Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 08:40:

Ik moet zeggen dat deze oppervlakkigheid me behoorlijk van jullie tegenvalt. Zogenaamd maakt het allemaal heel politiek correct niks uit of ik een jongetje of een meisje ben, maar het wordt er wel keer op keer bijgehaald nu. Ik heb ook gevoelens. Ik ben al wat fragiel in mijn mannelijkheid, en jullie maken het allemaal nog veel erger met je geroddel. Mede namens mijn therapeut Barry zou ik willen zeggen 'zij die zonder penis zijn werpe de eerste voorbinddildo.'

Trek het je niet aan Murdoch, het is werkelijk heel knap dat het je hier gelukt is om je als man achter je vrouwelijkheid te verstoppen.

Je moet ook altijd goed opletten dat je reacties je sekse niet verraden. Nooit geen te persoonlijke berichten dus. Ik zou zeggen: gewoon doorgaan, het is een gave.
odi et amo
quote:chica_1982 schreef op 09 december 2013 @ 21:48:

Mijne zegt genoeg.....:-)Kweenie, het is te klein om te kunnen lezen.
quote:tejita schreef op 09 december 2013 @ 21:53:

Mijne was eerste plaatje wat ik tegenkwam op tablet. Dus zegt niks Je lijkt alleen veel op mij
Je moet ook altijd goed opletten dat je reacties je sekse niet verraden. Nooit geen te persoonlijke berichten dus. Ik zou zeggen: gewoon doorgaan, het is een gave.

heeft-ie altijd gedaan, maar als het je op de man af gevraagd wordt...

Sterkte ermee Murdoch!
.
Dank je lama, dat sterkt me weer.

En inderdaad, niemand dacht eraan het te vragen tot impala, de enige die hier nog een beetje alert is, me bruut ontmaskerde.
Je bent nu een beetje een wijf, Murdoch. Sorry dat ik het zeg.
Mèèèèh..
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dat is alsof Elninjoo tegen me zeg dat ik te weinig invoelend ben, of Nerd dat ik me vaag uitdruk. Deze komt binnen Amand.
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 09:55:

Dat is alsof Elninjoo tegen me zeg dat ik te weinig invoelend ben, of Nerd dat ik me vaag uitdruk. Deze komt binnen Amand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zet anders ook een gezellig kerstmutsje op, jullie beiden. Dat verhoogt het onzijdigheidsgehalte enorm.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 09:55:

Ik had geen idee dat het zo gevoelig lag, Murdoch. Sorry kerel.
quote:merano schreef op 11 december 2013 @ 09:57:

Zet anders ook een gezellig kerstmutsje op, jullie beiden. Dat verhoogt het onzijdigheidsgehalte enorm.Een kerstmuts! Leuk, merano!
denk dat Murdoch het sprekende voorbeeld is van de topictitel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach Murdoch, in het kader van de warme kerstgevoelens leef ik erg me je mee. Moeilijk hè, om je zo verward en gekwetst te voelen, zeker als HSP.

Er zijn hier reuze gezellige mannenclubjes, de BEO's bijvoorbeeld. Is dat niks voor jou?
Ik sta op het punt mijn chestnuts te roasten on an open fire Zoembaya.
Chestnuts? Ik verwachtte toch op zijn minst coconuts.
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 10:32:

Ik sta op het punt mijn chestnuts te roasten on an open fire Zoembaya.O lekker Murdoch! Je hebt gister toch wel gelezen dat ik ondanks alles nog altijd stiekem fliefd op je ben?
Ja jij was één van de weinige ruimdenkenden redhothead.

Maar je zegt 'ondanks' en 'nog': ben je lesbisch, bi, hetero of net als ik ook een man? Of val je gewoon op personen, anders dan al die racisten en seksisten hier op het naziforum?
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 10:40:

Ja jij was één van de weinige ruimdenkenden redhothead.

Maar je zegt 'ondanks' en 'nog': ben je lesbisch, bi, hetero of net als ik ook een man? Of val je gewoon op personen, anders dan al die racisten en seksisten hier op het naziforum?Dat laatste. Ik schreef ondanks vanwege alle ophef hier.
O jongens.
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 16:26:

[...]

Eventueel dat je met die avatar + nick en een leeftijd van 42 jaar nog niet helemaal volwassen bent !?

Ergens klopt dat ook wel. Ik werk met kleuters en vind het heerlijk om met ze te dollen. Waar je mee om gaat.....

Vanmorgen zei er iemand "mevrouw" tegen me en toen zei ik: Dat ben ik echt niet.
Over psychologische effecten gesproken: met zo'n avatar moet redhotred wel een hele mooie vrouw zijn. Is dat je eigen haar?
quote:Fiorah schreef op 11 december 2013 @ 11:05:

Over psychologische effecten gesproken: met zo'n avatar moet redhotred wel een hele mooie vrouw zijn. Is dat je eigen haar?

Grappig genoeg heb ik alleen 'last' van de omgekeerde projectie. Bij iemand met een heel lelijke avatar of naam stel ik me een lelijk iemand voor. Thomaaaas bijvoorbeeld, of iemand met de welluidende naam schimmelteentje.

Bij al die beeldschone avatars denk ik juist "Jaja... "

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven