Het psychologisch effect van de avatar
maandag 9 december 2013 om 21:38
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
woensdag 11 december 2013 om 17:17
quote:impala schreef op 11 december 2013 @ 17:05:
Kont is too much in my face.You wish babe, you wish!
Okeeee, dan is "geve" vanaf nu de afkorting van geen veer (in mijn reet), met dank aan het vliegend hert. Ik denk dat ik mijn eigen topic maar start met als titel "De psychische schade van het aangekondigd avatar". Of ik neem een borrel.
Kont is too much in my face.You wish babe, you wish!
Okeeee, dan is "geve" vanaf nu de afkorting van geen veer (in mijn reet), met dank aan het vliegend hert. Ik denk dat ik mijn eigen topic maar start met als titel "De psychische schade van het aangekondigd avatar". Of ik neem een borrel.
woensdag 11 december 2013 om 17:18
quote:geve schreef op 11 december 2013 @ 17:17:
[...]
You wish babe, you wish!
Maarre, ik vind je 'oude' avatar eigenlijk ook niet zo aantrekkelijk.
Ik hou niet van tenen in my face.
[...]
You wish babe, you wish!
Maarre, ik vind je 'oude' avatar eigenlijk ook niet zo aantrekkelijk.
Ik hou niet van tenen in my face.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
woensdag 11 december 2013 om 17:40
quote:impala schreef op 11 december 2013 @ 17:02:
Spoken, 2 minuten geleden
Ik weet waar de vrouwelijkheid van Murdoch vandaan komt.
Door de goedkopere versie van de pil (moet je toch maar de merkversie pakken )
is ie aan de pil? Really? Waar? Waar?De pil: Goedkoper alternatief
Ik heb ook de nepversie sinds kort. En maak me nu een beetje zorgen. Ik heb de laatste tijd wel last van flauwe humor.
Spoken, 2 minuten geleden
Ik weet waar de vrouwelijkheid van Murdoch vandaan komt.
Door de goedkopere versie van de pil (moet je toch maar de merkversie pakken )
is ie aan de pil? Really? Waar? Waar?De pil: Goedkoper alternatief
Ik heb ook de nepversie sinds kort. En maak me nu een beetje zorgen. Ik heb de laatste tijd wel last van flauwe humor.
woensdag 11 december 2013 om 17:43
Loop ik me hier al máánden voor sinterklaas hard te maken voor het jaarlijkse racisme-extravaganza, kom ik nu tot de conclusie dat het seksisme in NL (=forum) een veel groter probleem is.
Moet je je voorstellen dat je erachter komt dat ik een neger of Chinees ben en dat dan in twijfel gaat trekken. Of dingen zegt als 'eindelijk een verklaring voor je manier van posten,' 'bah, ik vind dit helemaal niet leuk,' of 'ik vind je nog steeds leuk ondanks je afkomst'. Of 'voor een neger post je best blank.'
Echt waar moet het heen met dit land.
Hee Spoken, hou nou eens op. Dit maakt jóu lelijk vrouwelijk.
Moet je je voorstellen dat je erachter komt dat ik een neger of Chinees ben en dat dan in twijfel gaat trekken. Of dingen zegt als 'eindelijk een verklaring voor je manier van posten,' 'bah, ik vind dit helemaal niet leuk,' of 'ik vind je nog steeds leuk ondanks je afkomst'. Of 'voor een neger post je best blank.'
Echt waar moet het heen met dit land.
Hee Spoken, hou nou eens op. Dit maakt jóu lelijk vrouwelijk.
woensdag 11 december 2013 om 17:49
woensdag 11 december 2013 om 19:03
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 09:55:
Dat is alsof Elninjoo tegen me zeg dat ik te weinig invoelend ben, of Nerd dat ik me vaag uitdruk. Deze komt binnen Amand.
Dat is alsof Elninjoo tegen me zeg dat ik te weinig invoelend ben, of Nerd dat ik me vaag uitdruk. Deze komt binnen Amand.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.