Hoe red ik mijn stoofpeertjes!

15-12-2013 11:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stommmm! Heerlijk stoofpeertjes maken!

Gisteren alvast deels klaargemaakt voor vandaag. Zit ik gisteravond op de bank, ships! Vergeten de suiker toe te voegen... Superzuur!

Ze hebben gisteren anderhalf uur geprutteld.

Zou ik ze vandaag met wat nieuw water met het suiker nog kunnen redden? Of heeft iemand een ander idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oeps, de ! moet een ? zijn
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Even snel naar de supermarkt rennen voor nieuwe peertjes?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Niet meer koken denk ik, dan blijft er niets van over. Misschien gewoon eerst suikerwater maken en ze daar nog een tijdje in laten trekken?
Anderhalf uur maar? Zijn ze al zacht? Vaak kunnen ze lang blijven pruttelen, dus ik zou er nieuw water en (vanille)suiker bijdoen.
Mijn peren heb je na anderhalf uur niet eens meer een gebit voor nodig om ze te eten, dus ik zou opnieuw beginnen.
Ja, gewoon met suiker en extra water proberen.

Ze zijn nu niet eetbaar, hoe erg kan het misgaan.

Ik kook ze tegenwoordig in gluhwein, zonder toegevoegde suiker, met extra kaneel
Gaat volgens mij goed komen, gewoon nu suiker erbij en opnieuw laten stoven.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 december 2013 @ 11:52:

Mijn peren heb je na anderhalf uur niet eens meer een gebit voor nodig om ze te eten, dus ik zou opnieuw beginnen.

De ouderwetsche stoofpeer kun je uren laten sudderen, en de ware roodkokers soms wel drie tot vier uur.

Sudderen, niet koken!
in plakjes snijden en dan goed in suiker zetten, later nog even doorkoken?

ik denk beter in plakjes omdat het veel tijd zal kosten als de suiker binnenin de halve peren moet trekken
Dank jullie wel, ga het proberen. Ik had ze als hele peertjes gekookt.
Een scheut roosvicee, heb je ook geen suiker meer nodig. Dat ontdekte ik ooit per ongeluk, of toeval, toen ik geen port in huis bleek te hebben.
verba volant, scripta manent.
Hier hetzelfde vorige week, ik heb ze opnieuw opgezet (ze waren al koud) en er suiker bij gegooid. Weer verhit en toen nog even laten 'koken', prima peren. Maar ik laat ze sowieso veel langer dan 1,5 u stoven en prima stevige peren altijd.
Wat voor peertjes?

Gieser wildeman laat ik altijd wel een uur of drie pruttelen.

Je kunt ze prima nog even opzetten met wat suiker als ze zuur zijn.

Vreemd wel trouwens.. Ik zet peertjes op met enkel water en een scheutje port en een kaneelstokje. Voeg nooit suiker toe en toch zijn ze heerlijk zoet!

Wel de goede peren gebruikt?
Ik had er bessensap bij gedaan, vandaar dat ze zuur waren denk ik.

We hebben zelf drie gieser wildeman boompjes, maar die peertjes zijn allang op ;) dit was een kant en klaar pakketje van Appie dus heb eerlijk gezegd niet gekeken welke soort de peertjes zijn.

Heb ze nu idd met suiker opgezet en ze zijn gered!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven