In mijn melk nog goed?

12-12-2013 14:07 14 berichten
Ik heb gisterenavond een pak melk op het aanrecht laten staan, vanochtend in de ijskast gezet. Is het nog goed, want ik wil vanavond griesmeelpap eten en ben net vergeten melk te kopen.

Het is van die houdbare melk
Alle reacties Link kopieren
even ruiken
.
Eens ruiken en proeven. Als je niet over je nek gaat is het nog goed.
Neem een ieniemienieslok.
Was het pak al open? En verder, proeven, ruiken en vertrouwen op jezelf. Maar houdbare melk kan wel wat hebben, want staat ook niet in de koeling in de supermarkt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon proeven en ruiken. Als er geen funky beleving aan zit zal het we loslopen.
Wij (nou ja, mijn puberkinderen) laten regelmatig niet-houdbare melk een nacht buiten de koelkast staan. Dat is de volgende dag nog gewoon goed.

Ik weet niet hoe lang je het daarna nog kan bewaren. Hier is de omloopsnelheid van melk sowieso heel hoog, zo'n pak gaat altijd dezelfde dag nog op.

Als melk niet raar smaakt en normaal van substantie, dan is het m.i. gewoon te gebruiken.
Ik moet helemaal niks!
Vreemde vraag hoor,hoe kunnen wij vanaf hier zien dat jouw melk bedorven is? Dat ruik en proef en zie je vanzelf...
Vast wel, die houdbare melk kan aardig wat hebben. Ruik en proef eens.
Kan best, houdbare melk staat bij de super ook niet in de koeling. Dat het één nacht open heeft gestaan buiten de koeling maakt niet veel uit, zeker niet als je het kookt.
verba volant, scripta manent.
Tjonge, hoe vaak ik wel niet melk als koffiemelk gebruik en het dan vergeet terug te zetten in de koelkast. Soms zelfs wel eens 2 dagen en dan gaat het de 3e dag nog terug in de koelkast. En ja, dan is het nog steeds goed.

Volgens mij bederft melk sneller als je het uit het pak drinkt (mond bacteriën), dan als het een poosje buiten de koelkast staat.
Vast wel, het is mij ook wel eens overkomen. Gewoon ruiken en uitschenken. Ruikt het niet of zitter er klontjes in, dan niet gebruiken. Maar anders gewoon lekker pap van koken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Thanks allemaal ik ga nu lekker pap maken, zie en ruik niks vreemd
Ik gebruik alleen melk om in mn koffie te drinken, en ik merk dat wanneer melk niet meer goed is en ik die verwarm in de magnetron, de melk direct gaat schiften. Je zou dus een klein beetje kunnen opwarmen en kijken of het gaat schiften, zo niet: dan is hij nog goed.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven