Gezondheid alle pijlers

herkend iemand deze symptomen

07-12-2013 14:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slaapprobleem en binnen de medische wereld vang ik bot omdat ik geen concrete klachten heb behalve dan dat ik niet goed slaap.

Nu merk ik al een tijdje dat wat ik eet invloed heeft op men slapen. Ik eet geen gluten meer maar een test op gluten intolerantie was negatief. Dus stuurde de dokter mij naar huis met u heb prikkelbaar darm syndroom en klaar! ik moest niet zeuren.

nu eet ik nog steeds geen gluten want het bevordert mijn slaap in combinatie met B12 en magnesium tabletten. En elke dag genoeg water drinken helpt ook.

Toch slik ik nog elke dag een pilletje van de dokter om te kunnen slapen. Een of ander anti-depresiva. (Er is namelijk een slaap onderzoek geweest waaruit bleek dat ik niet genoeg diepe slaap had door rustloze benen)

Nu valt het me steeds op dat wanneer ik ongesteld word dan de heftige dagen van bijna geen slaap aanwezig zijn. Ik doe van alles om in slaap te komen, yoga oefeningen meditatie enz... niks helpt om in slaap te vallen en tot grote frustratie lig ik me dus uren in de bed te vervelen. Opstaan doe ik dan ook niet want ondanks dat ik niet in slaap val ben ik wel erg moe. En de volgende dag zit ik als een zombie op men werk af te tellen tot ik thuis weer in men bedje kan kruipen.

Vraag?? Herkend iemand dit verhaal of heeft iemand tips wat er aan de hand zou kunnen zijn of dingen die ik nog kan doen. Wat het frustreerd mij enorm dat ik niet kan slapen, maar ook dat ik niet echt weet wat de oorzaak is.

Ps. over mijn schrijven nog een opmerking ik ben dyslectisch dus sorry voor alle schrijf fouten
Hoe oud ben je? Misschien last van de overgang? Dat geeft geloof ik ook vaak slaapproblemen.
En hoe meer je je frustreert aan het niet kunnen slapen, hoe slechter dit gaat lukken.
Ik denk dat jij nog geen slaaptraining hebt gevolgd, dat lijkt me een goede eerste stap.

Verder zou ik wel weer gluten gaan eten, je bent er niet intolerant voor en hierdoor ga je misschien wel voedsel vermijden waar nuttige dingen inzitten. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk invloed kan hebben op je slaap, behalve een psychische.
Een pilletje, een of andere anti-depressiva. Lijkt me verstandig om iig wat beter op de hoogte te zijn van wat je precies slikt.

Verder niet bekend met de klachten. Maar ik zou gewoon weer terug gaan naar de huisarts. En proberen niet teveel te focussen op het in slaap moeten vallen. Dan lukt het vaak juist niet.
Drink je alcohol? Hele volksstammen slapen slecht doordat ze iedere avond een wijntje drinken en het verband niet leggen...
Occam's razor
Als ik ongesteld ben of moet worden slaap ik ook slechter.

Val bijna niet in slaap, droom meer, en heb het heel warm, mijn vriendin heeft dit ook.

Ik heb me erbij neergelegd. Slaap sowieso weinig.

Gelukkig heb ik tv.op de slaapkamer waar ik dan naar kijk.

En in de middag pak ik heel soms een uurtje als ik echt overleden ben.
2 dagen voordat ik ongesteld moet worden slaap ik niet tot heel weinig (3 uur of zo). Hoort erbij, weet ik dat het er weer aankomt.... De rest van de maand slaap ik slecht, ben ik om 4 uur wakker of slaap ik slecht in. Tja, hoort bij mij. Ik heb nooit de link met eten gelegd.

Kijk eens online naar tips als wandelen 's avonds, geen tv kijken, warme melk of lezen in bed. Actief oefeningen doen of je vervelen/ergeren zoals jij doet maakt het alleen maar erger is mij ervaring. Je erbij neerleggen is voor mij de beste therapie.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik ben 29 word volgende maand 30, en zover ik kan inschatten zit ik nog niet in de overgang.

Ik eet geen gluten meer omdat het spierspanningen oplevert, en darm klachten en ik slechter herstel na het sporten. Ik eet nog wel vervangende producten dus een tekort aan bepaalde voedingstoffen maak ik me geen zorgen.

Over het alcohol, heeft geen positief of negatief effect op het slapen wel of niet drinken maakt niet uit! Zou opgelucht zijn als dat oorzaak was. Maar neen dagen zonder alcohol zijn niet per direct dagen met slaap! (of omgekeerd)

Voor de rest ga ik altijd normaal slapen en op de dagen dat ik ongesteld ben ik de snoezen en opeens heb ik na twee uur door dat ik nog niet in slaap ligt. Dan probeer door ontspanning oefeningen en meditatie in slaap te vallen zonder succes.

Over de tip slaaptherapie Dankje ik ga het uitzoeken!!!
Jou klachten lijken wel op die van mijn man. Hele nachten wakker liggen, darm klachten die ook onder de noemer prikkelbaar darmsyndroom werden gezet, restless leg syndroom, moeizaam herstel na sporten. Hiernaast heeft hij ook nog huidproblemen. Sinds een paar maand eet hij geen melkprodukten meer en de darmproblemen zijn een stuk minder. Sinds twee weken gestopt met gluten en hier nog geen zichtbare verandering door. Hij is onder behandeling geweest van een kinesioloog en daar bleek dat hij allergisch/gevoelig is voor bijna alles.

Wat de slaapproblemen betreft heeft hij ook nooit een of andere reden kunnen vinden.

Ik heb geen ideeen die je kunnen helpen. Ik lees mee.
Ah, m'n man zegt net dat het spierherstel na sporten heel veel is verbeterd sinds hij geen koffie meer drinkt.
[quote]mafalda schreef op 07 december 2013 @ 15:09:

Gelukkig heb ik tv.op de slaapkamer waar ik dan naar kijk.

En in de middag pak ik heel soms een uurtje als ik echt overleden ben.[/quote]

???

Mafalda, hoe doe jij dat, slapen als je écht overleden bent?

Het TV kijken in de slaapkamer wordt juist ontraden als je slaapproblemen hebt.
Heb je al eens gekeken of je niet gevoelig bent voor suikers en gist producten?
Jointje roken voor je naar bed gaat ipv gluten bashen.
Als ik ongesteld ben slaap ik ook niet. Ik heb het geaccepteerd en ga beneden lekker tv kijken. Domme series. Heerlijk! Kopje thee erbij....ik beschouw het maar als een uitje.
quote:tehila schreef op 07 december 2013 @ 16:15:

Jou klachten lijken wel op die van mijn man. Hele nachten wakker liggen, darm klachten die ook onder de noemer prikkelbaar darmsyndroom werden gezet, restless leg syndroom, moeizaam herstel na sporten. Hiernaast heeft hij ook nog huidproblemen. Sinds een paar maand eet hij geen melkprodukten meer en de darmproblemen zijn een stuk minder. Sinds twee weken gestopt met gluten en hier nog geen zichtbare verandering door. Hij is onder behandeling geweest van een kinesioloog en daar bleek dat hij allergisch/gevoelig is voor bijna alles.

Wat de slaapproblemen betreft heeft hij ook nooit een of andere reden kunnen vinden.

Ik heb geen ideeen die je kunnen helpen. Ik lees mee.Een kinesioloog?? Tsja, die ontdekt wel wat!
Mafalda, hoe doe jij dat, slapen als je écht overleden bent?

Het TV kijken in de slaapkamer wordt juist ontraden als je slaapproblemen hebt.[/quote]

Ik weet dat tv kijken niet bevorderlijk is.

Maar slaap al heel mijn leven weinig of slecht.

Tv in de slaapkamer heb ik sinds een jaar of 5.

Voorheen ging ik lezen ofzo. Merk dat alq ik gewoon een docu kijk op discovery het mij minder frustreert.

Echt overleden zijn is gewoon doodmoe zijn toch, zo zeggen wij dat hier bij ons.
Als ik ongesteld moet worden of ongesteld ben slaap ik ook slechter/moeilijker. Veel vrouwen volgens mij.

Ik stort me dan op de paracetamol , de melatonine 3 mg, of een lekkere boterham. Meestal gaat het slapen daarna wel.

En eet elke dag minstens 1 banaan tegen de restless legs.
Is je ijzer wel eens gecheckt? Ik ken een aantal vrouwen die ook last hadden van slaapproblemen door restless leggs en hadden ijzertekort. Na het slikken van ijzerpillen nergens meer last van.
quote:Bianca2612 schreef op 07 december 2013 @ 18:51:

Is je ijzer wel eens gecheckt? Ik ken een aantal vrouwen die ook last hadden van slaapproblemen door restless leggs en hadden ijzertekort. Na het slikken van ijzerpillen nergens meer last van.Extra opmerking;Je kan ook nog ijzertekort hebben die niet is aan te vullen met ijzertabletten weet ik uit eigen ervaring
Je slikt vast Amitriptyline of niet? Hoeveel mg?

Ik heb ME/CVS en gebruik nu Amitriptyline 10mg omdat ik ook een verstoorde slaap had. Het is oorspronkelijk een ad maar het werkt vooral op je spieren waardoor je lichaam beter ontspant. Pas van 75mg werkt het als antidepressiva.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:occio schreef op 07 december 2013 @ 14:25:

(Er is namelijk een slaap onderzoek geweest waaruit bleek dat ik niet genoeg diepe slaap had door rustloze benen)

Er is dus wel een oorzaak. Als je niet genoeg diepe slaap hebt, rust je niet echt uit. Wordt er iets gedaan aan die rusteloze benen? Mij hielp dit preparaat van Bloem toen ik rusteloze benen had tijdens mijn zwangerschap.
quote:suzyqfive schreef op 07 december 2013 @ 19:33:

Je slikt vast Amitriptyline of niet? Hoeveel mg?

Ik heb ME/CVS en gebruik nu Amitriptyline 10mg omdat ik ook een verstoorde slaap had. Het is oorspronkelijk een ad maar het werkt vooral op je spieren waardoor je lichaam beter ontspant. Pas van 75mg werkt het als antidepressiva.Ik slik om dezelfde reden dipiperon in een lage dosering. Zonder val ik pas tegen de ochtend in slaap.
Dankje voor alle reacties ik ga zeker sommige uit zoeken.

momenteel slik ik mirtazapine en het help in combinatie van een goed dieet en goed drinken. Maar tijdens deze donkerdagen werkt het niet meer.

Ik heb een baan dus kan niet rustig voor de tv gaan zitten en thee drinken. Ik moet de dag daarna gewoon presteren. Maar fijn dat jij wel die rust in je leven hebt.

En met een jointje los echt helemaal niks op.

Mijn doel ik beter slapen en graag wil ik de oorzaak weten zodat ik de oorzaak kan aanpakken i.p.v. de symptomen. De rede is dat wanneer we aan kinderen beginnen ik niet zulke medicatie wil slikken (en misschien zelf niet mag slikken nog niet uitgezocht)

Vooralsnog bedank voor de reacties en ik hoop alsnog een oplossing te vinden!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven