kan niet praten met mijn man
zondag 15 juni 2008 om 14:35
Ik vind het moeilijk om een topic hierover te openen maar doe het toch. De laatste tijd kan ik met mijn man niet meer praten over dingen aangaande onze relatie. Gesprekken gaan of over de kinderen of over werk of over hobby. Maar er zijn dingen binnen onze relatie waar ik tegen aan loop en als ik daarover wil praten dan krijg ik te horen dat ik niet wil praten maar verwijten maak. Dit terwijl ik dan toch iets zeg in de trend van: ik vind het niet prettig dat je....Ik vind dat ik dan mijn gevoel over iets vertel maar hij noemt het gelijk verwijten en dan is er geen gesprek mogelijk. Ik heb het al op verschillende momenten geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Voor mij is dit wel een groot probleem want de dingen waar ik nu tegenaanloop bij hem daar moet naar mijn idee verandering in komen anders weet ik niet hoe verder. Maar ja als hij er niet over wil praten en het niet wil horen dan kan er geen verandering in komen. Hij "verwijt"mij daarentegen dat ik teveel uithuizig ben ik zal dat niet ontkennen maar merk wel dat hoe minder hij wil praten hoe meer behoefte ik heb om uithuizig te zijn. Heeft er iemand tips over hoe ik tot een gesprek met hem kan komen? Want er moet iets gebeuren anders gaat het niet goed.
vrijdag 20 juni 2008 om 11:16
Jij wilt dus maar een selectief stukje bespreken met je man, namelijk wat er volgens jou schort aan wat híj doet. Ik neem aan dat je met hem niet wilt bespreken dat je een SV hebt. Zou het kunnen dat je man dan ook maar een selectief stuk met jóu wil bespreken? Dat hij misschien (meer of minder bewust) heel goed aanvoelt dat jij lang niet zo open bent als je pretendeert...?
Peas on earth!
vrijdag 20 juni 2008 om 11:21
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 juni 2008 @ 11:16:
Jij wilt dus maar een selectief stukje bespreken met je man, namelijk wat er volgens jou schort aan wat híj doet. Ik neem aan dat je met hem niet wilt bespreken dat je een SV hebt. Zou het kunnen dat je man dan ook maar een selectief stuk met jóu wil bespreken? Dat hij misschien (meer of minder bewust) heel goed aanvoelt dat jij lang niet zo open bent als je pretendeert...?
vrijdag 20 juni 2008 om 16:21
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 juni 2008 @ 11:00:
Kun je misschien beter iets doen om het gezellig te maken , ipv de tv aan en op de bank te gaan zitten ? Of je stuurt je man na het eten een half uurtje naar bed als hij in de weg ligt en dan heb je daarna een uitgerust typje . Maak je hem wel wakker trouwens of laat je hem liggen waar die ligt en geef je hem de andere dag de stilzwijgen-behandeling ?
Iets gezelligs doen vind ik een prima idee maar dat krijg ik niet echt gedaan dus we doen ieder ons eigen ding. Ik heb wel voorstellen daar gaat het niet over. Enne mijn man naar bed sturen.....hahaha nee dat doet hij niet.
En ja ik maak hem regelmatig wakker en vraag of hij naar bed komt (hier kom ik snachts zelfs mijn bed voor uit). Als ik er dan wat van zeg de volgende dag dan zegt hij ja dat ga ik doen maar het gebeurd niet. Tis een gewoonte geworden van hem maar ja die zijn er om wat mee te doen maar dat lukt dus niet.
Kun je misschien beter iets doen om het gezellig te maken , ipv de tv aan en op de bank te gaan zitten ? Of je stuurt je man na het eten een half uurtje naar bed als hij in de weg ligt en dan heb je daarna een uitgerust typje . Maak je hem wel wakker trouwens of laat je hem liggen waar die ligt en geef je hem de andere dag de stilzwijgen-behandeling ?
Iets gezelligs doen vind ik een prima idee maar dat krijg ik niet echt gedaan dus we doen ieder ons eigen ding. Ik heb wel voorstellen daar gaat het niet over. Enne mijn man naar bed sturen.....hahaha nee dat doet hij niet.
En ja ik maak hem regelmatig wakker en vraag of hij naar bed komt (hier kom ik snachts zelfs mijn bed voor uit). Als ik er dan wat van zeg de volgende dag dan zegt hij ja dat ga ik doen maar het gebeurd niet. Tis een gewoonte geworden van hem maar ja die zijn er om wat mee te doen maar dat lukt dus niet.
vrijdag 20 juni 2008 om 16:25
@prinsesopdeerwt het zou kunnen dat hij onbewust iets aanvoelt . Wat er aan hem schort zijn dingen die ik idd probeer bespreekbaar te maken (al langer) maar dat lukt niet. Het leek een goed gesprek laatst maar of er iets veranderd is dat weet ik niet . Ik kan niet ontkennen dat het hebben van een sv daar helemaal niks mee te maken heeft maar toch zeker niet alles.
vrijdag 20 juni 2008 om 16:27
quote:__justme__ schreef op 20 juni 2008 @ 11:11:
[...]
Heb je dit ongelukkig getypt of vind je dit echt zo??
Vreemdgaan is toch niet enkel een kwestie van sex? Als jouw hart meer bij je SV is dan bij je partner vind ik het al vreemdgaan (en vreemd gaan), ongeacht welke sexuele handelingen er verricht zijn/worden.ik denk dat een ieder een andere mening is toegedaan over wat hij/zij vreemdgaan vindt.
[...]
Heb je dit ongelukkig getypt of vind je dit echt zo??
Vreemdgaan is toch niet enkel een kwestie van sex? Als jouw hart meer bij je SV is dan bij je partner vind ik het al vreemdgaan (en vreemd gaan), ongeacht welke sexuele handelingen er verricht zijn/worden.ik denk dat een ieder een andere mening is toegedaan over wat hij/zij vreemdgaan vindt.
vrijdag 20 juni 2008 om 16:47
vrijdag 20 juni 2008 om 22:48
Weetnie, als hij nu slaapt op de bank, kan een hele hoop oorzaken hebben. Hij is erg moe (kan werk, kinderen, suiker, ziekte, etc zijn). Jij bent niet gezellig, of hij is niet gezellig. Hij heeft geen goede reden om naar bed te gaan, om dat het daar niet gezellig is. Enzovoorts.
En wat wil je dan van hem, als hij niet slaapt? Ik vind niet dat je daar duidelijk in bent.
En je kunt het natuurlijk ontkennen, maar het hebben van een sv heeft een negatieve invloed op je relatie.
Ik vraag me af, of je werkelijk bereid bent, om je huwelijk te redden. Van je man behalve slapen op de bank, krijg ik verder geen duidelijkheid, dus geen flauw idee of hij er iets aan wilt verbeteren.
En wat wil je dan van hem, als hij niet slaapt? Ik vind niet dat je daar duidelijk in bent.
En je kunt het natuurlijk ontkennen, maar het hebben van een sv heeft een negatieve invloed op je relatie.
Ik vraag me af, of je werkelijk bereid bent, om je huwelijk te redden. Van je man behalve slapen op de bank, krijg ik verder geen duidelijkheid, dus geen flauw idee of hij er iets aan wilt verbeteren.