Hoe vaak vallen jullie?

11-12-2013 21:24 99 berichten
Zucht, vandaag weer een smak gemaakt met de fiets. Onverwacht gladde plek, en nu blauwe plekken en een stijve arm.

Elke winter gebeurt het me wel een keer, of misschien wel twee.

Van collega's en vrienden hoor ik het zelden. Val ik vaker dan gemiddeld? Ben ik motorisch gestoord? Hoe vaak vallen jullie met de fiets?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje kijk maar uit als t ieder jaar zo is! Straks maak je een keer ECHT een smakkerd.

Ik durf niet te fietsen als t echt heel glad is.
Kan me de laatste keer niet herinneren, op de middelbare school denk ik?
Ik fiets trouwens ook niet als het glad is, omdat ik ook nog twee kinderen op de fiets heb. Alleen vallen is tot daar aan toe, maar moet er niet aan denken om om te vallen terwijl zij er bij op zitten.
Ik ga gewoon zo min mogelijk naar buiten als het sneeuwt en glad is, ik kan mijn evenwicht niet goed bewaren en val dus gauw, wat met mijn chronische ziekte niet echt aan te bevelen is. Ik haat sneeuw dus ook echt.
Vorige week nog. Met de fiets. Ook een onverwacht gladde plek. Heb nog steeds een flink grote blauwe plek op mijn knie.

Gebeurt in de winter heel af en toe. Als ik weet dat het echt glad is/wordt ga ik met de auto.
Middelbare school. Toen ik bedacht met rechts mijn stuur aan de linkerkant vast te houden en met links mijn stuur aan de rechterkant. Gaat goed. Totdat je een bocht tegenkomt.
Ik, ik, ik! Ben vorige week nog onderuit gegaan, hand helemaal open en benen blauw. Vanochtend ben ik niet gevallen, maar dat is een unicum.

Ik val sowieso wel snel met dit weer, ik ben er vaak al op voorbereid en hou het dan ook niet tegen. Scheelt me vaak blauwe plekken en kneuzingen.
Ik fiets niet als het glad is. Met mijn ostheoporose-probleem kijk ik wel goed uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik fiets maar weinig. Maar zodra het glad is en er sneeuw ligt dan val ik 100 keer bijna als ik loop. En soms val ik echt. Iedereen lacht mij uit. En zelfs mijn omatje loopt nog beter, maar met gladheid en sneeuw kan ik gewoon niet normaal lopen. En hoe harder ik mijn best doe hoe vaker het mis gaat.
Echt zelden!! Laatste keer was doordat iemand ineens uitweek.
Vanochtend nog..we hebben een gladde trap en vooral met sokken zonder noppen an, ging ik bijna op mijn waffel, kon me nog net opvangen.
Hier waakt de enige echte Barones
quote:Barones schreef op 11 december 2013 @ 21:32:

Vanochtend nog..we hebben een gladde trap en vooral met sokken zonder noppen an, ging ik bijna op mijn waffel, kon me nog net opvangen.En je had je fiets onder je arm?
Vorige week. In bad. En een paar maanden terug nog op straat, door een scheve tegel.

Ik ben niet echt handig.
Ik durf niet te fietsen met gladheid.

Ik heb ook wel eens mijn werk afgebeld toen er een dik pak sneeuw lag.

Mijn werkgever kwaad maar dan denk ik ook wat heb je liever dat ik 1 a 2 dagen niet kom vanwege gladheid of dat ik een aantal weken niet kom vanwege een gecompliceerde breuk door een valpartij.

Was een werkgever waar ik niet met openbaar vervoer kon komen.
Nou, hoe sneu het ook is voor alle vallers, ik ben blij dat ik niet de enige ben die onderuit gaat vroeg me al af of ik echt zo onhandig ben.

Ik kan helaas moeilijk níet gaan werken in de winter, auto aanschaffen voor de winter gaat me te ver, bus is te onhandig, dus het blijft toch maar even fietsen.

Heeft een van jullie ervaring met winterbanden voor de fiets? Ze schijnen te bestaan.
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2013 @ 21:34:

Ik durf niet te fietsen met gladheid.

Ik heb ook wel eens mijn werk afgebeld toen er een dik pak sneeuw lag.

Mijn werkgever kwaad maar dan denk ik ook wat heb je liever dat ik 1 a 2 dagen niet kom vanwege gladheid of dat ik een aantal weken niet kom vanwege een gecompliceerde breuk door een valpartij.

Was een werkgever waar ik niet met openbaar vervoer kon komen.Bij mijn oude werkplek ook niet, maar dan kreeg je toch echt een officiële waarschuwing.
Ik fiets niet, maar maakte vandaag ng een zwieper bij e AH voor, alle boodschappen op de grond. Ben zo omhandig!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Istar_ schreef op 11 december 2013 @ 21:33:

[...]

En je had je fiets onder je arm? Ow..sorry, verkeerd gelezen, ik had wel een fiets op mijn pyjama staan, maar dat telt zeker niet
quote:Barones schreef op 11 december 2013 @ 21:38:

[...]

Ow..sorry, verkeerd gelezen, ik had wel een fiets op mijn pyjama staan, maar dat telt zeker niet Ja joh, dat telt gewoon.
Auwtch!

Nou ik val ook maar ik breek dan ook altijd wat -.-

2 weken geleden nog met mn scooter.. moest ineens remmen voor een auto die toch besloot rechtdoor te gaan terwijl de knipper uit stond naar rechts.. nu een gebroken kuitbeen en mag nu fijn 4/6 weken thuis zitten!

En 4 weekjes geleden net zoals barones.. van de trap vol met mn snuffert op de grond.. Lucky me :P
Als ik een dag niet val is dat voorpagina nieuws

Ik ben een zelfverklaard gevaar op de weg, heb altijd wel ergens een blauwe plek, en bekijk blijkbaar iedere stoeptegel het liefst van dichtbij...
Ik val elke winter wel een keer (behalve als er geen sneeuw is geweest). Niet eens tijdens het fietsen, maar gewoon als ik even te snel loop. Ik zal ook wel motorisch gestoord zijn.
@menn
Ik weiger pertinent snowboots te halen omdat ik ze zo onflatteus vind..dus je kunt wel raden dat ik elke winter wel een keer galant de straat uitglij met mijn benen omhoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven