Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Nouschi schreef op 10 december 2013 @ 13:26:

[...]

Vul aan..

Murdoch

LV

Egidius

Armeman

Willem

Rob

Hans

Tam

Geve

Churro

Xander

Qtee

Boogje

Die net getrouwd is en een huis wil kopen in R'dam of is dat Rob?

Dat is geen man en dat heeft ze zelf al een paar keer gezegd

Edit: na het bijlezen zie ik dat ik zwáár mosterd ben
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
De meeste mannen zijn wel herkenbaar aan hun nick of avatar.

Maar een aantal mannen hebben me toch verrast. Jarenlang gedacht dat het vrouwen waren. Wat een openbaring...

Maar Elninjoo een man? Ik geloof het niet.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:32:

Elninjoo is eigenlijk 8. Dat zou je niet zeggen maar ze heeft een leerachterstand. Maar wel een meisje.Een meisje van ruim 100 kilo met een paspoort dat nog net met drie draadjes aan elkaar hangt Bijzonder kind is het.
Your luck's about to change, cher.
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2013 @ 15:16:

[...]

Een meisje van ruim 100 kilo met een paspoort dat nog net met drie draadjes aan elkaar hangt Bijzonder kind is het.Zolang er hier blijkbaar mannen rondlopen die rode, getailleerde winterjassen kopen en alles weten van de Gilmore Girls sta ik nergens van te kijken.
Rory en Lorelai, mijn heldinnen die lekker rap praten.
Neee dit kan niet waar zijn.

Ik moet echt even bijkomen van die mannenbekentenissen.

Sjeetje. Dan denk je je vrienden te kennen..
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:02:

[img]http://www.sickymagazine.com/wp-content ... aphy-2.jpg[/img]

Dees?

Lekkere vent vind ik dat.

Lange tijd gedacht dat Murdoch een vent was met een mooie ava.

Tot ik na een maand of wat ergens iets las en dacht ow het is gewoon een vrouw.

Van Churro gedacht een vrouw, maar nu blijk je een man te zijn en ga ik een ander beeld bij je creeeren. Of het nu wel positief gaat zijn weet ik nog niet.

Boogster was me al snel duidelijk dat het een man was, al leg ik de klemtoon waarschijnlijk steeds verkeerd, dus boogstur, zoals in burgemeester.

Ava leuk, maar die is nog niet kloppend met de replies die ik soms van je lees.

Als ik paarse bloemen voorbij zie komen zie ik alleen reclame.
Leuke topic dit, en de 15 (eigenlijk gehele dag) minutes of fame voor Murdoch. Ik ben nog steeds stiekem fliefd op je hoor Murdoch.

Helaas ga ik door technische redenen ava-loos door het vivaleven.
quote:christiane schreef op 10 december 2013 @ 15:41:

[...]

Als ik paarse bloemen voorbij zie komen zie ik alleen reclame.Dat is nou precies de bedoeling
quote:christiane schreef op 10 december 2013 @ 15:41:

[...]

Van Churro gedacht een vrouw, maar nu blijk je een man te zijn en ga ik een ander beeld bij je creeeren. Of het nu wel positief gaat zijn weet ik nog niet.En ik wilde je bijna vergeven dat je mijn churros "Spaanse worsten" had genoemd .....
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Ja churro zo zie je maar weer ;)
Volgens mij zijn er nog 2 bmw' freaks op dit forum.
Gisteren nog lekkere churro gehad op de kerstmarkt.....
El Ninjoo een man??? Nee toch hè?

Murdoch, ik dacht ook dat je een vrouw was. Grappig, hoe misleidend een ava kan zijn.

Vertel...wat zegt mijn ava over mij?
quote:Yulia schreef op 10 december 2013 @ 16:08:

Gisteren nog lekkere churro gehad op de kerstmarkt.....

Ze zijn onweerstaandbaar, Yulia .......

En een tip van churro: ze zijn nog lekkerder met crystal suiker, zoals in Spanje. Poeder suiker trekt er helemaal in en wordt vettig (zoals bij oliebollen soms), met kaneelsuiker vind ik ze moeilijker te verteren.

Vraag naar de echte churro met crystal suiker !
quote:miepje1971 schreef op 10 december 2013 @ 16:20:

El Ninjoo een man??? Nee toch hè?

Murdoch, ik dacht ook dat je een vrouw was. Grappig, hoe misleidend een ava kan zijn.

Vertel...wat zegt mijn ava over mij?Eventueel dat je met die avatar + nick en een leeftijd van 42 jaar nog niet helemaal volwassen bent !?
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 16:23:

[...]

Ze zijn onweerstaandbaar, Yulia .......

En een tip van churro: ze zijn nog lekkerder met crystal suiker, zoals in Spanje. Poeder suiker trekt er helemaal in en wordt vettig (zoals bij olibollen soms), met kaneelsuiker vind ik ze moeilijker te verteren.

Vraag naar de echte churro met crystal suiker !Ook erg lekker met maple syrup en fijne suiker.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
El Ninjoo is GEEN man!

Toch grappig hoe Egidius het zich gewoon eens afvroeg, een paar pagina's terug, en het nu bijna een feit geworden is
Your luck's about to change, cher.
quote:Tickel schreef op 10 december 2013 @ 16:26:

[...]

Ook erg lekker met maple syrup en fijne suiker.Ik heb het nooit geprobeerd met maple syrup (veel French toast gehad, dat weer wel). Goed idee !
Ik zou heel blij zijn als ik überhaupt een avatar had, ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat moet...
Hier staat iets heel origineels en grappigs
lang genoeg gespeeld, hier een plaatje
Murdoch een man....

Ik ga even mijn kin oprapen...dat had ik nooit gedacht.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:poezenmoes95 schreef op 10 december 2013 @ 16:39:

Ik zou heel blij zijn als ik überhaupt een avatar had, ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat moet... Mijn voorkeuren - wijzig mijn profiel (rechts van de tekst/titel voorkeuren wijzigen, onder vivaforum).
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2013 @ 16:29:

El Ninjoo is GEEN man!

Dan moet hij/zij dat maar laten zien dan! Zien is geloven!

;)
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:36:

Nou Geve, het zegt wel iets over de psychische gesteldheid van veel vrouwen hier dat ze er zo klakkeloos van uit zijn gegaan dat wij ook tieten hebben. Seksisme tiert welig in Nederland, daar hoor je ze niet over bij Pauw en Witteman.

Murdoch een man?! Verdorie, en ik vond je gewoon een best wel sexy vrouw omdat je niet zo vrouwelijk, met testosteron, niet in een hokje te stoppen en dus bijzonder intrigerend op me over komt.

Wel godver, ik blijk vooroordelen te hebben.

Mijn avatar is was nagenoeg de enige afbeelding die ik op mijn computer had toen ik me aanmeldde. Immer zo gebleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven