Mode & Beauty alle pijlers

Constant gat in sok

17-12-2013 09:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik constant gaten in mijn sokken. Bijna elke dag wel. Ik dacht eerst dat het kwam door mijn nieuwe schoenen, dat die een beetje strak zaten ofzo, want het begon bijna gelijk nadat ik die gekocht had. Daarna ben ik echter weer mijn oude schoenen gaan dragen, maar het probleem bleef. Laatst had ik een hele dag geen schoenen aan, ´s ochtends nieuwe sokken (vers uit de verpakking) aangetrokken, en 's middags zat er toch weer een gat in. Het ligt dus niet aan mijn schoenen lijkt me. Ik dacht eerst dat mijn grote teennagels misschien te lang waren (want daar zitten de gaten steeds), maar inmiddels heb ik die nagels bijna weg gevijld en heb ik nog evenveel gaten in mijn sokken. Vind het een beetje zonde om elke dag een sok weg te moeten gooien. Ik kan ze wel stoppen, maar dat kan je toch ook niet eeuwig blijven doen. Heb de afgelopen weken al diverse setjes sokken gekocht, variërend van action tot vrij dure van de v&d, maar heb het bij alle merken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat de oplossing kan zijn? Sokken zijn niet heel duur, maar om de week nieuwe kopen vind ik toch een beetje zonde van het geld...
Zit je misschien onbewust met je tenen ergens tegenaan te schuren of schoppen steeds?

Het enige dat mij direct te binnen schoot was inderdaad dat er iets aan de binnenkant van je schoenen zou zitten of dat je je nagels moet knippen.. Hier geen tips verder helaas.
Heb je ze te strak getrokken om je teen, dat je misschien net op het naadje loopt oid? Of wellicht te klein? Slechte kwaliteit?
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Welkom in de weggooimaatschappij!

Ik hoor er heel veel mensen over en heb het zelf ook al regelmatig ervaren. Ech 's ochtends aan en 'smiddag gaten.

Kwaliteit bestaat gewoon niet meer. Merk het aan veel meer producten. Soms lijkt het nog net wat maar zelfs dat is al vaak niet meer het geval. Alles wordt zo goedkoop mogelijk gemaakt...

Mijn oude vader heeft eigenlijk nieuwe onderbroeken nodig. Zijn misschien al wel 20-30 jaar oude beginnen nu toch echt te erg te slijten. Ze worden wat vormloos en de stof krijgt wat gaatjes. Nu heb ik er even wat vergeleken in verschillende winkels maar echt alles is zooooooo dun, het schijnt gewoon door.
Haha dat heeft mijn vriend ook steeds, maar dan bij zijn hiel. Ik wordt er gek van, want moet wekelijks nieuwe sokken voor hem kopen

We kochten sokken bij duurdere zaken, bij goedkopere zaken, bij budgetwinkels, op de markt en zelfs een paar uit Texxel late komen. Maar hij blijft het houden......aaargh frustratie
Mijn sokken van de Zeeman doen het anders prima Gromm.

Koop je de goede maat TO? Heb je misschien een nieuwe tik? Trek je de sokken te strak om je voet? Trek anders na het aantrekken even aan de stof bij je dikke teen.
Pleisters om je grote teennagels?
scherpe randjes in je schoenen en lange teennagels waren ook de eerste twee dingen waar ik aan dacht.

Ook ik heb snel gaten in mijn sokken. Daarom koop ik een hoop dezelfde. Als er in twee sokken gaten zitten heb ik nog een ander paar.

De sportsokken van de hema vind ik nog het prettigst. Daar zit zo'n dikkere stof in aan de binnenkant (geen idee hoe het heet) en daardoor zitten er minder snel gaten in.

Ik lees verder mee. Wie weet komt hier nog iemand met de gouden tip.
Heb ik ook een hele tijd gehad, altijd bij mijn grote tenen. De laatste paar maanden heb ik er gek genoeg geen last meer van.
Haha, ik heb pas precies hetzelfde topic geopend, misschien kan je daar nog wat tips in vinden.

http://forum.viva.nl/forum/Mode_Beauty/ ... ges/214482

Ik heb ze bij Zeeman gekocht maar die zijn nog sneller kapot dan die van de Hema, echt vanmorgen nieuwe sokken aangetrokken en nu zitten mijn tenen er al doorheen !
Dan zit er maar één ding op: zelf sokken gaan breien . . . . er staan vast wel tutorials genoeg op internet . . . .
weet niet
Wellicht dat je de sokken te klein koopt? Misschien dat je met een grotere maat minder snel gaten hebt, omdat de sok wat minder op spanning staat.
quote:saartje- schreef op 17 december 2013 @ 10:42:

scherpe randjes in je schoenen en lange teennagels waren ook de eerste twee dingen waar ik aan dacht.

Ook ik heb snel gaten in mijn sokken. Daarom koop ik een hoop dezelfde. Als er in twee sokken gaten zitten heb ik nog een ander paar.

De sportsokken van de hema vind ik nog het prettigst. Daar zit zo'n dikkere stof in aan de binnenkant (geen idee hoe het heet) en daardoor zitten er minder snel gaten in.

Ik lees verder mee. Wie weet komt hier nog iemand met de gouden tip.Badstof. Je kan inderdaad badstofsokken proberen, die zijn wat dikker dan normale katoenen sokken.
Grintvloer? Weet uit ervaring dat sokken daar ook enorm van slijten.
quote:whatcomesaround schreef op 17 december 2013 @ 09:31:

Zit je misschien onbewust met je tenen ergens tegenaan te schuren of schoppen steeds?

Het enige dat mij direct te binnen schoot was inderdaad dat er iets aan de binnenkant van je schoenen zou zitten of dat je je nagels moet knippen.. Hier geen tips verder helaas.

Dat zou het misschien wel eens kunnen zijn.. Als ik op een stoel zit heb ik heel vaak mijn benen naar achter (onder de stoel dus) waarbij mijn voeten rusten op de toppen van mijn grote tenen. Maar dit doe ik al mijn hele leven, en nooit eerder last van gehad. Zal er toch eens op gaan letten.

Ik had altijd sokken van de zeeman, maar daar begonnen dus op eens heel veel gaten in te vallen (de sokken die ik op dat moment al 2 jaar ofzo had). Sindsdien gebeurt het bij alle merken. Ik draag het liefst enkelsokjes, en die verkopen ze bijna nergens meer (zeeman, hema, wibra, c&a, nergens te krijgen). Alleen bij de action (als ik mazzel heb, zijn altijd binnen 1 dag uitverkocht als de nieuwe lading binnen is), h&m (alleen online) en de v&d (duur) kan ik ze vinden. Dat maakt het ook niet makkelijker om betere merken uit te proberen...
HEMA: 5-pack sneaker sokken. Nooit ergens last van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven