Non topic: sintbeleving supermarkt

03-12-2013 19:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals al gezegd een non topic maar het valt me dit jaar echt op dat er bij mijn supermarkten minder aandacht wordt besteeds aan het sinterklaasfeest. Normaliter preek Piet en de mijter door de winkel maar nu enkel dat kerst zo gezellig is. Zelfs het sintschap et noten, marsepein is leeg!!

Zou het strategisch zijn om de pietendiscussie niet aan te gaan?

Ben benieuwd hoe het in jullie supermarkten is?
OMG, i don't care
Bij ons liggen de kerstspullen er. Ik woon wel in een multi culti omgeving. Idd bij de snoep ook weinig, nog een stuk of 5 kapotte choco sinterklazen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier ligt wel van alles dacht ik.

Moet zeggen dat ik er niet zo op let.

Heb je het gevraagd aan de supermarkt mensen waarom dat is?
quote:miedo schreef op 03 december 2013 @ 19:33:

OMG, i don't careOMG, reageer dan niet
quote:jippie55 schreef op 03 december 2013 @ 19:32:

Zou het strategisch zijn om de pietendiscussie niet aan te gaan?

Ben benieuwd hoe het in jullie supermarkten is?Nee heeft niets met pietenstrategie te maken. Wel dat men met sint en kerstman 2 keer in korte tijd de etalage/winkel moet veranderen. Dat vinden veel ondernemers te duur.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:dolfje schreef op 03 december 2013 @ 19:35:

Hier ligt wel van alles dacht ik.

Moet zeggen dat ik er niet zo op let.

Heb je het gevraagd aan de supermarkt mensen waarom dat is?Nee, het kwartje viel wat sluimerend en vandaag was ie er ineens. Ik let er namelijk ook nooit zo op. Moet je dus nagaan dat het me opviel
Hier bij de Jumbo niet zo veel inderdaad, maar bij de Appie zijn de Sintspullen in overvloed aanwezig!
quote:nlies schreef op 03 december 2013 @ 19:36:

[...]

Nee heeft niets met pietenstrategie te maken. Wel dat men met sint en kerstman 2 keer in korte tijd de etalage/winkel moet veranderen. Dat vinden veel ondernemers te duur.Snap ik, maar normaal hangen er voor de Sint geen kerstadvertentieborden in de supermarkt. Nu dus wel. En geen Sint of Piet te zien
quote:whatcomesaround schreef op 03 december 2013 @ 19:36:

Hier bij de Jumbo niet zo veel inderdaad, maar bij de Appie zijn de Sintspullen in overvloed aanwezig!Zou het aan de Jumbo liggen?
Ik winkel bij de Dirk en daar is het aanbod ook triest, wel veel kerst spullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien dat kerst tegenwoordig toch meer oplevert? En ondernemrs inderdaad, zoals niles zei keuzes moeten maken tijdens crisistijden?
Ik denk dat het nu ook gewoon niet meer besteld wordt, anders zitten de supermarkten straks na 5 december met al die sinterklaas snoep wat niet meer verkocht wordt.
Ik vind het aanbod bij de HEMA triest. Al voor de intocht van Sinterklaas was er bij een HEMA waar ik kwam vooral kerstspul te vinden. De sinterklaasspullen hadden ze toen alweer zo goed als opgeruimd (lag er nog wel, maar erg summier), want die waren er wel geweest een paar weken eerder, had ik gezien. Ik was zwaar verbaasd.

Bij de AH nog sinterklaasspul in overvloed.
quote:asimov schreef op 03 december 2013 @ 20:07:

Ik denk dat het nu ook gewoon niet meer besteld wordt, anders zitten de supermarkten straks na 5 december met al die sinterklaas snoep wat niet meer verkocht wordt.Het gaat niet alleenom artikelen maar juist om de entourage. Ik zie in mijn supermarkten echt niet dat het overmorgen sinterklaas is. Normaal zie je zwarte pieten op borden, de sint en staven. Niks nu. Wel weet ik dat het over drie weken the most wonderful time of the year is...
Volgens mij is het al jaren zo dat er in oktober volop sintsnoep in de winkels ligt maar als het dan bijna 5 december is (en ik wakker schiet en inkopen wil gaan doen) er bijna niets meer te krijgen is.
Op de aankleding heb ik niet zo gelet eigenlijk. Wel heeft Sint het winkelcentrum hier bezocht zoals elk jaar en bij de Lidl konden de kinderen een bootje knutselen ofzo en dan daar neerzetten voor snoep.
Ik snap wat je bedoeld... Het lijkt inderdaad of "vroeger" de winkels meer gedecoreerd werden in feeststemming. Het gezelligheidsgevoel is weg. Niet alleen bij de supermarkten maar ook bij andere winkels vind ik. Heel erg jammer...
quote:neve81 schreef op 03 december 2013 @ 20:33:

Ik snap wat je bedoeld... Het lijkt inderdaad of "vroeger" de winkels meer gedecoreerd werden in feeststemming. Het gezelligheidsgevoel is weg. Niet alleen bij de supermarkten maar ook bij andere winkels vind ik. Heel erg jammer...Ja, vind het ook echt jammer. Dit is het eerste jaar dat het me opvalt. En kan me goed voorstellen hoor dat ondernemers in deze tijd, crisis en discussie, het low profile houden. Maar ik mis t toch een beetje
Hier in Groningen was afgelopen weekend Sinterklaas in de supermarkt aanwezig en had 2 Pieten bij zich. Erg leuk om te zien!
Ik vind het juist heerlijk dat het allemaal wat soberder is dit jaar. Ik houd er helemaal niet van, van deze drukke maand. Vandaag draaiden ze bij AH wel een rete irritant sinterklaasliedje, echt te erg. Ik ben altijd blij als het 2 januari is!
Haha, mariekk, snap ik best. Maar ineens als het er allemaal niet is mis je het. You don't know what you got.....
Het viel mij ook al op.

Ook in het centrum zelf, waar je voorheen pieten en sinten overal zag hangen en staan, hangen er nu overheersend meer kerstlampjes, bomen en dergelijke decoratie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven