Ach die kerstdagen...

08-12-2013 18:11 95 berichten
Elk jaar is het weer raak. De kerstdagen en Het Drama er omheen.

Ik heb er alweer een paar topics over zien verschijnen en ik heb het met jullie te doen. Die verschrikkelijke dagen…

Dus bij deze een hart onder de riem en een schop onder jullie reet.

Het zijn maar 2 dagen mensen, jullie (en ik ) gaan het overleven hoor! Na 2 dagen ben je van de verplichtingen met je (schoon)familie af, als je alleen bent overleef je die 2 dagen wel net als de 363 andere dagen in het jaar die je alleen overleeft, als je kind+aanhang besluiten dit jaar in een vreselijk center parcs huisje door te brengen ipv aan jouw tafel dan betekent dat niet dat ze niet van je houden en als de gang die jij moet bereiden hopeloos mislukt zullen mensen heus niet verhongeren.

Dus neem een lekker drank en een hapje van mij en remember: this too shall pass! Alles komt goed!

En eigenlijk verveel ik me gewoon een beetje en wil ik kletsen. Dus jullie mogen ook gewoon komen klagen.
Ah de pessimist heeft dit topic ook gevonden zie ik
Ach die kerstdagen.

De boom optuigen is altijd het leukst..

kerstboom optuigen
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 09 december 2013 @ 20:17:

[...]

Sorry, maar ik kan me af en toe echt storen aan zo'n uitspraak. Het is de bedoeling dat kerst een mooie tijd wordt en als je dat maar hoort uit te zitten om vervolgens blij te zijn dat het voorbij is en alles maar moet pikken en slikken..tja. Vind dat zo zonde.

Als je zo door het leven gaat met de mentaliteit dat alles zal voorbijgaan...geniet je dan eigenlijk nog wel? Of ben je dingen alleen maar constant aan het verdragen?Als je zo,n afkeer hebt van bepaalde mensen en je gaat erheen alleen voor je man, dan is het echt uitzitten en verdragen, daar geniet ik niet van.
Maar ja, het moet, om de vrede te bewaren.
Dan is "this too shall pass" dus helemaal niet negatief. Je maakt je man er blij mee, het is het einde van de wereld niet en na 1 dag is het weer voorbij
Ik zie elk jaar op tegen de feestdagen. Ik heb namelijk geen gezin/familie om naar toe te gaan met kerst. Ik heb wel een vriend dus alleen ben ik niet. Maar dat ben ik de andere 363 dagen ook niet, dus ik zou het dan juist met kerst fijn vinden als wij ook nog ergens bij horen. Dat is niet zo. Er staat niemand bij stil dus zijn wij altijd met zijn 2-en met de kerst. Het idee nergens bij te horen en geen onderdeel uit te maken van een gezin vind ik erg in een periode die zo gericht is op samen zijn en familie. Daarom zie ik elk jaar op tegen de kerst.
quote:mila81 schreef op 09 december 2013 @ 22:01:

Ik zie elk jaar op tegen de feestdagen. Ik heb namelijk geen gezin/familie om naar toe te gaan met kerst. Ik heb wel een vriend dus alleen ben ik niet. Maar dat ben ik de andere 363 dagen ook niet, dus ik zou het dan juist met kerst fijn vinden als wij ook nog ergens bij horen. Dat is niet zo. Er staat niemand bij stil dus zijn wij altijd met zijn 2-en met de kerst. Het idee nergens bij te horen en geen onderdeel uit te maken van een gezin vind ik erg in een periode die zo gericht is op samen zijn en familie. Daarom zie ik elk jaar op tegen de kerst.

ik zie er ook erg tegenop

ik heb geen contact meer met mijn familie en daar sta ik 100% achter, zit gelukkig niet met die verplichting van ouders / schoonouders

13 jaar geleden vond ik mijn "familie" in de vorm van mijn hartsvriendin.

sinds haar overlijden is dit het 3e jaar dat ik de feestdagen zonder haar doorbreng.

en ja, ik heb mijn eigen gezin maar dat neemt niet weg dat ik haar ontzettend mis (en niet alleen met de feestdagen)
Ik ben heel blij dat mijn man en ik wat dit betreft op 1 lijn zitten. We willen best naar familie, maar niet als dat een jaarlijkse verplichting is. Mijn man vond het wel moeilijk om dat aan zijn moeder te vertellen, omdat zij erg hecht aan die traditie. Dat laat ze ieder jaar ook even fijntjes weten

Dit jaar dus 1e kerstdag naar mijn vader die net een nieuw huis heeft, en tweede kerstdag naar Winter Slagharen. Heerlijk!
Idem Penelope_

Btw, ik hou van kleurtjes...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ach ja Kerst. Ik heb er nooit een hekel aan gehad, totdat er bij ons thuis een aantal jaren geleden iets vervelends gebeurde. De jaren daarna hebben wij altijd gewerkt met Kerst dus daardoor was het probleem opgelost.

Sinds ik met mijn vriend ben (en ik ook ander werk heb en dus vrij ben met kerst) vieren we het ieder jaar. Eerste kerstdag naar mijn ouders, tweede kerstdag thuis. En juist tegen die tweede kerstdag zie ik zo op. Heeft er vooral mee te maken dat mijn schoonmoeder en ik elkaar niet liggen, maar ook de nadruk die erop ligt dat het gezellig MOET zijn. Daar kan ik heel slecht tegen.

Vorig jaar kreeg ik op mijn flikker van schoonmoeder dat ik niet gezellig was.

Gelukkig heb ik dit jaar het traditionele gourmetten afgeschaft. Dat ging bij ons als volgt: Vriend staat in de keuken te zweten en te ploeteren. Kinderen hebben honger. Schoonmoeder loopt in de weg en zeurt met alles wat gedaan moet worden en waarmee ze moet helpen (want vriend kan blijkbaar zelf niets). Uiteindelijk staat het eten op tafel, we zitten aan tafel. Binnen een half uur propt iedereen zoveel mogelijk eten naar binnen en we zijn weer klaar. Vriend gaat de boel opruimen, niemand mag helpen. Schoonmoeder vraagt honderd keer of ze moet helpen. Vriend reageert geërgerd (want dat was hij al voor de tijd wegens haar helpen) en de kinderen zitten weer achter hun computer.

Het is niet dat ik niet de feestdagen met hen wil doorbrengen, maar ik zie er ieder jaar tegen op, vooral omdat ik toch een ander idee van gezelligheid heb.
Ik heb een soort haatliefdeverhouding met Kerst. Ik vind het wel gezellig maar ook zo dubbel. Alles schijnt allemaal helemaal goed te moeten gaan, of is dat idee wat het voor mij zo zwaar maakt?

Mijn familie maakte er helemaal een drama van: compleet draaiboek wanneer we waar verwacht werden met wat. Stiefmoeder mokkend in de keuken, boos om alles; tijd dat we vertrekken, wat kleuter doet (deed) en ga zo maar door. Dan ruzie tijdens het wandelen vanwege een politieke kwestie (asielzoekers en gelukszoekers) waar wij NIET aan meedoen maar toch weer getuige waren van verbaal geweld (op KERSTDAG). Ik ben er echt mee gekapt. Kerst is voor mij en mijn gezin en we gaan niet naar mijn familie toe. Te ver, te onrustig, te veel gedoe.
Ik zeg tegen mijn ouders(gescheiden) dat ze onderling maar regelen waar ik wanneer moet zijn en wat er gekookt moet worden. En dat gaat nu al een paar jaar prima. Zodra ik in NL ben maak ik samen met mijn stiefmoeder (die een schat is) het menu voor een van de dagen. En mijn moeder heeft ook steeds beter door dat kerst gezellig en ontspannen hoort te zijn. Mijn vriend komt op de 29ste ook naar nederland om de restjes weg te werken.

Zo blijven we het denk ik doen totdat we zelf kinderen hebben.
Wat een gedoe bij sommige van jullie. Wat lijkt het me rot als je niet gewoon tegen je (schoon)familie kan zeggen wat je wensen zijn. En wat een opgeklopt gedoe allemaal zeg. Wat eten betreft zal het niet veel anders zijn als andere weekenden. Ik ben nogal bourgondisch aangelegd en kan soms zomaar zin hebben in een buitensporig etentje met tig gangen. Daar heb ik geen speciale dagen voor nodig en dus ook geen kerst. Mijn moeder komt met de kerst logeren, en ik weet dat ik haar een plezier doe met klassiek eten. Ik zal dus een helder soepje vooraf doen en dan verschillende groenten op tafel zetten en gekookte aardappelen en ouderwetse stoofpeertjes en gewoon lekkere kip uit de oven. IJs na is altijd goed hier. Voor de rest de tafel heel kitscherig dekken en dan zijn mijn kinderen ook blij.
quote:mila81 schreef op 09 december 2013 @ 22:01:

Ik zie elk jaar op tegen de feestdagen. Ik heb namelijk geen gezin/familie om naar toe te gaan met kerst. Ik heb wel een vriend dus alleen ben ik niet. Maar dat ben ik de andere 363 dagen ook niet, dus ik zou het dan juist met kerst fijn vinden als wij ook nog ergens bij horen. Dat is niet zo. Er staat niemand bij stil dus zijn wij altijd met zijn 2-en met de kerst. Het idee nergens bij te horen en geen onderdeel uit te maken van een gezin vind ik erg in een periode die zo gericht is op samen zijn en familie. Daarom zie ik elk jaar op tegen de kerst.Mila, heb je zin om met je vriend bij ons te komen eten? Serieus hoor, we hebben het altijd heel gezellig.
Matroesjka, als je nog tips wil wat betreft luisterboeken (zit er behoorlijk in) stuur dan even een pb'tje.
Netniet wat lief van je!!!

Blueeyes tnx voor het aanbod. Mag ik daar volgende week ofzo op terugkomen?
Haha sole-mare

Oei nu ben ik toch prooi gevallen aan de kerststress en heb ik vriend gisteren afgesnauwd omdat hij nog.steeds.niet. met zijn broertje, zusje en vriend van moeder overlegd heeft wat we nou met het eten gaan doen
quote:matroesjka_ schreef op maandag 16 december 2013 11:08 Haha sole-mare

Oei nu ben ik toch prooi gevallen aan de kerststress en heb ik vriend gisteren afgesnauwd omdat hij nog.steeds.niet. met zijn broertje, zusje en vriend van moeder overlegd heeft wat we nou met het eten gaan doen Doe origineel en ga gourmetten!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 16 december 2013 @ 11:13:

[...]

Doe origineel en ga gourmetten! Dat doen de buren al en ik wil ze niet na-apen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven