Berg Moov

12-12-2013 10:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 6 heeft onlangs tijdens een weekend weg in de binnenspeeltuin steeds gespeeld met Berg Moov. Hij vond het superleuk en gaf nu aan dit heel graag voor zijn verjaardag te willen. Ik weet zeker dat hij het ontzettend leuk vindt en hij heeft ook nog 2 broertjes die er mee kunnen gaan spelen. Hij gaf zelf aan dat hij aan iedereen geld ging vragen om een doos bij elkaar te krijgen. Gezien de hoeveeheid opa en oma s,ooms en tantes zal de kleine doos van 100 of 150 euro wel lukken,maar ik vraag me dus af of deze dozen de moeite waard zijn. Kan hij hier echt mee bouwen en variëren of is deze doos dan weer net te beperkt zodat hij er net niks aan heeft en je bijna nog extra s moet aanschaffen? Marktplaats heeft het (bijna) niet.
Wat ontzettend gaaf zeg!
Ik vind dit echt zulk gaaf speelgoed! Van de kleine doos kun je 3 dingen maken, een kraan, sneeuwscooter en fiets, en van de grote doos 10 dingen.

Ik zou echt gaan voor de grote doos en dan maar iets bijleggen. Kun je niet een dealtje van te voren maken met alle gulle gevers?
De starter kit is overal 139 Euro, behalve bij

http://www.thystoys.nl/mo ... delen-8715839022063.html#

De advanced kit is daar ook 149 i.p.v. 199.

Laat je de buurmeisjes er ook mee spelen...?
Die site is wel n stuk goedkoper,ga ik even onthouden.

Ik ga even bekijken wat hij ongeveer zal krijgen, wij zelf hebben al een ander cadeau, maar dat kan wellicht ook naar zn broertje,die nog eerder jaris is. Neig namelijk toch naar n grote doos zodat hij er echt iets mee kan en vooral ook zelf kan varieeren.

En zoon even heel goed duidelijk maken dat hij dan echt maar een cadeau heeft.

En, ben je mijn buurvrouw dat je vraagt voor de buurmeisjes?
quote:En, ben je mijn buurvrouw dat je vraagt voor de buurmeisjes?

Hahaha, nee, ik woon niet naast je.

Helaas krijgen meisjes nogal eens te horen dat "technische" bouwpakketten

alleen voor contactgestoorde nerds zijn.

Terwijl juist het samen 'knutselen' leuk/ gezellig (en leerzaam) kan zijn.

Als ik een dochter had, zou ik lekker samen met haar met lego gaan spelen.
Ja dat is ook zo. Al merk ik toch ook wel dat dit soort speelgoed een grotere aantrekkingskracht op jongetjes heeft dan op meisjes. Ik kende dit ook niet eerder, anders had de Sint hier wellicht iets van gebracht. Vond het zelf ook echt leuk spul om mee te bouwen. Zo eenvoudig door de elastieken,maar wel een groots effect.
Wat een gaaf pakket zeg!

Al herinner ik me een keer ergens gelezen te hebben dat als je dat ding maakt voor in de sneeuw, en er ook echt mee de sneeuw in gaat, er iets gaat roesten? of in elk geval een stuk minder mooi op wordt.. Dat zou wel erg zonde zijn..
Heel leuk speelgoed .

Hier wordt er af en toe nog meegespeeld.

Wel vindt zoon het te moeilijk alleen.

Hij probeert het wel maar dan lukt het uiteindelijk niet.

Wel maakt hij mooie bouwwerken zelf ontworpen.

Helaas zijn onze wielen ontploft.

Te hard opgepomt.

Die moeten we nog eens bestellen. 10 euro per stuk dus niet helemaal overkomelijk..

Pomp de wielen dus niet te hard op.....
Ik kan me wel voorstellen dat sneeuw of regen niet zo geschikt is,maar dan rijdt hij op die dagen maar binnen rond. Ik heb net nog even met zoon gekeken. Hij was weer helemaal enthousiast en geen andere cadeautjes maakt niets uit. Zn ogen twinkelenden er helemaal van! Hij is een echte bouwer,dol op constructie materiaal dus dit komt goed!Als er iemand nog gebruikers ervaringen heeft hoor ik het graag.
Wat eefjewentelteefje zegt is waar. Hier hebben we het op school, maar de kinderen waar het voor gekocht is (groep 1-4) spelen er niet meer omdat het te moeilijk is om alleen in elkaar te zettten.

Ook kun je er niet buiten mee spelen, of alleen bij mooi weer, want het materiaal is niet weer-proof.

Je kunt ook Baufix geven:

Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Met dat spul speelt hij op school graag.

Ik ben eigenlijk niet bang voor te moeilijk. Hij heeft er op vakantie helemaal zelfstandig de takel van gebouwd en een step van in elkaar gezet. Hij heeft een sterk ontwikkeld ruimtelijk inzicht en ziet dat soort dingen eerder dan mij.

Dat het niet weersbestendig is wel erg jammer. Ik vermoed wel dat zoon vooral een bouwer is,minder dat dat hij er mee speelt. Middelste zou er wel graag meebgaan rijden, dat kan dan alleen bij droog weer. Of rondjes rond het kookeiland. Erg jammer,maar denk dat het in ons geval niet opweegt tegen het bouwplezier en de uitdaging die hij hiermee krijgt.

Crini, is het bij binnen gebruik wel duurzaam? Niet dat de elastieken snel gaan lubberen enz?
Het gaat bij mijn zoon niet om gebrek aan ruimtelijk inzicht, het gaat erom dat die rode rondjes heel strak om die grijze dingen heen gaan en hij dat fysiek niet voor elkaar krijgt.

Tenminste de eerste nog wel en daarna niet meer.

Dus zit het uiteindelijk losjes in elkaar wat hem frustreerd.

Maar als jouw zoon daar geen moeite mee heeftzou ik er zeker voor gaan.

Het bijzondere is natuurlijk dat je iets groots bouwt en er dan daadwerkelijk mee kunt rijden.

Zoon vindt het ook leuk om zelf bouwwerken te verzinnen, dan heeft ie ook minder last vanget niet strak zitten.

Bovendien vinden wij het ook niet erg om hem te helpen, dan ben je dus gezellig samen bezig..
En heel duurzaam, behalve dat de wielen zijn ontplof (eigen schuld) wordt et al jaren mee gespeeld zonder dat bijv de rode ringen gaan lubberen of dat er iets kapot is.
Ja die elastiekjes waren wel wat lastig soms,daar heb ik wel n paar keer n laatste zetje aan moeten geven. Maar ok,daar kunnen we mee helpen. Banden niet te hard dus, goed te weten.

Ik ben er eigenlijk wel uit dat dit het gaat worden. Misschien ook wel omdat ik het zelf ook erg leuk spul vIND.
Maar als je het alleen voor binnen gaat gebruiken, vind je het dan niet te groots? wordt dan toch zo een sta-in-de-weg nadat je iets gebouwd hebt? (tenminste, ik weet niet hoe groot je woont?)

Dat houdt mij in elk geval tegen, ik vermoed dat als je er eenmaal mee buiten bent geweest, je het eerst weer helemaal moet gaat schoonmaken eer het weer mee naar binnen kan (geen zin in), en vervolgens in de garage sof staat te vangen tot het weer lente is..
We hebben een grote speelzolder en beneden kan het wel onder de trap staan zonder in de weg te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven