Het roer om!
vrijdag 22 november 2013 om 11:32
Na jaren van crashen, even slank zijn om binnen een jaar weer even zwaar te zijn als daarvoor, ga ik het anders aanpakken...
*tatatataaaa*tromgeroffel*
... Ik ga meer sporten en gezonder eten (can I hear a halleluja? )
Maar samen is natuurlijk altijd leuker, èn vaak effectiever dan alleen, geïnspireerd door Project Lekker Wijf hier op de pijler.
Het lijkt me leuk om eetlijstjes uit te wisselen, evenals recepten en sporttips. En daarnaast natuurlijk de dalen en pieken samen te delen!
Wie durft?
*tatatataaaa*tromgeroffel*
... Ik ga meer sporten en gezonder eten (can I hear a halleluja? )
Maar samen is natuurlijk altijd leuker, èn vaak effectiever dan alleen, geïnspireerd door Project Lekker Wijf hier op de pijler.
Het lijkt me leuk om eetlijstjes uit te wisselen, evenals recepten en sporttips. En daarnaast natuurlijk de dalen en pieken samen te delen!
Wie durft?
zaterdag 7 december 2013 om 23:31
Ik heb precies t zelfde probleem... Ik hou echt van snoepen.. Koekjes, snoepjes, chips.. Vind het zo lastig om het allemaal te laten staan.. Ook het groente en fruit eten is lastig.. Laat staan het genoeg water drinken.. Ik ben 1.68 en woog 80 kg.. De afgelopen vier weken ben ik 2 kg afgevallen maar het wil gewoon allemaal niet lukken... Sporten kan niet ivm een slijmbeursontsteking dus ik ben echt aangewezen op mijn voeding.. Maar deze slechte gewoontes afleveren zijn zo lastig
zondag 8 december 2013 om 10:11
Voor voldoende water drinken heb ik wel een goede tip, vind ik zelf althans. Op het werk heb ik altijd een fles Spa blauw staan (deze vul ik gewoon met kraanwater. Maar ik pak zo'n klein koffiebekertje. Deze vul ik steeds met water uit mijn flesje. Zo'n bekertje is niet echt stabiel en kan naar mijn mening snel omvallen als je er een beetje tegenaan stoot. Ik vul het bekertje en drink het meteen op. Na 4 of 5 bekertjes heb je al een halve liter gedronken. Hierdoor drink ik snel 2 liter water weg op het werk. Moet wel toegeven dat het me thuis niet lukt
Work hard, play harder
zondag 8 december 2013 om 21:39
Hi meiden!
Heb me ooit eens ergens anders 'ingeschreven' op een topic maar ben deze kwijt.
Bij mij gaat ook het roer om. Aankomende dinsdag een afspraak gemaakt voor 't sporten. Weer lekker naar de sportschool. 3 keer in de week minstens. Mijn vriend sport ook 3 keer k de week dus dan gaan we samen. Hij naar zijn teamsport, ik naar de sportschool.
Verder sport ik nog 2 à 3 keer per week met school.
Hopen dat ik nu de kilo's kwijt raak.
Ik weeg nu 82. Heb een jaar terug 75 gewogen en was toen al 25 kilo kwijt. Ergens is de motivatie er dus wel.
Ik wil toch echt voor de 65 gaan. Dus er is een hoop werk aan de winkel.
Hopelijk mag ik bij jullie aansluiten en dan kunnen we er met ze allen voor gaan. ?
Heb me ooit eens ergens anders 'ingeschreven' op een topic maar ben deze kwijt.
Bij mij gaat ook het roer om. Aankomende dinsdag een afspraak gemaakt voor 't sporten. Weer lekker naar de sportschool. 3 keer in de week minstens. Mijn vriend sport ook 3 keer k de week dus dan gaan we samen. Hij naar zijn teamsport, ik naar de sportschool.
Verder sport ik nog 2 à 3 keer per week met school.
Hopen dat ik nu de kilo's kwijt raak.
Ik weeg nu 82. Heb een jaar terug 75 gewogen en was toen al 25 kilo kwijt. Ergens is de motivatie er dus wel.
Ik wil toch echt voor de 65 gaan. Dus er is een hoop werk aan de winkel.
Hopelijk mag ik bij jullie aansluiten en dan kunnen we er met ze allen voor gaan. ?
vrijdag 13 december 2013 om 16:23
Ik blijf moeite houden met het roer echt om te gooien. En daar heb ik allerlei excuses voor.... Echt smoesjes, ik heb het te druk, te veel aan mijn hoofd, moet ook tijd maken voor de kinderen, veel feestdagen, hoe zet ik de knop om?
Nu dan maar!
Vanaf nu plan ik mijn sporten in:
Vrijdag (middag of avond)
Zondagochtend
Dinsdagochtend.
Vanaf nu hou ik me ook aan mijn eetplan.
Ik laat vanavond even weten wat ik gesport heb (wat ik heb gedaan, niet of ik het heb gedaan, want dat is geen keuze!)
Nu dan maar!
Vanaf nu plan ik mijn sporten in:
Vrijdag (middag of avond)
Zondagochtend
Dinsdagochtend.
Vanaf nu hou ik me ook aan mijn eetplan.
Ik laat vanavond even weten wat ik gesport heb (wat ik heb gedaan, niet of ik het heb gedaan, want dat is geen keuze!)
vrijdag 13 december 2013 om 22:00
zaterdag 14 december 2013 om 10:49
Hai dames,
Leuk te lezen dat jullie goed bezig zijn. Ik wil nog 5kg eraf. Sinds jan 2012 is er ong 15 kg af.
Wat mij heel goed hielp was een opmerking van een vriendin. Ik sloeg ook regelmatig sporten over omdat ik dacht een keuze te hebben, naar buiten hardlopen of lekker op de bank hangen. Toen zei zij tegen mij dat ik sporten net als werk moet benaderen. Als je 's ochtends opstaat denk ik je ook niet ga ik vandaag werken of blijf ik in bed. Je gaat gewoon werken, ook al heb je niet altijd zin. Zo benader ik het sporten nu ook! Én na afloop voel ik me altijd trots en lekker
Momenteel heb ik veel moeite met decembermaand, te veel lekker. Kom niet aan maar val ook niet af
Leuk te lezen dat jullie goed bezig zijn. Ik wil nog 5kg eraf. Sinds jan 2012 is er ong 15 kg af.
Wat mij heel goed hielp was een opmerking van een vriendin. Ik sloeg ook regelmatig sporten over omdat ik dacht een keuze te hebben, naar buiten hardlopen of lekker op de bank hangen. Toen zei zij tegen mij dat ik sporten net als werk moet benaderen. Als je 's ochtends opstaat denk ik je ook niet ga ik vandaag werken of blijf ik in bed. Je gaat gewoon werken, ook al heb je niet altijd zin. Zo benader ik het sporten nu ook! Én na afloop voel ik me altijd trots en lekker
Momenteel heb ik veel moeite met decembermaand, te veel lekker. Kom niet aan maar val ook niet af