Klachten van de pil
zaterdag 14 december 2013 om 21:31
Ik ben ongeveer 5 maanden geleden begonnen met de pil, nadat ik mijn koperspiraal had laten verwijderen. Dat laatste heb ik gedaan omdat ik overmatig bloedde tijdens mijn menstruaties, waardoor ik echt niet meer normaal kon functioneren. Constant doorlekken en om het uur alles verschonen. Maar goed toen toch maar een poging gewaagd met de pil. Dat beviel me eigenlijk heel goed, geen hormoonschommelingen, normale tot lichte menstruatie en nauwelijks bijwerkingen. Nu heb ik ineens sinds deze strip last van bijwerkingen. Sinds 1,5 week ben ik iedere dag misselijk, ik heb spotting, hoofdpijn en ik ben verschrikkelijk moe. Het lijkt wel of ik zwanger ben (maar dat ben ik niet, want ik heb van de week getest). Hebben meer van jullie daar zomaar last van gekregen? En zal ik dan nog een strip proberen of gelijk overstappen naar een andere pil (beetje zonde want ik had net voor 6 maanden gehaald en heb dus nog 4 strips liggen)?
Baal er wel van, want heb eigenlijk helemaal geen zin om verschillende pillen uit te gaan proberen...
Baal er wel van, want heb eigenlijk helemaal geen zin om verschillende pillen uit te gaan proberen...
zaterdag 14 december 2013 om 21:52
zaterdag 14 december 2013 om 23:02
Misschien zit je helemaal niet te wachten op dit advies, maar als ik jou was zou ik er nog maar eens goed over na denken of je überhaupt door wil gaan met de pil.
Ik heb drie jaar de pil geslikt, was vooraf heel positief, niet op de hoogte van de bijwerkingen.
Ik merkte drie maanden nadat ik hem begon te slikken wat veranderingen binnen aan mezelf. Snel moe, snel emotioneel, snel bezorgd, vaak misselijk. Dit was ik helemaal niet van mezelf gewend, maar ik dacht dat t misschien aan mijn leeftijd lag, eind van de puberteit.
Zo ging ik steeds meer gekke dingetjes aan mezelf merken, en had toch het idee dat het heel misschien wel aan de pil zou liggen. Toch ermee door gegaan want ja, wilde natuurlijk niet zwanger worden.
Van de zomer wilde ik het toch uit proberen, en ben ik gestopt. Nou, eerst merkt ik wat ontwenningsverschijnselen, maar na een tijdje leek het wel alsof ik weer helemaal mezelf werd, heel gek.
Bij jou valt het misschien nog wel mee, maar denk er goed over na. Het kan ongemerkt meer met je doen dan je merkt.
Ik heb drie jaar de pil geslikt, was vooraf heel positief, niet op de hoogte van de bijwerkingen.
Ik merkte drie maanden nadat ik hem begon te slikken wat veranderingen binnen aan mezelf. Snel moe, snel emotioneel, snel bezorgd, vaak misselijk. Dit was ik helemaal niet van mezelf gewend, maar ik dacht dat t misschien aan mijn leeftijd lag, eind van de puberteit.
Zo ging ik steeds meer gekke dingetjes aan mezelf merken, en had toch het idee dat het heel misschien wel aan de pil zou liggen. Toch ermee door gegaan want ja, wilde natuurlijk niet zwanger worden.
Van de zomer wilde ik het toch uit proberen, en ben ik gestopt. Nou, eerst merkt ik wat ontwenningsverschijnselen, maar na een tijdje leek het wel alsof ik weer helemaal mezelf werd, heel gek.
Bij jou valt het misschien nog wel mee, maar denk er goed over na. Het kan ongemerkt meer met je doen dan je merkt.
zaterdag 14 december 2013 om 23:09
Ok nog ff afwachten dus. Ik hoop wel dat het overgaat, want ik heb het heel druk en misselijk, moe en een soort zwangergevoel kan ik er niet echt bij hebben haha. Maar dat terzijde. Ik moet dinsdag mijn laatste innemen, en hoop dan wel dat de mist een beetje opklaart.
Ik zie de pil overigens als tussenfase. Ik heb nu 2 kinderen en wij hebben nog niet besloten of we een derde willen. Als dat besluit er wel ligt dan volgt er of nog een zwangerschap of we nemen definitieve maatregelen. Ik wilde ook helemaal geen hormonen in mijn lijf, maar door de koperspiraal ging ik zo ontzettend mentrueren, dat was ook echt geen optie. Een aantal jaar met condoom zag ik ook niet zitten, dus ben ik tijdelijk op de pil uitgekomen. Maar als het zo blijft, dan ga ik wellicht toch een mirena overwegen (ook hormonaal, maar veel minder),
Ik zie de pil overigens als tussenfase. Ik heb nu 2 kinderen en wij hebben nog niet besloten of we een derde willen. Als dat besluit er wel ligt dan volgt er of nog een zwangerschap of we nemen definitieve maatregelen. Ik wilde ook helemaal geen hormonen in mijn lijf, maar door de koperspiraal ging ik zo ontzettend mentrueren, dat was ook echt geen optie. Een aantal jaar met condoom zag ik ook niet zitten, dus ben ik tijdelijk op de pil uitgekomen. Maar als het zo blijft, dan ga ik wellicht toch een mirena overwegen (ook hormonaal, maar veel minder),
zaterdag 14 december 2013 om 23:16
Het vreemdste vind ik zelf dat het zo plotseling is komen opzetten, zo'n 2 weken geleden. Ik dacht eerst dat ik ziek ging worden, hoofdpijn en misselijk. Maar inmiddels dus 2 weken verder en nog steeds misselijk en hoofdpijn en iedere dag standaard misselijk wakker, en dat blijft dan de rest van de dag, en s avonds heb ik koppijn. Inmiddels zit ik natuurlijk op het einde van mijn strip (bijna) dus heb ik ook wat PMS klachten zoals buikpijn enzo. Kortom ik dacht even, nee het zal toch niet, maar dat was gelukkig niet zo. Overigens als het zo blijft dan ga ik zeker weten stoppen, dit kan ik echt niet iedere keer 2 weken van de maand hebben. Ik baal er ook van want ik heb volgende week tentamens.
Kan ik ook eerder stoppen met de strip of ben ik dan gelijk niet meer veilig?
Kan ik ook eerder stoppen met de strip of ben ik dan gelijk niet meer veilig?
zaterdag 14 december 2013 om 23:27
Dan ben je gelijk niet meer veilig. Heb je trouwens voor de zekerheid wel een zwangershap test gedaan (je weet t nooit)
Ik doe het nu al een half jaar met condooms, zeker niet ideaal en ben ook wel bang om toch zwanger te worden. Maar ik ben zo blij dat ik me weer helemaal goed voel dat ik het er wel voor over heb. Mijn vriend zegt trouwens ook dat ie echt een verschil aan me merkt.
Hoe beviel je koperspiraal jou voor de rest?
Wel lastig hoor, want er zijn echt weinig anticonceptiemiddelen zonder hormonen, misschien moet je inderdaad d mirena proberen..
Ik doe het nu al een half jaar met condooms, zeker niet ideaal en ben ook wel bang om toch zwanger te worden. Maar ik ben zo blij dat ik me weer helemaal goed voel dat ik het er wel voor over heb. Mijn vriend zegt trouwens ook dat ie echt een verschil aan me merkt.
Hoe beviel je koperspiraal jou voor de rest?
Wel lastig hoor, want er zijn echt weinig anticonceptiemiddelen zonder hormonen, misschien moet je inderdaad d mirena proberen..
zaterdag 14 december 2013 om 23:32
zaterdag 14 december 2013 om 23:34
zondag 12 januari 2014 om 20:05
@TO welke koperspiraal heb je laten plaatsen? Het verschilt per baarmoeder welke deze aankan. Met bijvoorbeeld het gynefix spiraaltje zou je veel minder hevige bloedingen kunnen hebben. Ik heb zelf een t-safe. Voor mij een ideale spiraal. Regelmatige cyclus en normale menstruatie. Het was de eerste maanden wel even wennen voor mijn baarmoeder. Wat steken af en toe en spotting. Nu is het weer zoals vanouds. Hiervoor ook de pil geslikt met een scala aan bijwerkingen net zoals jij nu hebt. Vervelend, hoop dat het toch weer wat bijtrekt voor je!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan