Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:lamaatje schreef op 10 december 2013 @ 17:44:

[...]

Nou vooruit dan, omdat het bijna kerst is: op zijn tijd is een verwijfde man ook wel een klein beetje charmant. Vals.....
Miss. I. vast onnodig om hier ja op te antwoorden . Die andere klopte allebei beter met het beeld dat ik bij je nick heb, haha.
Voor mij blijft Murdoch een vrouw. Veel te ingewikkeld, na al die maanden ineens moeten denken "zij is een hij, zij is een HIJ" als ik haar lees.

Murdoch, meid met ballen is ze.
Your luck's about to change, cher.
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 17:45:

[...]

Is dit je eigen oog?Was het maar zo'n feest. Alhoewel ik misschien ook wel... wacht. Hmm, even een experiment uitvoeren.
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 december 2013 @ 17:35:

[...]

Die vrouwen zitten eerst uren te peinzen over een zo adrem mogelijke reactie. Of ze vragen er een aan hun man.Mijn man schrijft eigenlijk al mijn reacties. Ik durf dat niet hoor.
quote:Miss.Innuendo schreef op 10 december 2013 @ 17:41:

Nou, zal ik dan de Violen laten vervallen en een poging doen één van mijn vorige avatars te uploaden? Vinden de mannen leuk. En dat blijken er nu een stuk meer te zijn dan we dachten

Zou ik niet doen, nu er hier een pb functie is.

Of je moet graag geile post krijgen ?
.
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 17:44:

[...]

Het zal je misschien verbazen maar ik ben irl ook behoorlijk direct en to the point. Ik wind er geen doekjes om. Wordt me -net als hier- niet altijd in dank afgenomen maar mensen weten wel wat ze aan me hebben en dat ze voor een eerlijke opinie bij mij moeten zijn.

Leuk, dan zou ik jou in het echte leven waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen! Heb dat zelf namelijk ook en vind dat meestal een aantrekkelijke eigenschap in mensen.

Maar als je kijkt naar een willekeurig gesprek hier of in de bedrijfskantine en dan vind ik dat er toch wel een groot gat zit qua dominantie/eerlijkheid/directheid.
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 17:42:

Ik vind een lama ook een geinig dier en je plaatje leuk, maar waarom plakken vrouwen er zo vaak een verkleinwoord achter? Waarom niet gewoon Lama, dat vind ik een stuk sterker.

Nooit over nagedacht, maar ik vind lamaatje, wel grappig klinken.

Ik wou eerst een babylama nemen als avatar, maar op de 1 of andere manier paste dat niet bij mij.

Ik ben trouwens zo sterk als een nat vloeitje. Goeie keuze dan hè.
odi et amo
quote:zoembaya schreef op 10 december 2013 @ 17:47:

[...]

Mijn man schrijft eigenlijk al mijn reacties. Ik durf dat niet hoor.
quote:zoembaya schreef op 10 december 2013 @ 17:41:

Getver, Murdoch, doe eens gauw een bh aan. Dacht ik eindelijk een lekker droge no-nonsens humorheldinette gevonden te hebben op het VF, is het een vent! zoembaya, maakt het Murdoch minder leuk dan ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 17:27:

Niet echt. Kan nog best spannend zijn, zo'n naakte hinde met alleen een aluminiumhoedje op die tijdens het hoogtepunt 'luistert de AIVD mee?' uitschreeuwt. Ik kleed me nooit uit voor seks.
.
quote:Miss.Innuendo schreef op 10 december 2013 @ 17:39:

[...]

Je nickname had er dus niets mee te maken? Jij maakt er helemaal een potje van. Weleens een poes gezien die Lamaatje heette?
odi et amo
quote:Fiorah schreef op 10 december 2013 @ 17:47:

[...]

Was het maar zo'n feest. Alhoewel ik misschien ook wel... wacht. Hmm, even een experiment uitvoeren.Ik zie nu rechtsboven wel mijn eigen oog (onder mijn naam), maar bij mijn posts nog niet... even afwachten hoe het uitpakt, voelt ineens wel veel persoonlijker dit. Bizar hoe dat werkt (psychologisch effect van de avatar....)
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 17:50:

[...]

zoembaya, maakt het Murdoch minder leuk dan ? Ja. Ik vind Murdoch nu stom.
quote:zoembaya schreef op 10 december 2013 @ 17:45:

[...]

Vals.....Hé, waarom denk jij dat Amand die opmerking plaatste. Net een echt wief.
odi et amo
quote:Fiorah schreef op 10 december 2013 @ 17:53:

[...]

Ik zie nu rechtsboven wel mijn eigen oog (onder mijn naam), maar bij mijn posts nog niet... even afwachten hoe het uitpakt, voelt ineens wel veel persoonlijker dit. Bizar hoe dat werkt (psychologisch effect van de avatar....)Vaak zie je je nieuwe ava pas na een paar keer refreshen. De laatste keer hielp het alleen om uit te loggen en opnieuw in te loggen. Deze ava staat je veel beter!!! Ben nu benieuwd naar je eigen oog.
quote:zoembaya schreef op 10 december 2013 @ 17:55:

[...]

Ja. Ik vind Murdoch nu stom.Ik voel met je mee.
odi et amo
En aardige reacties krijgen als je een aantrekkelijke avatar hebt. Ik merk er bar weinig van.
quote:LadyZiva schreef op 10 december 2013 @ 17:56:

[...]

Vaak zie je je nieuwe ava pas na een paar keer refreshen. De laatste keer hielp het alleen om uit te loggen en opnieuw in te loggen. Deze ava staat je veel beter!!! Ben nu benieuwd naar je eigen oog.Ahhh wat lief. Word er verlegen van . Ben stiekem een softie.
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 17:52:

[...]

Ik kleed me nooit uit voor seks.You can leave your aluminum hat on...
quote:Egidius schreef op 10 december 2013 @ 17:56:

En aardige reacties krijgen als je een aantrekkelijke avatar hebt. Ik merk er bar weinig van.

Onbegrijpelijk hè. De mensen hebben gewoon geen smaak meer, dat is het.

Misschien je tong uitsteken en twerken op de foto?
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 17:47:

[...]

Zou ik niet doen, nu er hier een pb functie is.

Of je moet graag geile post krijgen ?

Nou, dat vind ik wel heel negatief gedacht over mannen.

Nooit last van gehad eigenlijk.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Egidius schreef op 10 december 2013 @ 17:56:

Sorry, maar bedoel je je eigen avatar?

Dat vind ik echt zo'n nerdy type...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Fiorah schreef op 10 december 2013 @ 17:49:

[...]

Leuk, dan zou ik jou in het echte leven waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen! Heb dat zelf namelijk ook en vind dat meestal een aantrekkelijke eigenschap in mensen.

Maar als je kijkt naar een willekeurig gesprek hier of in de bedrijfskantine en dan vind ik dat er toch wel een groot gat zit qua dominantie/eerlijkheid/directheid.Ja klopt. Ik heb op het werk ook vaker te horen gekregen dat ik wel gelijk heb, maar dat het de toon is die de muziek maakt. Oftewel: dat ik het allemaal wat diplomatieker moet brengen. Maar daar heb ik niet zo'n zin in, ik hou van duidelijkheid en niet van omtrekkende bewegingen.
.
quote:Miss.Innuendo schreef op 10 december 2013 @ 18:01:

[...]

Sorry, maar bedoel je je eigen avatar?

Dat vind ik echt zo'n nerdy type...Méén je dat nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven