Buurman is een smeerkees

10-12-2013 20:52 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een leuk wijkje aan de rand van een stad. De bewoners komen niet bij elkaar over de vloer maar het is er gezellig en knus. In de straat waar ik woon staan vooral rijtjeswoningen met vooral jonge gezinnen en alleenstaande moeders. Iedereen doet z'n best om de wijk leuk te houden; we verzorgen ons huis en tuin en er is een geringe sociale controle.

Vanuit mijn voorkamer kijk ik uit op de overburen. In een van de huizen woont een alleenstaande man. Prima vent, heel vriendelijk. Ik erger me echter aan de rotzooi waar ik tegenaan kijk; dozen met troep, opgestapeld tegen de gevel, kozijnen die 15 jaar geleden al een lik verf nodig hadden, een carport met glazen bovenkant die groen is van de algen. Onkruid woekert over de oprit en een enorme boom die niet wordt gesnoeid ontsiert de straat. Zijn kliko staat de hele week aan, kapotte jaloezietjes die half voor de ramen bungelen. Het geheel valt uit de toon vergeleken met de rest.

Verder staat in zijn woonkamer een enorm aquarium met een zee van licht dat, na zonsondergang, een groot deel van de straat groen-geel verlicht.

Ik erger me eraan. Elke dag als ik m'n gordijnen opentrek denk ik 'man ruim je rotzooi op'. De wijk praat over hem maar IK kijk ertegenaan.

Mijn overbuuf, zijn directe buurvrouw' heeft hem erop aangesproken. Hij lacht het weg onder het mom van 'ach jullie vrouwtjes toch'. Aan de ene kant snap ik het wel; een man alleen die van 7 tot 7 aan het werk is.

Ik wil er geen halszaak van maken maar vraag me gewoon af of wij burgers niet gewoon verplicht zijn om de boel netjes te houden? En wie controleer dat? Hoe ver kan iemand gaan?
Hier komt de welstandscommissie al in actie voordat iemand de kans krijgt om te klagen...
quote:Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:00:

[...]

Kijk, daar moet ik om lachen..... Ik wilde dus schrijven: de kliko staat de hele week aan straat.

Het is toch een kleine moeite om, als één van de buren, die bak even in zijn tuin te zetten? Doen wij ook hier.

En misschien kunnen jullie aanbieden om gezamenlijk die tuin aan te pakken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ook zo'n buurman. Die heeft een bloemetjeslaken voor het raam gespannen.

Tja. daar knapt de buurt ook niet van op.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik dacht eerlijk gezegd op een geven moment te gaan lezen dat hij met zijn piemel uit z'n broek voor het raam staat.

Vervelend dat hij de boel niet een beetje netjes houdt. Maar zolang er geen geluid of stankoverlast is zou ik proberen het te negeren.
is het een huurwoning?

dan kan je de ws inschakelen

en anders de gemeente

je hebt nog geen ongedierte, maar dat laat vast niet lang op zich wachten

de kapotte jaloezietjes en het licht uit de woonkamer is iets anders, dat zijn jouw zaken ws niet
Ik kan me dus echt nooit druk maken om dit soort dingen.

Doe je gordijnen dicht en laat gaan.

Claudia2010, zoiets verwachtte ik ook!
... high heels and a bad attitude
quote:Tickel schreef op dinsdag 10 december 2013 21:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Buurman is een smeerkees"" class="messagelink">Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:00</a>:</b>

[...]

Kijk, daar moet ik om lachen..... Ik wilde dus schrijven: de kliko staat de hele week aan straat.</div></blockquote>

Het is toch een kleine moeite om, als één van de buren, die bak even in zijn tuin te zetten? Doen wij ook hier.

En misschien kunnen jullie aanbieden om gezamenlijk die tuin aan te pakken?

Doe ik af en toe. Dan sleep ok de kliko tot aan z'n voordeur in de hoop dt er een lichtje gaat branden. Hij verschuift m vervolgens 30 cm zodat hij naar binnen kan. Ik heb zojuist weer ff gekeken: hij heeft met Sinterklaas denk ik een tv gekocht: de doos ligt al 6 dagen halverwege de tuin-oprit-straat. Volgens mij ook een publieke ruimte.

MANNEN!!!
Ik woon ook naast zo,n type die geen reet aan zijn huis doet,maar mijn huis zakt wel in zijn waarde.Als ik een bord te koop in mijn tuin zet,denk je dan dat toekomstige kijkers denken goh wat leuk er zit een huis aan vast met een teringbende om het huis dat is leuk,daar wil ik nou graag naast wonen. Ik kan er niks tegen doen omdat het een koophuis is,maar als je zo,n puinhoop van je huis maakt ga dan in een hutje op de hei wonen,kan je net zo veel troep maken als je zelf wilt.
Dus van jou moet hij zijn aquarium wegdoen, geld uitgeven aan nieuwe jaloezieën en zijn carport-dak poetsen? Voor jouw plezier?

Ik denk dat je veel prettiger zou wonen als je je gewoon niet zo ergert. Zolang het niet een soort Malle Pietje huis wordt met bergen zooi op straat.

Je zou wel gewoon eens een gesprek met hem kunnen aangaan, misschien dat hij er wel wat aan wil doen als meerdere mensen bij hem aangeven het niet prettig te vinden.

Mbt de kliko bestaan wel regels meen ik, die zou je even uit kunnen zoeken.

En dan maar hopen dat het allemaal geen burenruzie wordt, want dan woon je nog minder prettig
quote:Claudia2010 schreef op dinsdag 10 december 2013 21:14 Ik dacht eerlijk gezegd op een geven moment te gaan lezen dat hij met zijn piemel uit z'n broek voor het raam staat.

Vervelend dat hij de boel niet een beetje netjes houdt. Maar zolang er geen geluid of stankoverlast is zou ik proberen het te negeren. Ik lig hier in een deuk! DEED hij het maar, dan valt er nog iets te lachen ....
quote:Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:18:

[...]

Doe ik af en toe. Dan sleep ok de kliko tot aan z'n voordeur in de hoop dt er een lichtje gaat branden. Hij verschuift m vervolgens 30 cm zodat hij naar binnen kan. Ik heb zojuist weer ff gekeken: hij heeft met Sinterklaas denk ik een tv gekocht: de doos ligt al 6 dagen halverwege de tuin-oprit-straat. Volgens mij ook een publieke ruimte.

MANNEN!!!Maar is het een huurwoning?
quote:Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:09:

Maar leg me even uit: leven en laten leven roepen jullie.... Geldt dat ook voor mensen die afval op straat, in de stad, neergooien?

Waar zit m het verschil?

Dit is iemand zijn eigen terrein, eigen huis. Als hij in een puinzooi wil leven of in een niet-zo-mooi huis, moet hij dat zelf weten.

Rotzooi op straat is toch iets heel anders.
quote:toydinky schreef op dinsdag 10 december 2013 21:18 Ik woon ook naast zo,n type die geen reet aan zijn huis doet,maar mijn huis zakt wel in zijn waarde.Als ik een bord te koop in mijn tuin zet,denk je dan dat toekomstige kijkers denken goh wat leuk er zit een huis aan vast met een teringbende om het huis dat is leuk,daar wil ik nou graag naast wonen. Ik kan er niks tegen doen omdat het een koophuis is,maar als je zo,n puinhoop van je huis maakt ga dan in een hutje op de hei wonen,kan je net zo veel troep maken als je zelf wilt.Precies.... Het zijn allemaal koopwoningen! Iedereen doet erg z'n best behalve meneer op nummer 43.
quote:Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:07:

[...]

Van het feit dat ik de godsgenadige dag tegen een puinzooi aankijk. Ik had net zo goed m'n tuin niet hoeven opknappen.Zoek een zinvolle dagbesteding! Werk, vrijwilligerswerk een hobby, iets waardoor je niet de tijd hebt de godsgenadige dag tegen zijn puinzooi aan te kijken maar lekker met je eigen dingen bezig bent.
quote:Bergje65 schreef op 10 december 2013 @ 21:22:

[...]

Precies.... Het zijn allemaal koopwoningen! Iedereen doet erg z'n best behalve meneer op nummer 43.

Nou ja, mocht je willen gaan verkopen, dan kun je hem duidelijk verzoeken of hij zijn tuin even netjes wil houden. Of vragen of jij dat mag doen. Maar tot die tijd denk ik toch dat proberen je minder te ergeren je meer plezier op levert, zeker zolang het verder gewoon een aardige vent is en je niet echt overlast hebt.

Over wat voor raambekleding hij heeft en of zijn aquarium aanstaat, kun je toch echt niets zeggen. Misschien vindt hij jouw bank wel lelijk.
Bergje, wat wil je precies? Dat wij met zijn allen zeggen 'Dat is toch schandalig!' Wat schiet je daarmee op?
Ik gok een drankprobleem.
quote:blueeyes*3 schreef op dinsdag 10 december 2013 21:26 Bergje, wat wil je precies? Dat wij met zijn allen zeggen 'Dat is toch schandalig!' Wat schiet je daarmee op?

Nee hoor, ik wilde even m'n irritatie spuien...

Sommige forummers schrijven over hun buurman die met een blote piemel voor de raam staat. Ook vrij nutteloos.... Hahahaaaa
Ga overdag wat nuttigs doen, dan heb je geen tijd om je aan dit soort dingen te ergeren.
quote:Amand schreef op 10 december 2013 @ 21:26:

Ik gok een drankprobleem.Goh,toevallig heeft mijn buurman die ook nog.Maar als hij nuchter is kan hij toch best eens gaan schoffelen en opruimen.Als je je handje omhoog kan hijsen om een biertje naar binnen te werken ,kan je datzelfde handje ook gebruiken om eens wat nuttigs te doen.
quote:Amand schreef op dinsdag 10 december 2013 21:26 Ik gok een drankprobleem.Dat sowieso. De lege kratten staat ook buiten.
Tja, als die man van 7:00 tot 19:00 werkt kan ik me wel iets voorstellen van het slechte onderhoud.

Kunnen jullie, alle buren die zich eraan ergeren, van de zomer niet een handje helpen?
Neuk een hobby.
quote:toydinky schreef op 10 december 2013 @ 21:30:

[...]

Goh,toevallig heeft mijn buurman die ook nog.Maar als hij nuchter is kan hij toch best eens gaan schoffelen en opruimen.Als je je handje omhoog kan hijsen om een biertje naar binnen te werken ,kan je datzelfde handje ook gebruiken om eens wat nuttigs te doen.Zo werkt dat niet.
Bah, niet leuk om tegenover zo'n zooi te wonen. Ik snap je wel. Geen tips helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven