Mode & Beauty alle pijlers

verdoving tandarts

26-11-2013 16:07 25 berichten
Help, mijn tandarts is vanmiddag iets te enthousiast geweest met zijn verdoving. De helft van mijn mond is verdoofd en ik heb straks een eetafspraak. Is er een manier om de verdoving sneller uit te laten werken, zodat ik er straks niet als een kwijlende, slecht pratende, op mijn eigen tong bijtende idioot bij zit?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet sneller denk, Ik moet altijd 3-4 verdovingen, anders voel ik het nog. Eerste paar uur is inderdaad erg. Gaat wel over. Maar niet voor 5 uur vrees ik. Succes!
Had ik laatst ook, heel vervelend.

Bij mij duurde het 5 uur (voor 1 vulling) voordat de verdoving helemaal uitgewerkt was.

Zou niet weten hoe je ervoor kan zorgen dat de verdoving sneller uitgewerkt is.

Hoe laat heb je de verdoving gekregen?
Ah kut, soep met een rietje?

Denk niet dat er iets aan te doen valt.
Om 13:30 verdoofd. Zou 2 tot 4 uur moeten werken, maar ik voel nog niet veel
quote:pandabeertje1991 schreef op 26 november 2013 @ 16:10:

Nee niet sneller denk, Ik moet altijd 3-4 verdovingen, anders voel ik het nog. ik vorige keer 9 ik ben zo ontzettend bang voor de tandarts dat doordat ik vol met adrenaline zit de verdoving steeds uitwerkt.
Volgens mij kan het helpen om je mond veel te bewegen! Je kan het proberen in elk geval
Bij mij werkt het meestal een uur of 5. Misschien dat je inderdaad wat mondoefeningen kunt doen, dus je spieren gebruiken. En anders wordt het eerst heel lang bijkletsen en daarna pas wat bestellen
Bij mij helpt het om iets uit diepvries tegen mijn wang te houden. Ijsje of iets anders, klinkt gek, maar werkt echt bij mij.

En veel bewegen met je mond, ( gek doen dus)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik kneed mn lippen met mn vingers om de doorbloeding te helpen. Maar als adrenaline kennelijk ook werkt kun je ook iets heel engs doen
Blowen helpt haha, maar om nou stoned op je eetafspraak te komen..

Water drinken, iets inspannends gaan doen, rondje fietsen ofzo.
De meeste restaurantkeukens zijn tegenwoordig nog heel laat open. Misschien kun je je afspraak een uurtje verzetten.
verba volant, scripta manent.
Een half uur in mijn lip geknepen en er lijkt wat gevoel in te komen. Of misschien heb ik me zo druk gemaakt dat de adrenaline is gaan werken
Ondertussen wel lelijk op mijn lip gebeten trouwens
Ik neem nooit een verdoving. Er is een stuk of vijf keer geboord.
Power to the people
Voor een vúlling laten verdoven?

Op Mode en Beauty pijler?

Pas wel op dat als je gaat eten, dat je je tong niet kapot bijt (als de verdoving nog werkt uiteraard). Hier waarschuwde mijn tandarts voor!
quote:Beter.Laat schreef op 26 november 2013 @ 17:56:

Waarom niet?
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Sommige gaatjes in tanden/kiezen doen al pijn als je er met je tong langs gaat, laat staan als een tandarts en met een boor in gaat zitten drillen.
Sommige gaatjes zitten zo dichtbij je zenuw dan is een verdoving echt heel erg aan te raden hoor!
Veel bewegen met je mond idd. Of (als dat nog kan) een uurtje even slapen. Ja oke klinkt tegenstrijdig, maar bij mij helpt allebei.
Another Tale of Infinite Dreams

Op Mode en Beauty pijler?

Wat een rare opmerking. Jij hebt zeker alleen nog maar oppervlakkige gaatjes gehad, als je een gaatje dichtbij de zenuw hebt, ga je door de grond als je het niet laat verdoven..

Dat wil je écht niet meemaken. Ik praat uit ervaring.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Zeg, we leven niet meer in de jaren 50 hoor
Het hangt ook van je pijngrens af.

Bij mij zat een gaatje tot aan de zenuw (was te zien op de röntgenfoto). Toch had ik geen verdoving genomen, omdat mijn pijngrens redelijk hoog ligt. Pijnloos is het niet, maar je bent er snel van af en krijgt geen extra rekening voor een verdoving.

Btw: vrouwen met kinderen hebben de hoogste pijngrens.
Power to the people
Ik neem eigenlijk nooit een verdoving bij het boren, juist omdat ik het zo vervelend vind dat je de halve dag geen gevoel in je mond hebt. Maar de tandarts raadde het in dit geval aan ( zeer pijnlijk gaatje in de buurt van en zenuw ).

Gelukkig nog redelijk normaal kunnen eten. Bedankt voor alle tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven