolle melk uit een pak. Alle merken cups kunnen er in. Ook een fijne maat waterreservoir. We hebben ‘m nu een dik jaar en zelfs de pseudo-barista kan er mee leven. Ik was helemaal klaar met het steeds uiteen draaien en schoonmaken van dat enorme en overgevoelige ding wat we hiervoor hadden (plus nog zo’n apart ding om die bonen te malen).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Maar als je dolce gusto gewend bent ga je echt niet nespresso met opgeklopte melk lekker vinden. Dat is een wereld van verschil. Dolce gusto is eigenlijk alleen warm water met suiker en een smaakje.

Dus als ze dat lekker vinden zou ik gewoon een nieuwe dolce gusto apparaat kopen. Die zijn toch ook compact.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven