Waar naartoe

08-09-2026 21:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil samen met familie een reis maken van een week of 2 a 3. Nu twijfelen wij tussen drie regio's namelijk Portugal (kust, steden), Marokko (Tanger of Casablanca), of Spanje (Andalusië). Welke gebieden vonden jullie de moeite waard en welke en vooral waarom zijn ze iets leuker dan de andere twee regio's. Hopelijk kunnen we zo een betere keuze maken. Het lijkt mij fijn om weg te zwijmelen bij jullie mooie vakantie ervaringen😀
In welke tijd van het jaar en wat is de samenstelling van het gezelschap?
Nova, de samenstelling betreft 2 mannen en 2 vrouwen in de leeftijd van 30-50 jaar. We willen ergens tussen maart en juli gaan.
Andalusië. Ik vond Sevilla geweldig.
Cordoba ❤️
Onderweg terug naar Malaga de Caminito del Rey gelopen. Daar wil ik sowieso nog een keer naar terug.
En Malaga ook fijn.
Eens met Fucupcake. En vergeet Granada ook niet.
Maar juli is veel te warm voor Andalusië. Ik zou in het voorjaar gaan. Maar niet met Pasen want dan is het er erg druk.

Marokko lijkt me ook te warm in de zomer.
Het zuiden van Portugal ken ik niet maar Porto, Coimbra en Lissabon vond ik ook leuk.
De Azoren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
08-09-2026 22:47
De Azoren.
Daar dacht ik ook aan, zeker als je de tijd hebt. Eerst Porto en omgeving, en dan van daaruit naar Sao Miguel vliegen.
Ik heb 10 dagen rondgereisd in Marokko en dat was prachtig. En te kort. Ik was er in november, dus wel een andere periode dan jij van plan bent te gaan.

Wil je actief rondreizen, wil je strand / relax vakantie?
Het zuiden van Portugal is leuk en lekker voor een zonvakantie.
Volgens mij niet helemaal wat je zoekt.

Porto en omgeving vind ik wel prachtig.
De Azoren of Madeira
Het is maar net wat je zelf leuk vindt en wat voor soort trip je zoekt:

- Andalusië met de steden Sevilla - Cordoba - Granada is prachtig als je houdt van levendige steden en monumenten bezoeken.
- Portugal is over het algemeen wat “boerser” maar ook heel charmant. Al is me niet helemaal duidelijk welk deel je aan denkt en wat voor soort reis?
- Marokko ken ik niet.

Wat bijvoorbeeld ook leuk is als je een roadtrip wilt maken, is de route van Madrid naar Lissabon (of andersom). Dan zie je de verschillen tussen de twee landen en er liggen iets minder bekende maar erg mooie plaatsen onderweg oa Mérida, Caceres, Evora.
laiskuri wijzigde dit bericht op 09-09-2026 13:47
1.34% gewijzigd
Ik deed in mei 18 dagen Andalusië en was mooi. Het is maar net wat je zoekt
Juli Andalusië en Marokko lijkt me qua temperatuur niet fijn.
Andalusie vond ik half half. Van de vier steden die je daar bezoekt 'moet' hebben vond ik Sevilla en Cordoba leuk. Malaga vond ik vol Ibiza-mensen, kijken en bekeken worden. De natuur daar trok me niet, erg droog. Als je Andalusie kiest, zorg dan dat je in Sevilla bent als de sinaasappelbomen in bloei staan. Heel de stad ruikt dan naar de bloesem :flirting: Ik meen dat dat ergens in april is.

Bij Marokko noem je Tanger of Casablanca. Die eerste ken ik niet, Casablanca heeft echt niks. Gewoon een vieze grote stad.

De kust van Portugal is mooi, qua steden ken ik het niet echt.

Iets waar je niet naar vraagt maar wat ik toch even wil noemen: Ik vond zelf de regio Asturias in Spanje erg mooi.

Wat voor reis wil je? Rondreis of een basis en van daaruit uitstapjes?
Ik vind Portugal een mooi en fijn land. Ben alleen nog in de Algarve geweest. Madeira staat voor volgend jaar op de planning.
Je kan daar ook een goede combi van kust en steden maken zeker als je een auto huurt.
.
Ik wurm me er even tussen omdat ik alle genoemde opties leuk vind. Maar dan voor vijf dagen in de herfstvakantie.
Moi!
Wij vonden Sevilla (plaza de Espana) en de Algarve ( lagoa e Carvoeiro de strand rotsen) mooi.
Marokko staat nog op ons lijstje
Spanje is ook prima, maar Portugal vind ik leuker
Andalusië is super mooi. Ook Malaga. Heerlijke stad. Heel leuk om zelf rond te rijden. Misschien wel krap met 4 in één auto? Ik zou Andalusië nooit in 5 dagen doen, wat een rare suggestie van Debbie. Wij hebben het in drie weken gedaan, met daarin ook een tussenstop in Madrid.

Als je het echt bijzonder wilt maken dan zijn de Azoren zeker een goede optie. Daar kan je dan met z'n vieren één auto huren en telkens één hotel kiezen als uitvalsbasis. Dan hoeft dus niet telkens alle bagage ook in diezelfde auto erbij (zoals met een rondreis met de auto). Je kunt dat ook combineren met een citytrip Lissabon.

Ik ben net ook klaar met kijken naar We zijn er bijna. En ik zou Griekenland ook mee in de overweging nemen.
Taskmaster schreef:
09-09-2026 15:09
Andalusië is super mooi. Ook Malaga. Heerlijke stad. Heel leuk om zelf rond te rijden. Misschien wel krap met 4 in één auto? Ik zou Andalusië nooit in 5 dagen doen, wat een rare suggestie van Debbie. Wij hebben het in drie weken gedaan, met daarin ook een tussenstop in Madrid.

Als je het echt bijzonder wilt maken dan zijn de Azoren zeker een goede optie. Daar kan je dan met z'n vieren één auto huren en telkens één hotel kiezen als uitvalsbasis. Dan hoeft dus niet telkens alle bagage ook in diezelfde auto erbij (zoals met een rondreis met de auto). Je kunt dat ook combineren met een citytrip Lissabon.

Ik ben net ook klaar met kijken naar We zijn er bijna. En ik zou Griekenland ook mee in de overweging nemen.
Hahaha nee, het is ook geen reistip.
Ik kan door medische oorzaken niet langer weg dan dat. Wij willen die richting op zodat ik een beetje op kan warmen. Twee dagen vliegen, vijf volle dagen daar.

Ik lees het nu met jouw ogen en moet alweer lachen.
debbieherrie wijzigde dit bericht op 09-09-2026 16:28
Reden: Aanvulling
8.08% gewijzigd
Moi!
DebbieHerrie schreef:
09-09-2026 16:17
Ik kan door medische oorzaken niet langer weg dan dat. Wij willen die richting op zodat ik een beetje op kan warmen. Twee dagen vliegen, vijf volle dagen daar.

Ik ben niet degene op wie je reageert maar ik las jouw post ook totaal niet als een reistip maar inderdaad om zelf wat advies op te doen voor die regio.

In jouw situatie zou ik wellicht kiezen voor Sevilla en van daaruit een dagje naar Cordoba, uurtje met het ov.
Taskmaster schreef:
09-09-2026 15:09

Krap met 4 in één auto? Daar zoek je toch gewoon de huurauto op uit?
In Marokko ben ik nooit geweest, staat wel op de wensenlijst, maar als ik moet kiezen tussen Spanje en Portugal, absoluut Portugal. Beter eten, leukere mensen, gewoon een fijne sfeer.
Vuurenvlam62 schreef:
09-09-2026 17:40
Ik ben niet degene op wie je reageert maar ik las jouw post ook totaal niet als een reistip maar inderdaad om zelf wat advies op te doen voor die regio.

In jouw situatie zou ik wellicht kiezen voor Sevilla en van daaruit een dagje naar Cordoba, uurtje met het ov.
Ik las m hetzelfde als Taskmaster.

5 dagen Algarve is ook heerlijk. Doen wij ook want dan gaan we even met z'n 2en zonder kinderen.
.
DebbieHerrie schreef:
09-09-2026 16:17

Oh haha, ik dacht dat je nooit 2 a 3 weken naar al die dingen zou gaan, maar slechts vijf dagen.

Als je zelf tips zoekt voor vijf dagen, dan zou ik zelf een citytrip+ doen. Dus naar een stad gaan en dan ook iets in de natuur zoeken, qua excursie. Ik boek die vaak via GetyourGuide of Viator. Zo ging ik eens naar Porto en toen een dag op kajak-excursie. Of naar Málaga maar dan aan het strand verblijven. Of Palermo en dan een dagje naar het strand.
Taskmaster schreef:
10-09-2026 08:15
Oh haha, ik dacht dat je nooit 2 a 3 weken naar al die dingen zou gaan, maar slechts vijf dagen.

Als je zelf tips zoekt voor vijf dagen, dan zou ik zelf een citytrip+ doen. Dus naar een stad gaan en dan ook iets in de natuur zoeken, qua excursie. Ik boek die vaak via GetyourGuide of Viator. Zo ging ik eens naar Porto en toen een dag op kajak-excursie. Of naar Málaga maar dan aan het strand verblijven. Of Palermo en dan een dagje naar het strand.
Ja, je kunt het inderdaad ook lezen alsof ik vijf dagen met mijn camera in en uit de huurauto spring om zoveel mogelijk plekken af te vinken. Ik vind het zo mooi dat ik het maar zo laat staan.

Bedankt allemaal voor het meedenken :heart: !
Moi!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven