Hoe red ik mijn stoofpeertjes!
zondag 15 december 2013 om 11:40
Stommmm! Heerlijk stoofpeertjes maken!
Gisteren alvast deels klaargemaakt voor vandaag. Zit ik gisteravond op de bank, ships! Vergeten de suiker toe te voegen... Superzuur!
Ze hebben gisteren anderhalf uur geprutteld.
Zou ik ze vandaag met wat nieuw water met het suiker nog kunnen redden? Of heeft iemand een ander idee?
Gisteren alvast deels klaargemaakt voor vandaag. Zit ik gisteravond op de bank, ships! Vergeten de suiker toe te voegen... Superzuur!
Ze hebben gisteren anderhalf uur geprutteld.
Zou ik ze vandaag met wat nieuw water met het suiker nog kunnen redden? Of heeft iemand een ander idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 15 december 2013 om 12:00
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 december 2013 @ 11:52:
Mijn peren heb je na anderhalf uur niet eens meer een gebit voor nodig om ze te eten, dus ik zou opnieuw beginnen.
De ouderwetsche stoofpeer kun je uren laten sudderen, en de ware roodkokers soms wel drie tot vier uur.
Sudderen, niet koken!
Mijn peren heb je na anderhalf uur niet eens meer een gebit voor nodig om ze te eten, dus ik zou opnieuw beginnen.
De ouderwetsche stoofpeer kun je uren laten sudderen, en de ware roodkokers soms wel drie tot vier uur.
Sudderen, niet koken!

zondag 15 december 2013 om 14:37
Wat voor peertjes?
Gieser wildeman laat ik altijd wel een uur of drie pruttelen.
Je kunt ze prima nog even opzetten met wat suiker als ze zuur zijn.
Vreemd wel trouwens.. Ik zet peertjes op met enkel water en een scheutje port en een kaneelstokje. Voeg nooit suiker toe en toch zijn ze heerlijk zoet!
Wel de goede peren gebruikt?
Gieser wildeman laat ik altijd wel een uur of drie pruttelen.
Je kunt ze prima nog even opzetten met wat suiker als ze zuur zijn.
Vreemd wel trouwens.. Ik zet peertjes op met enkel water en een scheutje port en een kaneelstokje. Voeg nooit suiker toe en toch zijn ze heerlijk zoet!
Wel de goede peren gebruikt?
zondag 15 december 2013 om 15:18
Ik had er bessensap bij gedaan, vandaar dat ze zuur waren denk ik.
We hebben zelf drie gieser wildeman boompjes, maar die peertjes zijn allang op
dit was een kant en klaar pakketje van Appie dus heb eerlijk gezegd niet gekeken welke soort de peertjes zijn.
Heb ze nu idd met suiker opgezet en ze zijn gered!
We hebben zelf drie gieser wildeman boompjes, maar die peertjes zijn allang op

Heb ze nu idd met suiker opgezet en ze zijn gered!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.