heb ik thais gekookt?
woensdag 11 december 2013 om 20:10
Ik zoek advies van mensen die lekker thais kunnen koken.
Ik lust eigenlijk geen oosters/Aziatisch, maar laatst heb ik bij iemand gegeten en dat was zo ontzettend lekker. Het was thais.
Ik kook erg graag en nu wilde ik ook zo iets proberen zelf te maken. Best goed gelukt hoor, maar ik vraag me af wat mensen die echt Thaise gerechten kunnen maken of ik dit Thais mag noemen. (Dit omdat ik laatst bij iemand risotto kreeg. Hij trots. Maar dat was totaal geen risotto, bleek ook uit zo'n pakje van wereldgerechten te komen. Vind het echt vies. En ik wil niet voor paal staan als ik zeg thais te koken en het blijkt niet goed te zijn)
Komt ie:
Ik had kipfilet in blokjes en gewokt met klein gesnipperde teentje knoflook. Thaise roerbakgroenten (uit zak AH). Als laatste zo'n zakje Thaise groene curry saus (AH Excellent). Eiermie gekookt en heel kort mee gewokt.
Afgemaakt met verse koriander.
Hartstikke lekker hoor, maar is dit een beetje Thais?
En kan ik de restjes bewaren en morgen opwarmen? Is dat nog lekker?
Ik lust eigenlijk geen oosters/Aziatisch, maar laatst heb ik bij iemand gegeten en dat was zo ontzettend lekker. Het was thais.
Ik kook erg graag en nu wilde ik ook zo iets proberen zelf te maken. Best goed gelukt hoor, maar ik vraag me af wat mensen die echt Thaise gerechten kunnen maken of ik dit Thais mag noemen. (Dit omdat ik laatst bij iemand risotto kreeg. Hij trots. Maar dat was totaal geen risotto, bleek ook uit zo'n pakje van wereldgerechten te komen. Vind het echt vies. En ik wil niet voor paal staan als ik zeg thais te koken en het blijkt niet goed te zijn)
Komt ie:
Ik had kipfilet in blokjes en gewokt met klein gesnipperde teentje knoflook. Thaise roerbakgroenten (uit zak AH). Als laatste zo'n zakje Thaise groene curry saus (AH Excellent). Eiermie gekookt en heel kort mee gewokt.
Afgemaakt met verse koriander.
Hartstikke lekker hoor, maar is dit een beetje Thais?
En kan ik de restjes bewaren en morgen opwarmen? Is dat nog lekker?
woensdag 11 december 2013 om 20:16
woensdag 11 december 2013 om 20:16
woensdag 11 december 2013 om 20:17
http://thaiseten.blogspot ... e-omelet-khai-tjieaw.html
Begin eens met iets heel simpels. Bak een ei.
Begin eens met iets heel simpels. Bak een ei.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 11 december 2013 om 20:17
Wat maakt het nou uit of je volgens ons 'Thais' hebt gekookt? Wil je het met een foto op Facebook zetten en wil je niet voor schut gaan?
En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.
En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 11 december 2013 om 20:18
quote:himalaya schreef op 11 december 2013 @ 20:17:
En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.Wedden dat ze wél Vietnamese loempia's lust?
En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.Wedden dat ze wél Vietnamese loempia's lust?
woensdag 11 december 2013 om 20:19
http://thaiseten.blogspot ... se-groene-currypasta.html
Als je nou zelf je groene curry-pasta maakt.....
Als je nou zelf je groene curry-pasta maakt.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 11 december 2013 om 20:20
Haahaahaa.. ok dus risotto uit een pakje is geen risotto?
maar thais uit een pakje is we thais?
meis wil je echt "authentiek" thais koken zou ik niet in de albert heijn pakjes halen. Gewoon naar een grote toko, echte curry kruiden en groenten! dat komt een stuk dichterbij..
maargoed om je vraag te beantwoorden; ja je hebt een beetje thais gekookt
maar thais uit een pakje is we thais?
meis wil je echt "authentiek" thais koken zou ik niet in de albert heijn pakjes halen. Gewoon naar een grote toko, echte curry kruiden en groenten! dat komt een stuk dichterbij..
maargoed om je vraag te beantwoorden; ja je hebt een beetje thais gekookt
woensdag 11 december 2013 om 20:21
Je hebt een 'wokhusseltje' gemaakt. Vlees, beetje kruiden, zakje groenten, zakje saus, noodles. Maak ik regelmatig, snel klaar en met lekker veel groenten. Na pasta en pizza misschien wel het populairste gerecht onder studenten. Ik zou niet gaan opscheppen en zeggen dat je Thais kan koken met een hoofdletter T, maar doet het ertoe? Het was toch lekker? (Ik zie overigens weinig verschil tussen jouw kookkunsten en de wereldgerechten risotto, zakje/pakje maakt het uit)
woensdag 11 december 2013 om 20:21
Nog lekkerder is nog een pakje kokosmelk door de kip en in bij de AH currysaus ook nog een eetlepel Thai Curry pasta van Koh (ook bij AH - zit in een pot). Wel even uitproberen, want dat is echt heel pittige curry, maar wel erg lekker. En dan een tijdje zachtjes laten pruttelen.
Met rijst kan ook.
Zelf doe ik de groenten apart, want ik houd van knapperige groenten.
Met rijst kan ook.
Zelf doe ik de groenten apart, want ik houd van knapperige groenten.
woensdag 11 december 2013 om 20:22
quote:madelief479 schreef op woensdag 11 december 2013 20:19 Beetje maar dus. Zit vooral in die groene curry saus waarschijnlijk?of de rest ook maar beetje thais...?
Is dat goed zelf te maken?
Maar wie heb je nu dan teleurgesteld? En waarom precies?
Als je lekker gegeten hebt, heb je lekker gegeten!
Is dat goed zelf te maken?
Maar wie heb je nu dan teleurgesteld? En waarom precies?
Als je lekker gegeten hebt, heb je lekker gegeten!
woensdag 11 december 2013 om 20:24
Ik zou beginnen om eens naar een oosterse toko te gaan. Daar sla je in (en alles vers): gember, citroengras, bamboescheuten, kokosolie en -melk, sojasaus, rawitt pepertjes (Thais eten is heet!!) daarbij geurende jasmijnrijst en kipfilet en knoflook en dan recepten zoeken online of zelf gaan experimenteren. Schaf nog een vijzel aan.. Dán ben je Thais aan het koken.
woensdag 11 december 2013 om 20:26
quote:Maayke24 schreef op 11 december 2013 @ 20:24:
Ik zou beginnen om eens naar een oosterse toko te gaan. Daar sla je in (en alles vers): gember, citroengras, bamboescheuten, kokosolie en -melk, sojasaus, rawitt pepertjes (Thais eten is heet!!) daarbij geurende jasmijnrijst en kipfilet en knoflook en dan recepten zoeken online of zelf gaan experimenteren. Schaf nog een vijzel aan.. Dán ben je Thais aan het koken.Thais eten kan heet zijn bedoel je.
Ik zou beginnen om eens naar een oosterse toko te gaan. Daar sla je in (en alles vers): gember, citroengras, bamboescheuten, kokosolie en -melk, sojasaus, rawitt pepertjes (Thais eten is heet!!) daarbij geurende jasmijnrijst en kipfilet en knoflook en dan recepten zoeken online of zelf gaan experimenteren. Schaf nog een vijzel aan.. Dán ben je Thais aan het koken.Thais eten kan heet zijn bedoel je.
woensdag 11 december 2013 om 20:26
Nou het was maar een vraag hoor. Is toch geen "hoop drukte"?
Ik zou graag meer leren kennen ja van de Aziatische keuken, maar daar ben ik toch mee bezig, juist om het te leren? Dus een kleuteropmerking omdat ik iets lust? Dat vind ik raar. Ik heb dat nooit leren eten en wil dat dus wel.
En nee ZE lust ook geen Vietnamese loempia's of iets in die trant. Moet dat?
Ik zou graag meer leren kennen ja van de Aziatische keuken, maar daar ben ik toch mee bezig, juist om het te leren? Dus een kleuteropmerking omdat ik iets lust? Dat vind ik raar. Ik heb dat nooit leren eten en wil dat dus wel.
En nee ZE lust ook geen Vietnamese loempia's of iets in die trant. Moet dat?