Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen met About You?

17-05-2026 08:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop mijn kleding en schoenen vaak online, meestal via Omoda (schoenen) en Sans Online.

Nu heb ik op tv al vaker reclame voorbij zien komen van About You. Heb de website eens bekeken en ze hebben echt heel veel leuke merken. De deals van sommige items zijn ook echt intetessant, bijvoorbeeld kleding van Fabienne Chapot en schoenen van Gabor zijn flink lager geprijsd dan via andere webshops.

Hebben jullie ervaringen met About You?

Zoals,gezegd, het ziet er goed uit maar ik ben altijd een beetje huiverig om te bestellen bij een webshop die ik nog niet ken.
About You is van Zalando, dus niet een obscuur webshopje die met je geld ervandoor gaat.

https://twinklemagazine.nl/2024/12/zala ... /index.xml
Ja hoor, kan je veilig bestellen.
About You is gewoon betrouwbaar.
Ik heb daar al een paar keer besteld. Alles ging prima, niets mis mee.
Ik bestel best veel bij about you. Afgelopen weken een broek die helemaal goed is en een shirt dat ik terug heb gestuurd. De afhandeling van retour gestuurde artikelen gaat ook altijd prima. Je krijgt sowieso een t&t als je het terug stuurt en je kan dus zien of het is aangekomen bij ze. Ik betaal altijd via Klarna als ik bij about you bestel en geef in die app dan ook aan dat het retour is. Dan wordt het bedrag meteen al op 0 gezet en als ze dan bevestiging van about you hebben dat de retour ok is, is het verder afgehandeld. Vind de aanbiedingen bij about you ook fijn. Zitten soms echt goede kortingen op!
Ja heel veel ervaring, 1 van mijn 3 vaste webshops. Prima webshop. Nooit problemen met bestellen of retourneren. Het is alleen niet zoals bij de Wehkamp bijv, vandaag besteld en morgen in huis. Maar dat is meestal geen probleem.
Prima webshop!
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Laatst nog Puma sneakers daar besteld. Leuke prijs, binnen termijn geleverd. Betaling via klarna wel minpunt tegenwoordig vind ik maar goed dat ligt bij Klarna en hun ingewikkeld proces om even een kleine 50 euro af te rekenen ruim binnen de betaaltermijn.
Als ik er nog eens bestel, waarom niet, betaal ik met ideal.
Jahoor, prima en betrouwbare webshop. Ik bestel er al een aantal jaar. Vorig jaar 1x iets moeten retourneren en het geld stond binnen een week weer terug op mijn rekening.
Krijg motto niet verwijderd :-)
En ook als er iets mis gaat lossen ze het gaat op. Laatst een sportbroek en shirt besteld, maar ipv de broek ontving ik een sportbh. Even contact via de chat en kon het meteen terugsturen en werd snel allemaal geregeld.

Ik betaal ook altijd via Klarna, begrijp niet helemaal wat er hierboven wordt bedoeld met ingewikkeld proces. Van de bestelling waar het dus mis ging meteen alleen het shirt betaald en de broek die ik dus niet had werd snel verrekend, zo gepiept.
Vinden jullie About You beter dan Zalando?
LadyPhoxy schreef:
17-05-2026 09:38
En ook als er iets mis gaat lossen ze het gaat op. Laatst een sportbroek en shirt besteld, maar ipv de broek ontving ik een sportbh. Even contact via de chat en kon het meteen terugsturen en werd snel allemaal geregeld.

Ik betaal ook altijd via Klarna, begrijp niet helemaal wat er hierboven wordt bedoeld met ingewikkeld proces. Van de bestelling waar het dus mis ging meteen alleen het shirt betaald en de broek die ik dus niet had werd snel verrekend, zo gepiept.
Ik hou alles teveel in de gaten, denk ik.
margreetder schreef:
17-05-2026 09:43
Ik vind ze vergelijkbaar, beiden goed.
Voor mij geen verschil, misschien dat Zalando iets sneller is met leveren, maar dat gevoel kan ook komen omdat mijn laatste About You bestelling zo rond de laatste feestdagen was
whataboutx schreef:
Ik hou alles teveel in de gaten, denk ik.
Maar wat hou je dan in de gaten? Je vinkt aan welke artikelen je retour stuurt, de rest betaal je met bijv ideal en paar dagen later krijg je bericht dat de retour is verwerkt en is het afgehandeld. Je kan de track en trace code van de retour koppelen bij Klarna, dus je kan de hele voortgang op 1 plek in de gaten houden. Vind het juist heel overzichtelijk.
margreetder schreef:
Vergelijkbaar. Allebei prima. Zalando is iets sneller over het algemeen, is mijn ervaring.
LadyPhoxy schreef:
17-05-2026 09:47
Maar wat hou je dan in de gaten? Je vinkt aan welke artikelen je retour stuurt, de rest betaal je met bijv ideal en paar dagen later krijg je bericht dat de retour is verwerkt en is het afgehandeld. Je kan de track en trace code van de retour koppelen bij Klarna, dus je kan de hele voortgang op 1 plek in de gaten houden. Vind het juist heel overzichtelijk.
Het verloop van de betaling bij Klarna zelf.
Qua retouren idd nooit een probleem.

Het is zeker een me problem.😉
whataboutx schreef:
17-05-2026 09:55
Het verloop van de betaling bij Klarna zelf.
Qua retouren idd nooit een probleem.

Het is zeker een me problem.😉
Ik snap het nog steeds niet. Bij Klarna betaal je toch met 1 druk op de knop de rekening die open staat via iDEAL/wero?
Irregular_Choice schreef:
17-05-2026 10:17
Ik snap het nog steeds niet. Bij Klarna betaal je toch met 1 druk op de knop de rekening die open staat via iDEAL/wero?
Legt het me problem uit:
Ik zie dan het geld niet meteen afgeschreven worden, kort daarna wel maar dan is het nog niet verwekt in de app. Dat vind ik zelf niet prettig, ook al kan er niks misgaan.
Bij ideal/wero en riverty is het geld meteen afgeschreven en denk ik er niet meer over na.
Wat ik al zei, ik ben misschien teveel bezig met mijn inkomsten en uitgaven. Er zijn slechtere afwijkingen. ;)
whataboutx wijzigde dit bericht op 17-05-2026 10:36
17.06% gewijzigd
Bedankt voor jullie reacties!

Nu ga ik zeker iets bestellen. Het vakantiegeld komt er aan dus extra geld om wat leuke kleding en schoenen te shoppen ☺️
Ik bestel er best regelmatig en dat gaat altijd goed. Het verzenden is vaak wel wat trager dan andere webshops, is mijn ervaring.
Stressed is just desserts spelled backwards
Niks mis mee, heb daar zelf meerdere keren iets besteld omdat het daar goedkoper was dan elders. Hebben best regelmatig leuke aanbiedingen.
margreetder schreef:
About You verkoopt volgens mij vooral overschot van andere webshops, zoals Zalando.
Maar ik kan er compleet naast zitten.

Mijn ervaring is dat ze vaak mijn (gangbare) maat niet hebben, en dat de kleding het vaak nét niet is.

Ik koop liever bij Zalando, wel duurder, maar veel meer keuze en nieuwer, dus niet van een vorig seizoen.

Bij Zalando kun je ook achteraf betalen, zonder Klarna.
Onkruit schreef:
17-05-2026 12:33
About You verkoopt volgens mij vooral overschot van andere webshops, zoals Zalando.
Maar ik kan er compleet naast zitten.

Mijn ervaring is dat ze vaak mijn (gangbare) maat niet hebben, en dat de kleding het vaak nét niet is.

Ik koop liever bij Zalando, wel duurder, maar veel meer keuze en nieuwer, dus niet van een vorig seizoen.

Bij Zalando kun je ook achteraf betalen, zonder Klarna.
Ik loop altijd wat achter qua trends cq volg ze meestal ook niet echt dus als het al een outlet webshop is maakt dat me niet veel uit.

Ik kijk ook niet echt rond bij webshops, alleen naar wat ik wil en dan vergelijk ik de prijzen, de kwaliteit en of het is wat ik voor ogen heb. Welke webshop het uiteindelijk mag leveren maakt me vrij weinig uit maar niet helemaal niks.

Ik zal Zalando wat meer in het oog houden, dan. Scheelt ergernis.
whataboutx wijzigde dit bericht op 17-05-2026 12:53
17.65% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven