Gezondheid alle pijlers

migraine of....?

05-12-2013 10:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nu al vier dgn met knetterende koppijn, vandaag is het wel heel erg. Nu is het zo dat er veel migraine voorkomt in mijn familie. Ook mijn moeder heeft het een paar dgn per maand, is pas op latere leeftijd begonnen. Nu heb ik dus ook zo.n hoofdpijn, ben weliswaar ongesteld....kan misschien met mijn cyclus samenhangen? Ik heb vooral de pijn bij achter mijn oogkassen zitten, bij mijn voorhoofd, soms met pijnscheuten naar mijn nek toe. Ben er gewoon misselijk van. Herkent iemand dit???

Ik ga nu weer ff liggen, letters dansen mij voor de ogen.
Praten zonder denken is als schieten zonder richten
Gebruik je de pil? Hoofdpijn in de stopweek is dan een vaak voorkomende bijwerking, wegens geen hormoontoevoer op dat moment. Helaas! Gewoon 2 paracetamollen tegelijk innemen en beetje rustig aan doen...
Ja ik gebruik de pil idd. Maar slik die echt al jaren, heb dit nog nooit eerder zo heftig gehad. Heb bijna nooit hoofdpijn.
Migraine zit meestal aan 1 kant van je hoofd.

Als het dat is, kan sumatriptan goed helpen (bij mij althans wel).

Moet je wel een recept voor hebben.

Een koud nat washandje op je ogen en voorhoofd verzacht ook iets.

Of Ibuprofen misschien als je dat in huis hebt.

Onder de douche gaan staan kan ook helpen en dan koud en warm afwisselen.

Erg he, hoofdpijn....

Hoop voor je dat het snel beter gaat.
Dit kan migraine zijn, het zit meestal aan een kant van het hoofd maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Als je merkt dat paracetamol niet helpt, zou ik toch even naar de dokter gaan. Ikzelf heb Maxalt. Dit zijn tabletten die smelten op je tong. Die onderdrukken de migraine.

Mijn dokter heeft me uitgelegd dat juist je bloedvaten verwijden bij migraine en een aspirientje verdunt het bloed. Vandaar dat dit vaak niet goed werkt.

4 dagen is lang, maar het kan, zeker als je ongesteld bent. Ik heb er vaak ook alleen last van in mijn stopweek.

Succes en beterschap!
Ik zou de huisarts even bellen denk ik. 4 dagen knallende koppijn is echt heel erg vermoeiend en beroerd.

Ik heb vanaf mijn vroege kindertijd al migraine en ik benijd je nu niet.

Vroeger had ik het idd meestal alleen links of rechts, maar door de jaren heen is het veranderd naar of links, of rechts, maar ook wel eens alleen achter mijn oogkassen en oor.

Je zou je nek los kunnen laten maken door een (sport) masseur, of als je een partner hebt (of willekeurig iedere beschikbaar ander persoon) die aan de slag zetten.

Wat ook kan verlichten is iemand met de vingertoppen van midden-voorhoofd richting slapen te laten glijden.

Maar goed, als je echte migraine hebt, is bovenstaande natuurlijk lang niet afdoende om te helpen.

Sterkte.
Klinkt niet direct als migraine. Mis de aanvullende klachten zoals overgevoelig voor licht, niet meer recht kunnen lopen en "aura's" zien.

Zou bij aanhoudende zware hoofdpijn zeker even langs de huisarts gaan.
4 dagen is wel heel erg lang. Volgens het boekje duurt een migraine-aanval max. 72 uur. Aan de andere kant zijn er veel mensen bij wie de migraine met hun cyclus te maken heeft.

Als paracetamol niet helpt, kun je 2 paracetamollen en een kop koffie proberen, werkt nog iets sterker. Maar als het echt migraine is, schiet je daar niks mee op.

Onder de douche (en haar wassen) geeft ook soms verlichting.

Tegen de misselijkheid kun je pepermuntthee proberen.

Sterkte!
quote:an_dre_a schreef op 05 december 2013 @ 16:26:

Klinkt niet direct als migraine. Mis de aanvullende klachten zoals overgevoelig voor licht, niet meer recht kunnen lopen en "aura's" zien.

Komen niet bij iedere migraine-aanval voor.
oftewel de mening lopen zoals gebruikelijk uit een. bel toch gewoon de huisarts, dat is de enige deskundige die je kan helpen
Zitten je schouders erg vast? Bij mij komt het vanuit schouders en nek.
Ja heb vaak last van mijn nek en schouders. Misschien dat het daar weg komt. Maar heb het nog nooit zo erg gehad, zie er dan ook uit als een zombie.
Dat geloof ik ja, migraine is zo verschrikkelijk. Ik heb het in de pubertijd gekregen en hoop dat het over gaat in de overgang.

Als je de pil slikt kan dit ineens komen. Dus dat je jaren geen last hebt en ineens wel. Bij sommige mensen helpt doorslikken van de pil.

Op een gegeven moment had ik zo vaak migraine dat ik gestopt ben met de pil. En inderdaad, ik had veel minder vaak migraine. Na een aantal jaren toch weer met de pil begonnen en na anderhalf jaar slikken was de migraine in de stopweek weer terug helaas. Dus maar weer gestopt.

Als je schouders en nek vast zitten kan het ook daarvan komen. Laat je eens goed los masseren.

Bij migraine ben je vaak wel overgevoelig voor licht, ik kan echter wel gewoon recht open en heb geen aura's. Als het medicijn wat ik gebruik niet werkt is er maar een oplossing. Namelijk doodstil op bed liggen met de gordijnen dicht. Mijn man mag mij dan ook echt niet aanraken. Elke beweging en inspanning is niet goed voor de misselijkheid die ik dan voel.
Ik weet niet hoe oud je bent, bij mij is migraine tijdens menstruatie/stopweek tegen m'n 40e begonnen. Maar als dit bij jou de eerste keer is, zou ik niet gelijk naar triptanen e.d. grijpen. Zou dit vaker voorkomen kun je net als ik overwegen om de pil door te slikken(ongeveer 3 a 4 strippen) en dan triptanen te nemen als je erge migraine hebt. Bij mij werken imigran zetpillen het beste, die hoef ik niet in te slikken (ben ook heel misselijk). Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven