Gezondheid alle pijlers

Tikje in hoofd tijdens lopen

22-11-2013 12:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve Viva'ers,

Ik heb eigenlijk al een hele lange tijd ( met komen een gaan ) last van een vreemd verschijnsel.

Af en toe als ik loop hoor in links achter in mijn hoofd een tikje. Het klinkt alsof er twee ijzeren balletjes tegen elkaar aan komen.

Ik heb dit echt alleen tijdens het lopen, als ik stil sta stopt het per direct en als ik dan weer ga lopen komt het gelijk weer terug.

Het doet geen zeer, maar is wel heel erg irritant.

Het lijkt ook wel steeds luider te worden.

Ik ga hiervoor woensdag naar dokter, maar ik vroeg me af of iemand hier ook last van heeft/ weet wat het is? Ik maak me er niet echt zorgen om, maar ik begin me er wel steeds meer aan te storen

Lieve groetjes, Dreamer_x
none but ourselves can free our minds
Kan het je rits zijn? Of een touwtje met een hard puntje ?

Door het hardlopen tikt bij mij m'n rits op en neer. Ik vond het ook irritant maar was blij dat ik het wist, toen kon ik het loslaten!

Maar om naar de huisarts ervoor te gaan had ik zelf niet gedaan
Ik heb dit al jaren af en aan. Ik heb het altijd beschouwd als iets wat bij mijn lichaam hoort (zoals een ander krakende gewrichten heeft), maar ben wel benieuwd of je huisarts er iets over te zeggen heeft.
nee nouja, ik weet gewoon zeker dat het in mijn hoofd zit, ik heb op andere fora wel een beetje research gedaan, daar kwam ik niet veel verder. 2 verklaringen kwamen daar naar boven, een probleem met je evenwichtsorgaan of een tikkende pees in je nekwervels.... vandaar dat ik dit wel wil laten nakijken door mijn HA
quote:anky schreef op 22 november 2013 @ 13:03:

Ik heb dit al jaren af en aan. Ik heb het altijd beschouwd als iets wat bij mijn lichaam hoort (zoals een ander krakende gewrichten heeft), maar ben wel benieuwd of je huisarts er iets over te zeggen heeft.

ja ik heb het al jaren, misschien een jaar of 7, heb me er ook nooit druk om gemaakt, maar begin me er nu wel mateloos aan te irriteren,

Reactie van dokter zal ik posten!
Wat gek, ook icm die beelden voor je gaat slapen.

Ik zou je toch echt even katen nakijken bij de ha.

Was je daarmee nog naar de ha geweest?
Katen=laten
quote:roosv1989 schreef op 22 november 2013 @ 13:11:

Wat gek, ook icm die beelden voor je gaat slapen.

Ik zou je toch echt even katen nakijken bij de ha.

Was je daarmee nog naar de ha geweest?nee ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor aankomende woensdag, voor beide dingen tegelijk!!
Ik heb dat tikje met rennen. Al vanaf puberteit geloof ik, ik merkte dat met gym als we moesten rennen.

Heb ook geen idee wat het is. Ben wel erg benieuwd!

Als ik ophield met rennen dat stopte het ook meteen. Inderdaad het geluid van 2 kleine ijzeren balletjes die tegen elkaar tikken. Buiten schoolgym nooit gerend dus er verder geen last van
ik heb het ook met het hardlopen. Wel eens afgevraagd wat t was maar nooit iets mee gedaan.
-
Op deze site wordt als mogelijke oorzaak gegeven het bewegen van de kleine botjes in het midden-oor:

http://answers.yahoo.com/question/index ... 6040703375
Wat grappig! Heb dit al vanaf m'n twaalfde, soms. Soms maanden achter elkaar en nu weer een poos niet. Nooit over nagedacht, een lichaam heeft wel meer eigenaardigheden, maar 't is een raar ding. Ik heb het tikje voor mijn gevoel op m'n voorhoofd, precies dat geluid wat TO beschrijft. Ben benieuwd wat je dokter zegt.
quote:IceRose schreef op 22 november 2013 @ 13:50:

Ik heb het toevallig ook gehad voor het eerst.

Een paar maanden geleden begon het vanuit het niets, bij elke stap die ik zette, bij trap aflopen, bij fietsen over een hobbeltje die irritante tik in mijn ene oor (ook links). Net alsof er inderdaad 2 kleine balletjes tegen elkaar aan tikken (ik dacht eerst dat het mijn oorbel was).

Je kon het zelfs ook als buitenstaander horen! Als ik dan bijv. ging spingen dan kon ik het getik oproepen, dus ik heb springend bij de HA gestaan, haha.

Ik ben er dus voor naar de HA geweest en die heeft in mijn oor gekeken en dacht dat het door oorsmeer kwam (beetje vastzittend plakkerig oorsmeer dat af en toe plakt/tikt).

Dus mijn oren uit laten spuiten, maar direct daarna had ik het nog. Toen een neusspray gekregen om evt. slijm aan de binnenkant van mijn oor te laten verdwijnen, maar ook dit hielp niet.

En dus heeft de HA mij doorverwezen naar een KNO-arts. Echter, er was een wachttijd van een paar weken en ineens werd het tikken minder. Nu, weer wat weken later, is het volledig weg en ik ben dus niet meer naar de KNO-arts gegaan. Ik kijk het nog even aan, komt het terug dan ga ik wel.

Geen idee wat het dus is geweest, maar ik heb letterlijk gehad wat jij beschrijft. Bij mij is het na een paar maanden over gegaan.

Ik ben wel benieuwd naar jouw huisartsbezoek, laat je nog wat weten als je bij de HA geweest bent?

jaa, ik zal woensdag even de reactie van mijn dokter posten!

bedankt voor jullie reacties!!!
quote:rapunzel83 schreef op 22 november 2013 @ 15:28:

Wat grappig! Heb dit al vanaf m'n twaalfde, soms. Soms maanden achter elkaar en nu weer een poos niet. Nooit over nagedacht, een lichaam heeft wel meer eigenaardigheden, maar 't is een raar ding. Ik heb het tikje voor mijn gevoel op m'n voorhoofd, precies dat geluid wat TO beschrijft. Ben benieuwd wat je dokter zegt.

Ook nooit over nagedacht, maar ik heb dit ook gehad!

Af en toe een periode lang en dan gaat het weer over.

Nu al weer een paar jaar niet gehad.

Ik vind het ook wel grappig
En TO, ben je nog naar de dokter geweest?
quote:forumviva1 schreef op 27 november 2013 @ 21:37:

En TO, ben je nog naar de dokter geweest?

Ja ik ben vandaag naar de dokter geweest. Hij zei dat het geluid vanuit mijn nekwervels komt. Het is principe hetzelfde als bijvoorbeeld krakende knieën of het knakken van je vingers.

Mijn HA gaf aan dat hij me wel naar een manueel therapeut kan sturen om mijn nek te laten kraken maar ik dan het risico loop dat het alleen maar vaker terug komt en ik vanaf dan steeds opnieuw moet laten kraken.... gewoon een kwestie van mee leren leven dus.....!!

Toch fijn om te weten!

Bedankt voor jullie reacties!!
Oh gelukkig, niks bijzonders dus.

Bedankt dat je nog even liet weten wat het nou is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven