Wie heeft tips voor snacks?

12-12-2013 15:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden

Eindelijk vond ik een dieet om mijn huid te zuiveren en het werkt!! Voor dit dieet moet ik zoveel mogelijk 'puur' eten. Geraffineerd suiker is een boosdoener en ik heb ik dus zoveel mogelijk verbannen uit mijn dieet. Ook snelle koolhydraten mogen niet meer. So far, so good want ik zie na nog geen week al een duidelijke verbetering en dan zondig ik ook nog regelmatig. Het is een soort paleo.

Ik loop echter tegen het volgende aan: gezonde, calorierijke snacks. Ik woog voor ik dit dieet startte 51 kg. Ik ben altijd al heel slank geweest, dus dat is verder prima. Nu ik bijna geen slechte snacks meer eet, merk ik dat ik al een kg afgevallen ben. Dit wil ik dus echt niet! Ik ben hard op zoek naar snacks waarin veel calorien zitten maar liefst geen geraffineerde en snelle koolhydraten. Ik eet al iedere avond noten. Hebben mensen nog meer tips?

Vind het wel vervelend dit balanceren. Als je het één niet hebt, dan heb je het ander wel.. zucht.

Tips zijn welkom!
Noten, (gedroogd) fruit, meer kan ik ook niet zo verzinnen.

Wat eet je als maaltijden? Kun je daar niet wat meer van eten, ipv snacks?
Avocado's! Los met een beetje zout en peper of op een boterham met oude kaas en olijfolie.
Ik heb deze vraag ook een x gesteld met goede ideeen als resultaat, ik forum mobiel maar je kan even loepen:)
Ik eet gewoon nog volkorenbrood hoor! In dat dieet zou je dat eigenlijk ook moeten schrappen, maar dat vind ik voor een 23 jarige student niet verantwoord (ook mede door mijn gewicht). Het gaat er om dat mijn vorm van acne - tenminste, dat leert de ervaring - zeer sterk reageert op geraffineerde suikers en snelle koolhydraten. De maaltijden zelf (ontbijt, lunch, diner) gaan daarom prima. Ik at altijd min of meer al wel gezonde maaltijden. Het zijn echt de tussendoortjes die ik nu mis. Vandaag heb ik tot nu toe het volgende gegeten:

- 2 bruine broodjes met pindakaas (geen toegevoegde suiker)

- kopje groene thee

- glas groene smoothie

snack:

- goji bessen

lunch:

- 4 boterhammen met carpaccio (zonder dressing en kaas)

snack:

- wortels met komkommer.

Dat mijn huid nu zo opklaart is echt een verademing, maar ik schrok van de 49,6 op de weegschaal met kleren aan. Is gewoon absoluut niet wat ik wil... heb al gegoogled op eiwitshakes, maar ook dáár krijgen mensen acne van.. wat een gedoe he!

Die avocado's kan ik nog wel proberen! Las ook op internet van alles over koekjes met amandelmeel en noten enzo en vruchten om te zoeten, klonk lekker!!
quote:masque schreef op 12 december 2013 @ 15:28:

Ik heb deze vraag ook een x gesteld met goede ideeen als resultaat, ik forum mobiel maar je kan even loepen:)Top! Thanks ben niet zo handig, maar ga even kijken!
banaan (eventueel op volkorenboterham)

roggebrood

yoghurt (met fruit), kwark

ei

vis
Geen idee of hummus snelle koolhydraten zijn maar dat is ook calorie rijk en gezond. Kan je smeren op een wrap met een zongedroogd tomaatje erop. Heel lekker.
Meer vetten! Neem eens ipv brood een lekkere salade. Lekker met tonijn of spekjes en wél dressing. Neem als je brood eet geen supermager beleg maar neem lekker kaas. Verder zou je honing eens kunnen proberen. Verder zou je snacks als komkommer en wortel moeten veranderen in een eitje met mayo of een stuk vette vis. Blokje kaas of maak balletjes gehakt. Je eet veel te mager en vetten heb je echt nodig. Voor je calorieën en voor je huid.
Vette vis

Eieren

Kwark of (griekse) yoghurt

Bij de tussendoortjes zou ik ook wat extra calorieen toevoegen dmv (nog meer) noten of gedroogd fruit
Ik mag geen melkproducten :( ook niet van dat stomme dieet... ik eet ook vaak kipfilet of ham maar dat hadden we vandaag niet in huis. Om half 5 neem ik een granny smith en wat walnoten. daarna mijn avondeten maar even VEEL opscheppen.

Ik had als plannetje om vanavond iets te bakken met amandelmeel. Gewoon amandelmeel met ei (om te binden) en daar doorheen dan goji bessen, andere noten en een eetlepel honing om te zoeten. Kan dit een soort koekje worden denken jullie? Zie op internet wel veel leuke recepten, maar dan moet ik van alles gaan kopen en mijn budget laat ook niet zoveel toe. Wederom een belemmering...
Maar goed, ik snap dat als ik nog meer ga afvallen dat ik dit dieet moet gaan kappen. Afvallen is namelijk veel schadelijker op dit moment dan die beetje geraffineerde suikers. Het is ook echt niet dat ik mezelf dik vind, maar ik erger me aan mijn huid.
Er bestaan ook wel yoghurtachtige producten met soya i.p.v. melkproducten.

Misschien is dat wat?

(Ik vind ze zelf niet erg lekker trouwens )

Je kunt ook nog avondeten-achtige tussendoordingen maken.

Pastasalade misschien?
Kaas.

Worst.

Edamame

Volle melk en melkproducten (yoghurt enzo)

Af en toe lunchen met eieren met spek

En verder iets 'makkelijker' zijn met vetten in je eten (denk aan: een keer vaker in olijfolie gebakken aardappeltjes, spruitjes met kaas of spek, wat vetter vlees...)
Noten, volle kwark, volkoren brood met hutekase en zalm, volkorenbrood met ei, kaas of vleeswaren, volle yoghurt met fruit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er is trouwens vrijwel geen wetenschappelijk verband tussen voeding en een inzuiver huid. In het dieet wat je volgt worden ongezond veel zaken uitgesloten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er is wel een verband. Zeker wel. Dermatologen verwerpen dat alleen steeds. Tsja dat dieet is wel erg nadelig voor dunne mensen want die moeten de hele dag door kanen, maar ja het geeft wel 'hoop' dat er iets aan te doen is. Hoe verklaar je anders dat ik twee weken geleden nog een hele kin vol puisten had en nu nog maar eentje? Dat is in jaren niet gebeurd.
Heb net deze gemaakt, wij vinden ze heerlijk!

http://www.24kitchen.nl/s ... y/recepten/bananenkoekjes
Beetje jammer dat je daarvoor je eetpatroon en de rest van je lijf verkloot.
quote:ctje1 schreef op 12 december 2013 @ 15:45:

Ik mag geen melkproducten :( ook niet van dat stomme dieet... ik eet ook vaak kipfilet of ham maar dat hadden we vandaag niet in huis. Om half 5 neem ik een granny smith en wat walnoten. daarna mijn avondeten maar even VEEL opscheppen.

Ik had als plannetje om vanavond iets te bakken met amandelmeel. Gewoon amandelmeel met ei (om te binden) en daar doorheen dan goji bessen, andere noten en een eetlepel honing om te zoeten. Kan dit een soort koekje worden denken jullie? Zie op internet wel veel leuke recepten, maar dan moet ik van alles gaan kopen en mijn budget laat ook niet zoveel toe. Wederom een belemmering...Heb je geen plantaardige boter in huis dan? En weet je het zeker van de roomboter? Meestal mag dat namelijk wel omdat deze bepaalde suikers mist die melk en yoghurt wel hebben.
quote:ctje1 schreef op 12 december 2013 @ 15:45:

Ik had als plannetje om vanavond iets te bakken met amandelmeel. Gewoon amandelmeel met ei (om te binden) en daar doorheen dan goji bessen, andere noten en een eetlepel honing om te zoeten. Kan dit een soort koekje worden denken jullie? Zie op internet wel veel leuke recepten, maar dan moet ik van alles gaan kopen en mijn budget laat ook niet zoveel toe. Wederom een belemmering...Je hoeft niet VEEL te eten hoor, gewoon wat meer vetten. Eet ook wat vaker peulvruchten en aardappels. Lekker met olijfolie in de oven.
De sint is al voorbij maar deze zijn ook lekker!

http://www.eatpurelove.nl ... ervrij-en-glutenvrij.html
een afspraak maken met een diëtiste om alles is op een rijtje te gaan krijgen? Misschien kan zij je helpen om alles in balans te krijgen.
wat maakt een wetenschappelijk verband uit, als het werkt bij haar?
Voor de hartige trek zijn deze ook lekker

http://www.ah.nl/kookschr ... kschrift/recept?id=534484

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven