Mode & Beauty alle pijlers

droogshampoo debacle?

27-11-2013 17:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik voor mijn werk vaak een operatie mutsje moet dragen wordt mijn haar snel vet

Omdat ik vrijdag gelijk uit mijn werk weg wil en dus geen tijd heb om mijn haar te wassen denk ik er over om daarna dus een droog shampoo te gebruiken.

Iemand tips hoe ik dat moet gebruiken?? En werkt het überhaupt?
Ik vind het maar matig, heb het een tijdje gebruikt voor mijn oma. Blijft altijd wat achter en echt fris wordt het niet.
Gewoon 2 daagjes haar niet wassen?Vrijdagmorgen voordat je naar je werk gaat je haar twee keer inzepen met shampoo?

Ik heb trouwenss ergens gelezen dat je moet beginnen met droogshampoo als het haar nog niet vet is.

Maar ik vind droogshampoo niks.Het ziet er vies uit nadien.
Ik vind het erg tegenvallen! Het is een spray die je op je haar moet sprayen en dan uitborstelen/kammen. Maar ik vind net als bootje dat er friemeltjes achter blijven, het ruikt niet fris, en haar blijft erg glimmen. Zou het niet kopen....zonde geld :(
Bij mij werkt het wel, voor noodgevallen. Ik heb die van andrelon. Maar ik heb erg fijn en slap haar, droogshampoo maakt het wat droger en steviger. Alleen vindt mijn echtgenoot de geur vies, het heeft zo'n chemische appeltjesgeur.
Je gaat er al bij voorbaat van uit dat het een debacle wordt?
@miedo 2 dagen niet wassen kan makkelijk maar vrijdag moet ik mijn mutsje weer op en daarna is mijn haar heel vet en platgedrukt

Hoopte dus dat dit de oplossing ging zijn ;)
Ik gebruik de droogshampoo van Syoss en ben er wel erg blij mee. Je moet het wel gebruiken vóórdat je haar vet is geworden, anders heeft het weinig resultaat. Na gebruik wordt mijn haar veel minder snel vet en hoef ik het dus minder vaak te wassen. Ik heb zelf blond haar en daarop zie je geen restjes oid, maar ik kan me wel voorstellen dat je dat bij donker haar wel kunt zien. Gewoon zelf een keer proberen, zou ik zeggen!
Werkt goed hier hoor! Natuurlijk niet als vervanging van wassen maar wel voor 'nood'.

Heb een keer de kruidvat eigenmerk versie geprobeerd maar die werkte maar die was zo verstopt, nu weer over op Batiste.
@trotter tja ik ben niet zo'n beauty expert haha. Bij mij kunnen dit soort geintjes alleen uitlopen op een debacle, evenals wimper extensions, nail arts en dat soort zaken
ik heb Batiste droogshampoo, en ik gebruik het juist als ik s morgens haast heb en bij het douchen mijn haar niet heb gewassen en bij het in de spiegel kijken bedenk dat mijn haar toch nogal vettig is.

Mijn haar ziet er na gebruik in ieder geval niet vet meer uit en je ziet geen restjes in mijn blonde haar
Maar waarom kun je het niet vrijdagochtend wassen? Dat lees ik niet echt.
Ik gebruik ook Batiste, super spul! Je kunt het ook online bij Asos kopen want ze hebben het niet overal.
Ik heb ook Batiste XXL. Fantastisch en je krijgt er een enorme bos (stugger) haar van. Je ziet er niets van. Ik koop het bij het Kruidvat.
Ik ga die batiste ook eens halen. Mijn zoontje raakt in de pubertijd en er is niet tegenaan te wassen. Het ruikt nog fris aan het eind van de dag maar het ziet er uit alsof het twee weken niet gewassen is Vooral na het zwemmen wil ik het niet een tweede keer wassen. Die droogshampoo lijkt me een uitkomst voor een dagje extra.
quote:chocolatechip schreef op 27 november 2013 @ 18:46:

Ik gebruik ook Batiste, super spul! Je kunt het ook online bij Asos kopen want ze hebben het niet overal.

Oh wat goed, nu kan ik eindelijk eens wat andere geuren gaan gebruiken.

Ik ben echt fan. Toen ik wilde gaan afbouwen met haren wassen had ik vaak dat mijn haar op ''niet was dag'' wat muf rook. Batiste ruikt echt heerlijk, en daardoor rook mijn haar lekker kokos-ig ipv muf
Ik heb die van andrelon en kan die prima gebruiken als nood. Ook als mijn haar al vet is, al wordt het natuurlijk nooit zo mooi als 'fris gewassen'
.
quote:Moonlight82 schreef op 27 november 2013 @ 18:41:

Maar waarom kun je het niet vrijdagochtend wassen? Dat lees ik niet echt.Zoals ik het lees kan TO het vrijdagochtend wel wassen, maar is het na een dag operatiemutsje toch weer vet.
Is het niet makkelijker om na je werk je haar in een staart/ opgestoken te dragen?
Heb ivm operatie aan het oor poosje geen haren mogen wassen. Toen ook droogshampoo gebruikt en dat ging prima. Zou het niet weken lang willen gebruiken maar zoals jij eenmalig is het best te doen. Goed uitborstelen en het haar ruikt weer fris en ik had wel het idee dat het ontvettend was.
Ik gebruik die van Syoss en ben er erg tevreden over. Heb verschillende merken gebruikt, deze vond ik de fijnste.

Ik maak scheidingen in mijn haar en daar spuit ik het op. Dan voorovergebogen met mijn vingers goed inmasseren. Vervolgens goed borstelen.
Ik heb die van Andrelon en die werkt prima voor slap/steil haar. Het wordt er zeker minder vet en meer volumineus van!
Ik heb ook die van andrelon maar ik vind mn haar er erg ranzig van worden.

Niet te vergelijken met heerlijk zacht schoon versgewassen haar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb de Kruidvat geprobeerd, maar ik had het idee dat het verwoed uitborstelen (donker haar) er voor zorgde dat mijn haar net zo vet was als voor de droogshampoo. Misschien is het als je lichter haar hebt minder problematisch.

Kun je niet je haar invlechten oid vóór het mutsje en het dan zo laten zitten?
Dank allen! Toch maar proberen dus

Vrijdag ochtend wassen heeft geen zin, de binnenvoering van onze kapjes maakt je haar vet, mogelijk ook omdat het de hele dag steeds over je hoofd schuift. Ik heb mijn haar altijd in een staart eronder, maar de bovenkant wordt heel vet en daardoor heel plat.

Ik heb gekrulde extensions, vandaar dat het best een klus is qua tijd om het dan weer te wassen en te stylen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven