Gezondheid alle pijlers

Houdbaarheidsdatum medische drinkvoeding overschreden

23-11-2013 21:22 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
amarante1985 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 23:18
99.45% gewijzigd
Hoe lang is het geleden dat je het gedronken hebt? En heb je er tot nu toe last van?
Komt wel goed, schatje!
Het zal niet zoveel kwaad kunnen. Dat zeg ik wel met een slag om de arm, want ik weet niet wat voor ziekte je hebt.
Is het poeder dan je met water mengt of al voorgemengd?
Is het nutridrink of fresubin ofzo? Dat kan niet zo heel veel kwaad, hooguit word je er niet lekker van.
Ik hoef het niet met water te mengen. Het merk is nutricia en de flesjes heten nutridrink.

Ik heb chronische darmontsteking. Ik heb ze vanmiddag op.

Bedankt voor de reacties!
Despeerate housewives, niet lekker als in misselijk en overgeven? Of diarree?
Nee, dat kan geen kwaad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dan had je er al last van moeten hebben hoor, zeker met jouw ziekte. Het zal verder geen problemen meer opleveren verwacht ik.
Kan allebei Amarante.
Ik heb nu rommelende darmen en wat kramp. Alleen lastig inschatten waar dat van komt want dat heb ik normaal ook.

Ik wil er niet al te paniekerig overdoen. Al is het openen van een topic erover wel een beetje paniekerig
Ik snap het wel, je darmen zijn al je kwetsbare plek en dat wil je graag zo stabiel mogelijk houden.

Als je er echt problemen van zou hebben was je nu al lang aan de diarree/overgeven geweest.

Vroeg naar bed en morgen een flesje wat niet over de datum is
Bootje, wat een lieve reactie. Raakt mij gewoon een beetje. Ik ben gewoon bang dat ik straks weer in het ziekenhuis lig.
Het ziekenhuis ga je niet in hoor hierdoor wat bootje ook zegt, dan had je er nu al last van moeten hebben als je er last van had gekregen. Maar doe die flesjes wel weg
Het is maanden houdbaar en het is de 'tenminste houdbaar tot' dus geen probleem.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, dat begrijp ik, dat wil je koste wat het kost voorkomen.

Is er iets wat je normaal doet als je darmen van de leg zijn wat helpt? Een kruik of een kopje thee? Of moet je het nu 'uitzitten'?
Bootje, ik moet het nu uitzitten. Dat komt wel goed.

Desperate housewives, ik gooi ze weg!!

Himalaya, dat herhaal ik ook steeds. Een houdbaarheidsdatum "moet". En daarna kan het nog wel
Dat spul is al goor van zichzelf, zo goor dat het helemaal nooit kan bederven.
verba volant, scripta manent.
Hoe lang is dat spul normaal gesproken houdbaar? Langer dan een paar maanden toch? Als het relatief lang houdbaar is het met een dag, week of maand extra niet meteen bedorven. Alleen garandeert de fabrikant de kwaliteit niet meer.
dubbel
Dat van die houdbaarheidsdatum klopt wel hoor. Voor mezelf zou ik het geen probleem vinden, want ik ben gezond. Bij risicogroepen ben ik altijd heel strikt met datums, je weet nooit hoe mensen er op reageren. De een kan er prima tegen en degene van wie je het niet zo verwacht wordt er beroerd van.

Succes met uitzitten Amarante, ik hoop dat het morgen beter is dan nu.
Marianne DAvids, hahaha je hebt echt gelijk!

Borderwalk, het is volgens mij behoorlijk lang houdbaar. Zeker langer dan een half jaar.
Die he ben wij ook hier. Ook wel eens over datum gebruikt, kan hier geen kwaad.. Maar er is hier geen sprake van darmklachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven