Maar liefst 70% ......
zondag 24 november 2013 om 12:09
Het schijnt zo te zijn dat maar liefst 70% van de Nederlandse vrouwen BH dragen met een verkeerde maat. Het lijkt mij niet lekker als je bijna niet meer kunt ademen omdat het te strak zit, of is het gezond voor de psyche om een maat groter te kopen ?
Hoe zit het dames ? Please explain !
Hoe zit het dames ? Please explain !
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
maandag 25 november 2013 om 22:28
Zonder gein dames, het zit af en toe echt voor geen meter. Vrouwen moeten het zelf weten, maar het heeft m.i. weinig nut om zoveel aandacht aan zichzelf te besteden om belangrijke details achter te laten, niet waar ?
Gelukkig zijn er nog een paar weken voor de feesten om de situatie te herstellen. Succes ! Wij beoordelen wel in het voorjaar.
Gelukkig zijn er nog een paar weken voor de feesten om de situatie te herstellen. Succes ! Wij beoordelen wel in het voorjaar.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
dinsdag 26 november 2013 om 02:10
Veel vrouwen dragen ook al jaren dezelfde maat bh. Borsten bestaan voor een groot deel uit vetweefsel. Door resp.afvallen, aankomen, zwangerschappen, overgang en sport kan het vetweefsel veranderen en hierdoor verandeert de omvang van de borsten eveneens.Gemiddeld wisselt een vrouw tijdens haar leven zes maal van cubmaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 26 november 2013 om 09:31
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2013 @ 02:10:
Veel vrouwen dragen ook al jaren dezelfde maat bh. Borsten bestaan voor een groot deel uit vetweefsel. Door resp.afvallen, aankomen, zwangerschappen, overgang en sport kan het vetweefsel veranderen en hierdoor verandeert de omvang van de borsten eveneens.Gemiddeld wisselt een vrouw tijdens haar leven zes maal van cubmaat.Nou ja als de cupmaat maar hetzelfde blijft
Veel vrouwen dragen ook al jaren dezelfde maat bh. Borsten bestaan voor een groot deel uit vetweefsel. Door resp.afvallen, aankomen, zwangerschappen, overgang en sport kan het vetweefsel veranderen en hierdoor verandeert de omvang van de borsten eveneens.Gemiddeld wisselt een vrouw tijdens haar leven zes maal van cubmaat.Nou ja als de cupmaat maar hetzelfde blijft
dinsdag 26 november 2013 om 10:17
Het is denk ik gewenning dat veel vrouwen de foute bh-maat dragen.
Ik zie veel, vooral wat oudere, vrouwen met forse borsten die tot op de taille hangen omdat ze een veel te slappe bh dragen.
Een goede, stevige bh die de boel omhoog houdt kan een hele confectiemaat schelen en maakt veel slanker.
en ik zie vrouwen met een te kleine bh, waardoor aan de zijkant vertribbels ontstaan en hun borsten boven de cups uitpuilen.
Eén keer paar jaar op laten maten is geen overbodige luxe.
Ik doe dat al jaren bij Marks & Spencers in Londen tijdens ons jaarlijkse bezoekje. Je kunt daar in je pashokje op een belletje drukken, dan komt een discrete verkoopster naar je toe met haar centimeter. Overigens is er voor mijn moeilijke maat (forse omvang, geen grote cupmaat) in Engeland véél meer keus dan in Nederland.
Ik zie veel, vooral wat oudere, vrouwen met forse borsten die tot op de taille hangen omdat ze een veel te slappe bh dragen.
Een goede, stevige bh die de boel omhoog houdt kan een hele confectiemaat schelen en maakt veel slanker.
en ik zie vrouwen met een te kleine bh, waardoor aan de zijkant vertribbels ontstaan en hun borsten boven de cups uitpuilen.
Eén keer paar jaar op laten maten is geen overbodige luxe.
Ik doe dat al jaren bij Marks & Spencers in Londen tijdens ons jaarlijkse bezoekje. Je kunt daar in je pashokje op een belletje drukken, dan komt een discrete verkoopster naar je toe met haar centimeter. Overigens is er voor mijn moeilijke maat (forse omvang, geen grote cupmaat) in Engeland véél meer keus dan in Nederland.
dinsdag 26 november 2013 om 12:39
Heel veel vrouwen dragen een beha met verkeerde omvang: cup B, maar dan omvang 100 of zo. Dan zijn de cups zelf nog best groot.
Ik draag zelf 70F. Dan gillen vriendinnen direct dat ze dat niet geloven, want F - dat is groooooooot.... Terwijl ik geen kleine borsten heb, maar ook geen hele grote.
Een tip: kijk zelf eens met een spiegel naar je achterkant: soms zit iets aan de voorkant mooi, maar ziet het er aan de achterkant onder een aansluitend shirtje echt helemaal niet uit.
Ik draag zelf 70F. Dan gillen vriendinnen direct dat ze dat niet geloven, want F - dat is groooooooot.... Terwijl ik geen kleine borsten heb, maar ook geen hele grote.
Een tip: kijk zelf eens met een spiegel naar je achterkant: soms zit iets aan de voorkant mooi, maar ziet het er aan de achterkant onder een aansluitend shirtje echt helemaal niet uit.
dinsdag 26 november 2013 om 19:15
quote:winkelfanaat schreef op 26 november 2013 @ 09:31:
[...]
Nou ja als de cupmaat maar hetzelfde blijft
Misschien denkt Bianca in kub (kubieke cm). Maar dat is dan weer met een K ....
(We gaan het op ons donder krijgen ......... )
[...]
Nou ja als de cupmaat maar hetzelfde blijft
Misschien denkt Bianca in kub (kubieke cm). Maar dat is dan weer met een K ....
(We gaan het op ons donder krijgen ......... )
dinsdag 26 november 2013 om 19:43
quote:Melpomene schreef op 26 november 2013 @ 12:39:
Heel veel vrouwen dragen een beha met verkeerde omvang: cup B, maar dan omvang 100 of zo. Dan zijn de cups zelf nog best groot.
Hetzelfde hier. "65FF???? Maar ze zien er toch ECHT niet groter uit dan een D of zo??"
Hetzelfde hier. "65FF???? Maar ze zien er toch ECHT niet groter uit dan een D of zo??"
woensdag 27 november 2013 om 13:23
woensdag 27 november 2013 om 13:31
Maat verschilt per merk. En de meeste dames kopen hun BH's niet in een speciaalzaak. Ik heb een maat waarbij ik dus voel als hij te klein of te groot is. Dan krijg ik last van de spier tussen mijn nek en schouders. Ik laat me dus graag opmeten eens per jaar bij de zaak waar ik (eigenlijk zonder uitzondering) al mijn BH's koop. En omdat ik 'steun' erg belangrijk vindt, geef ik er dus ook echt geld aan uit. Daarbij is de vorm van de borsten en de manier van dragen ook erg belangrijk. Niet elke BH in de juiste maat 'voegt' bij iedereen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
woensdag 27 november 2013 om 15:52
quote:diana_banana schreef op 27 november 2013 @ 13:23:
In mijn BH-la liggen verschillende maten.
Tja, verschillende merken.
Ik heb 75A, maar die maat is me bij de HEMA dan weer te groot
Expres een grotere maat kopen lijkt me niet gezond voor de psyche, eerder bedroevend, van die half gevulde cups
Nee, vrouwen willen juist géén grotere cup.
Ik heb 70F, dat is qua cupgrootte (dus NIET de omvang), hetzelfde als 75E, 80D, 85C, 90B.
Er zullen waarschijnlijk behoorlijk wat vrouwen zijn, die liever een 'C-cupje' hebben dan een F-cup. Bovendien kom je met 70F al bijna in de speciale maten terecht, en is de maat lang niet overal verkrijgbaar.
Als ik een 80D zou dragen (die kun je overal krijgen), dan moet ik de bandjes straktrekken om nog enige steun te krijgen, en dan zit de band veel te hoog (waardoor je van die rare rollen krijgt, en de borsten 'naar voren duiken', waardoor ze te laag zitten en ik veel dikker lijk. Met een goede beha in 70F lijk ik veel slanker.
De steun van een beha moet uit de band (omvang) en de cups komen, niet uit de bandjes.
In mijn BH-la liggen verschillende maten.
Tja, verschillende merken.
Ik heb 75A, maar die maat is me bij de HEMA dan weer te groot
Expres een grotere maat kopen lijkt me niet gezond voor de psyche, eerder bedroevend, van die half gevulde cups
Nee, vrouwen willen juist géén grotere cup.
Ik heb 70F, dat is qua cupgrootte (dus NIET de omvang), hetzelfde als 75E, 80D, 85C, 90B.
Er zullen waarschijnlijk behoorlijk wat vrouwen zijn, die liever een 'C-cupje' hebben dan een F-cup. Bovendien kom je met 70F al bijna in de speciale maten terecht, en is de maat lang niet overal verkrijgbaar.
Als ik een 80D zou dragen (die kun je overal krijgen), dan moet ik de bandjes straktrekken om nog enige steun te krijgen, en dan zit de band veel te hoog (waardoor je van die rare rollen krijgt, en de borsten 'naar voren duiken', waardoor ze te laag zitten en ik veel dikker lijk. Met een goede beha in 70F lijk ik veel slanker.
De steun van een beha moet uit de band (omvang) en de cups komen, niet uit de bandjes.
woensdag 11 december 2013 om 13:22
Niets lelijker dan een vrouw met foute bh.
Als ik iets belangrijk vind met mijn 'goeie D', dan is het wel een mooie, goed en prettig zittende BH, die ook mooi zit onder strakke truitjes.
Soms houdt dat in dat ik duurdere bh's moet kopen, maar af en toe slaag ik ook in het goedkopere segment. Ik heb laatst twee mooie setjes gekocht bij de Hema voor weinâgh. Stevig en zitten prachtig, al zeg ik het zelf
Als ik iets belangrijk vind met mijn 'goeie D', dan is het wel een mooie, goed en prettig zittende BH, die ook mooi zit onder strakke truitjes.
Soms houdt dat in dat ik duurdere bh's moet kopen, maar af en toe slaag ik ook in het goedkopere segment. Ik heb laatst twee mooie setjes gekocht bij de Hema voor weinâgh. Stevig en zitten prachtig, al zeg ik het zelf
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
woensdag 11 december 2013 om 15:31
woensdag 11 december 2013 om 16:48
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 december 2013 @ 15:31:
[...]
In een ander topic las ik dat je een man bent, wil jij dan uitleggen waarom je het wilt weten? Daar ben ik dan weer benieuwd naar.
Het is eigenlijk net als die kerel die op VVF vrouwen per pb ging benaderen n.a.v. het saunatopic; waarschijnlijk windt het hem op om vrouwen over hun eigen borsten te horen vertellen
[...]
In een ander topic las ik dat je een man bent, wil jij dan uitleggen waarom je het wilt weten? Daar ben ik dan weer benieuwd naar.
Het is eigenlijk net als die kerel die op VVF vrouwen per pb ging benaderen n.a.v. het saunatopic; waarschijnlijk windt het hem op om vrouwen over hun eigen borsten te horen vertellen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
woensdag 11 december 2013 om 18:55
Ik vind een goed zittende BH ook echt heel belangrijk. Zowel voor het zicht als ook voor je gezondheid (bij een slecht zittende BH wordt het gewicht verkeerd verdeeld, en daar kun je klachten van krijgen bij nek, rug of schouders).
Echter, ik zit er zelf ook wel eens naast. Niet omdat ik de verkeerde maat koop, maar omdat mijn borsten tijdens de cyclus veranderen. Op sommige dagen zijn ze net iets groter. En dan kan het zijn dat je die leuke bandjes van Marlies opeens toch wat ziet snijden, terwijl diezelfde BH de rest van de maand perfect zit.
Echter, ik zit er zelf ook wel eens naast. Niet omdat ik de verkeerde maat koop, maar omdat mijn borsten tijdens de cyclus veranderen. Op sommige dagen zijn ze net iets groter. En dan kan het zijn dat je die leuke bandjes van Marlies opeens toch wat ziet snijden, terwijl diezelfde BH de rest van de maand perfect zit.