Het psychologisch effect van de avatar
maandag 9 december 2013 om 21:38
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
woensdag 11 december 2013 om 21:07
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 17:43:
Loop ik me hier al máánden voor sinterklaas hard te maken voor het jaarlijkse racisme-extravaganza, kom ik nu tot de conclusie dat het seksisme in NL (=forum) een veel groter probleem is.
Moet je je voorstellen dat je erachter komt dat ik een neger of Chinees ben en dat dan in twijfel gaat trekken. Of dingen zegt als 'eindelijk een verklaring voor je manier van posten,' 'bah, ik vind dit helemaal niet leuk,' of 'ik vind je nog steeds leuk ondanks je afkomst'. Of 'voor een neger post je best blank.'
Echt waar moet het heen met dit land.
het probleem is vooral dat je boodschap verwarrend is :p
Loop ik me hier al máánden voor sinterklaas hard te maken voor het jaarlijkse racisme-extravaganza, kom ik nu tot de conclusie dat het seksisme in NL (=forum) een veel groter probleem is.
Moet je je voorstellen dat je erachter komt dat ik een neger of Chinees ben en dat dan in twijfel gaat trekken. Of dingen zegt als 'eindelijk een verklaring voor je manier van posten,' 'bah, ik vind dit helemaal niet leuk,' of 'ik vind je nog steeds leuk ondanks je afkomst'. Of 'voor een neger post je best blank.'
Echt waar moet het heen met dit land.
het probleem is vooral dat je boodschap verwarrend is :p
woensdag 11 december 2013 om 21:10
woensdag 11 december 2013 om 21:38
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 08:40:
Ik moet zeggen dat deze oppervlakkigheid me behoorlijk van jullie tegenvalt. Zogenaamd maakt het allemaal heel politiek correct niks uit of ik een jongetje of een meisje ben, maar het wordt er wel keer op keer bijgehaald nu. Ik heb ook gevoelens. Ik ben al wat fragiel in mijn mannelijkheid, en jullie maken het allemaal nog veel erger met je geroddel. Mede namens mijn therapeut Barry zou ik willen zeggen 'zij die zonder penis zijn werpe de eerste voorbinddildo.'
We doen nog een poging :
Murdoch ............ als ik mindfuck roep, ga je dan stiekem glimlachen achter jouw scherm ?
Ik moet zeggen dat deze oppervlakkigheid me behoorlijk van jullie tegenvalt. Zogenaamd maakt het allemaal heel politiek correct niks uit of ik een jongetje of een meisje ben, maar het wordt er wel keer op keer bijgehaald nu. Ik heb ook gevoelens. Ik ben al wat fragiel in mijn mannelijkheid, en jullie maken het allemaal nog veel erger met je geroddel. Mede namens mijn therapeut Barry zou ik willen zeggen 'zij die zonder penis zijn werpe de eerste voorbinddildo.'
We doen nog een poging :
Murdoch ............ als ik mindfuck roep, ga je dan stiekem glimlachen achter jouw scherm ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
woensdag 11 december 2013 om 22:04
woensdag 11 december 2013 om 22:06
woensdag 11 december 2013 om 22:23
quote:Murdoch schreef op 11 december 2013 @ 22:08:
[...]
Weet ik veel, wie is die vrouw dan? Easy on the sangria Chur.
Sangria is lekker, Mur, Wil je een goed recept ?
Waarom denk ik regelmatig aan de scene van Sharon Stone in Basic Instinct na dat soort postings. Die scene is jou ongetwijfeld bekend......
http://www.criticalcommon ... _-_INTERROGATION.mp4/view
[...]
Weet ik veel, wie is die vrouw dan? Easy on the sangria Chur.
Waarom denk ik regelmatig aan de scene van Sharon Stone in Basic Instinct na dat soort postings. Die scene is jou ongetwijfeld bekend......
http://www.criticalcommon ... _-_INTERROGATION.mp4/view
woensdag 11 december 2013 om 22:29
Omdat je latent homo bent maar je identiteit gevormd is in een Katholiek milieu waardoor je nu je heil zoekt in gespierde mannen met schoudervullingen die geile dansjes opvoeren?
http://www.youtube.com/watch?v=_Hf3OHfNzAs
http://www.youtube.com/watch?v=_Hf3OHfNzAs
woensdag 11 december 2013 om 22:29
woensdag 11 december 2013 om 22:38
quote:churrro schreef op 11 december 2013 @ 22:29:
[...]
Enn,
Ik heb altijd dezelfde gehad
Euheu... Túúrlijk........
quote:churrro schreef op 11 december 2013 @ 22:23:
[...]
Neem er nog eentje op jezelf!
[...]
Enn,
Ik heb altijd dezelfde gehad
Euheu... Túúrlijk........
quote:churrro schreef op 11 december 2013 @ 22:23:
[...]
Neem er nog eentje op jezelf!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.