Gezondheid alle pijlers

raar?!

07-12-2013 19:52 27 berichten
Hallo forummers,

Ik heb vorige week de pil opgehaald, ik was er doorheen en had ze nodig, nou heb ik mijn stopweek gehad en ben sinds gisteren aan mijn nieuwe strip begonnen, alleen bij het uithalen van de pil viel me gelijk al iets op, de pil die ik normaal had was plat en een beetje huidskleur achtig, nu heb ik een ronde witte?! Ook blijf ik maar bloeden?! Op het doosje staat dat het ook de microgyn30 is maar hij ziet er zo anders uit.. Herkennen jullie dit? Want ik maak me een beetje zorgen, vooral omdat ik nog steeds bloed terwijl ik hem heb ingenomen..

Het kan geen innestelingsbloeding zijn want ik voel me niet zwanger en mijn vriend komt nooit klaar in mij

Gr
In de bijsluiter staat hoe je pil er uit hoort te zien. Misschien is het uiterlijk gewijzigd?
Het kan geen innestelingsbloeding zijn want ik voel me niet zwanger en mijn vriend komt nooit klaar in mij

Ik denk dat een les voortplanting ook wel raadzaam is.
Alle reacties Link kopieren
Wat Penelope zegt. Als er microgynon 30 opstaat is het ook echt het oorspronkelijke middel en niet generiek.
Kan. Tegenwoordig wil je zorgverzekering vaak de goedkoopste soort van het medicijn hebben, dit kan betekenen dat het van een andere fabrikant vandaan kan komen, maar er dezelfde stoffen in zouden moeten zitten.
Nee Noah, dan zou er de stofnaam op staan en niet microgynon.
Thanks voor de reacties, denk dat ik maandag even naar mijn verzekering bel om dit te vragen!!
Dat heeft echt geen zin. Op je doosje staat gewoon wat erin zit, wat Noah zegt klopt gewoon niet. Blijkbaar heeft het een ander kleurtje gekregen, nothing more, nothing less.
De verzekering weet dat niet, dat lees op de bijsluiten en kun je ook navragen bij de apotheek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ach ja, de ene bloeding is nu eenmaal heftiger/minder dan de andere. Je lichaam is geen atoomklok.

En fijn dat jij geen zwangerschapstesten nodig hebt om te weten of je zwanger bent of niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op zaterdag 07 december 2013 20:48 Ach ja, de ene bloeding is nu eenmaal heftiger/minder dan de andere. Je lichaam is geen atoomklok.

En fijn dat jij geen zwangerschapstesten nodig hebt om te weten of je zwanger bent of niet. Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!
Maar ga je nu serieus de verzekering bellen hiervoor?
quote:viva-amber schreef op zaterdag 07 december 2013 20:09 De verzekering weet dat niet, dat lees op de bijsluiten en kun je ook navragen bij de apotheek.Dan ga ik maandag even langs de apotheek.. Wil mijn oude pil terug! Heb zeker 5 min moeten mieren met de juiste dag innemen zodat het klopt tot de stopweek..
Als de fabrikant verpakking en kleur heeft gewijzigd kun je niet meer de oude krijgen, want die zijn niet meer leverbaar.
quote:bootje_op_de_golven schreef op zaterdag 07 december 2013 21:06 Maar ga je nu serieus de verzekering bellen hiervoor?Nou ik vind het wel prettig om te weten waarom ik een andere pil krijg, maar misschien kan ik daar beter nog een half jaar mee wachten. Als ik dan weer andere krijg.. Vind het gewoon vreemd is de eerste keer .. Toen ik nog in mijn moeders pakket zat kreeg ik ook elke keer de zelfde en toen ik 18 werd en het zelf betaalde bleef hij ook het zelfde.. En nu ben ik 19 en krijg ik deze sinds vorige week.. Vind het raar!
Fabrikanten wijzigen verpakking en kleur, dat is niet ongebruikelijk. Dat maakt de pil niet anders. Maar je kunt het altijd even vragen, ze zullen dit waarschijnlijk bevestigen. Je hebt gewoon je oude pil gekregen.
Heb jij wel microgynon 30 gekregen? Staat er 'Bayer' als producent op het doosje? Of toch een goedkope variant als rigevidon?

Google anders eens op afbeeldingen
quote:itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:10:

[...]

En nu ben ik 19 en krijg ik deze sinds vorige week.. Vind het raar!

Ja, dat klopt. Als je 19 wordt krijg je altijd een nieuwe kleur, net zoals elk jaar na je verjaardag

Ik denk dat de fabrikant het heeft veranderd of dat je Microgynon uit het buitenland komt en daarom anders gekleurd is. De kleur bepaalt gelukkig niet de werking.
quote:Penelope_ schreef op 07 december 2013 @ 19:56:

Ik denk dat een les voortplanting ook wel raadzaam is.
wat raar!

gelukkig is microgynon gewoon ''de pil''

echt waar hoor.

en anders had je toch echt even de apotheek moeten bellen/vragen.

Ik kijk zelf altijd bij de apotheek gelijk wat er in zit, bij een verandering kan ik dan gelijk vragen. Maar 9 van de 10 keer is de apotheek al attent en verteld me dat het wat anders is maar wel gewoon het zelfde.
Dit is nu eenmaal zo. Heb in de laatste jaren ook wel 4 verschillende verpakkingen/soorten/kleuren van dezelfde pil gehad. Zorgverzekeringen willen dat apotheken de goedkoopst mogelijke medicijnen aanbieden en zij hebben dan weer afspraken met fabrikanten. Gaan zeuren om je oude pil heeft dus weinig zin, je zult moeten wennen aan de nieuwe verpakking

Als je je zorgen maakt dat je nog steeds bloedt, dan zou ik de apotheek of huisarts assistent bellen om zeker te zijn.
quote:itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:05:

[...]

Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb ook al wel vaker een andere pil gehad. Ik ben begonnen met de microgynon en zonder dat ik een andere wilde ,heb ik ondertussen al regividon gehad en ethynilestradiol en weet ik veel welke anderen nog meer. Welke vorm en kleur de pil heeft boeit me niet . Het gaat mij er om dat ie goed werkt.
quote:Fame schreef op zaterdag 07 december 2013 21:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "raar?!"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:05</a>:</b>

[...]

Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!</div></blockquote>Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom? Misschien omdat er ook nog zoiets bestaat uit voorvocht waar eventueel een zaadje in mee kan zijn gekomen. En omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. En wat grieperig was gepaard met misselijkheid en dergelijke. Dus zekere voor het onzekere!
quote:lemoos2 schreef op zaterdag 07 december 2013 21:19 Heb jij wel microgynon 30 gekregen? Staat er 'Bayer' als producent op het doosje? Of toch een goedkope variant als rigevidon?

Google anders eens op afbeeldingen Ja ik heb microgynon gekregen en op de verpakking staat Bayer. Dat stond ook altijd bij mijn andere doosjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven