Huisstofmijtallergie en beddengoed
woensdag 20 november 2013 om 14:36
Hallo,
Ik ben allergisch voor huisstofmijt. Ik ben nu aan het kijken hoe ik kan zorgen dat ik zo min mogelijk last ervan heb.
Ik heb van die speciale hoezen aangeschaft voor mijn dekbed en hoofdkussen. Maar wat ik mij nu afvraag: helpt dat wel als je je kussen en dekbed niet vooraf hebt gereinigd?
Ergens las ik dat je eerst je dekbed en kussen moet wassen/laten reinigen. Weer ergens anders las ik dat je de huisstofmijt toch opgesloten hebt in bijvoorbeeld het kussen en dat het dus niet uitmaakt... ?
Wie kan mij daar wat duidelijkere antwoorden op geven?
Ik ben allergisch voor huisstofmijt. Ik ben nu aan het kijken hoe ik kan zorgen dat ik zo min mogelijk last ervan heb.
Ik heb van die speciale hoezen aangeschaft voor mijn dekbed en hoofdkussen. Maar wat ik mij nu afvraag: helpt dat wel als je je kussen en dekbed niet vooraf hebt gereinigd?
Ergens las ik dat je eerst je dekbed en kussen moet wassen/laten reinigen. Weer ergens anders las ik dat je de huisstofmijt toch opgesloten hebt in bijvoorbeeld het kussen en dat het dus niet uitmaakt... ?
Wie kan mij daar wat duidelijkere antwoorden op geven?
woensdag 20 november 2013 om 14:38
woensdag 20 november 2013 om 14:50
woensdag 20 november 2013 om 15:19
De allergie is voor de uitwerpselen van de beestjes dus idd als ze dood zijn is de last minder! Opsluiten door speciale hoezen is niet echt oplossing, beter is om het zo min mogelijk fijn voor de beestjes te maken! Kussen in de vriezer... Beddengoed wassen op 60 graden, vaak verschonen en veel luchten (dus bed open gooien en lekker fris in de kamer!)
woensdag 20 november 2013 om 16:03
Bij mij hielp het wassen van mijn kussen en dekbed al een hoop! Verder is het nuttig om je beddengoed ook regelmatig te wassen op een hoge temperatuur. En ik stofzuig mijn slaapkamer nu zeker 1x per week. En het raam open laten staan helpt ook..
Als ik heel veel last van de allergie heb neem ik ook medicatie.
Als ik heel veel last van de allergie heb neem ik ook medicatie.