hoe hard werken we?
dinsdag 17 december 2013 om 12:04
dinsdag 17 december 2013 om 12:29
Ik werk nu niet meer maar toen ik nog werkte was het een beetje zoals bij sun.lover. Het was of de halve dag facebooken, of amper tijd hebben om een boterham te eten en een slokje water te drinken.
Doe je niks aan, als de mensen komen dan komen ze, als ze niet komen dan komen ze niet en heb je tegen 11h alle klusjes wel gedaan maar moet je toch blijven voor het geval dat
Doe je niks aan, als de mensen komen dan komen ze, als ze niet komen dan komen ze niet en heb je tegen 11h alle klusjes wel gedaan maar moet je toch blijven voor het geval dat
dinsdag 17 december 2013 om 13:14
dinsdag 17 december 2013 om 13:29
Mijn werkgever heeft het motto: geef een probleem aan de meest luie werknemer; hij vindt de manier om het zo makkelijk mogelijk op te lossen.
En ik ben dus die luie werknemer. Ik ben effectief per dag denk ik anderhalf tot twee uur bezig. Meer, langer of harder werken is helemaal niks voor mij.
Qua effectiviteit ben ik echter onmisbaar en hou ik erg van ouwehoeren, dus ik vermaak me prima hier.
En ik ben dus die luie werknemer. Ik ben effectief per dag denk ik anderhalf tot twee uur bezig. Meer, langer of harder werken is helemaal niks voor mij.
Qua effectiviteit ben ik echter onmisbaar en hou ik erg van ouwehoeren, dus ik vermaak me prima hier.
dinsdag 17 december 2013 om 13:31
dinsdag 17 december 2013 om 13:40
zelf bij patientenwerk is er denk ik een vesrcshil. je kunt bv (in mijn geval in elk geval) de rapportage vandaag of de volgende dag pas doen, je kunt pauzes gebruiken om je mails te beantwoorden en dat kun je ook niet doen, ect. Ik bedoel kortom niet zozeer niet je best doen, maar niet al je tijd effectief benutten.
dinsdag 17 december 2013 om 15:21
quote:evangeline_234 schreef op 17 december 2013 @ 12:10:
Natuurlijk niet. Of je moet zin hebben in een burn out ofzo ;)Als ik op mijn werk ben staat de boog bijna altijd gespannen. Ik heb per september wel wat maatregelen getroffen en sinds een jaar of 5 werk ik 80% omdat inderdaad de boog niet altijd gespannen kan staan.
Natuurlijk niet. Of je moet zin hebben in een burn out ofzo ;)Als ik op mijn werk ben staat de boog bijna altijd gespannen. Ik heb per september wel wat maatregelen getroffen en sinds een jaar of 5 werk ik 80% omdat inderdaad de boog niet altijd gespannen kan staan.
dinsdag 17 december 2013 om 15:24
quote:rosie76 schreef op 17 december 2013 @ 13:40:
zelf bij patientenwerk is er denk ik een vesrcshil. je kunt bv (in mijn geval in elk geval) de rapportage vandaag of de volgende dag pas doen, je kunt pauzes gebruiken om je mails te beantwoorden en dat kun je ook niet doen, ect. Ik bedoel kortom niet zozeer niet je best doen, maar niet al je tijd effectief benutten.nadeel is dan wel dat die rapportages of mails inde avonduren of weekenden gedaan moeten worden, als bv de informatie al uit je systeem is, of de informatie te laat verwerkt wordt voor een volgende partij.
zelf bij patientenwerk is er denk ik een vesrcshil. je kunt bv (in mijn geval in elk geval) de rapportage vandaag of de volgende dag pas doen, je kunt pauzes gebruiken om je mails te beantwoorden en dat kun je ook niet doen, ect. Ik bedoel kortom niet zozeer niet je best doen, maar niet al je tijd effectief benutten.nadeel is dan wel dat die rapportages of mails inde avonduren of weekenden gedaan moeten worden, als bv de informatie al uit je systeem is, of de informatie te laat verwerkt wordt voor een volgende partij.
dinsdag 17 december 2013 om 17:16
quote:Mevrouw75 schreef op 17 december 2013 @ 15:21:
[...]
Als ik op mijn werk ben staat de boog bijna altijd gespannen. Ik heb per september wel wat maatregelen getroffen en sinds een jaar of 5 werk ik 80% omdat inderdaad de boog niet altijd gespannen kan staan.ervaar je dat als prettig, altijd voluit? Of moet het wel?
[...]
Als ik op mijn werk ben staat de boog bijna altijd gespannen. Ik heb per september wel wat maatregelen getroffen en sinds een jaar of 5 werk ik 80% omdat inderdaad de boog niet altijd gespannen kan staan.ervaar je dat als prettig, altijd voluit? Of moet het wel?
dinsdag 17 december 2013 om 18:12
quote:rosie76 schreef op 17 december 2013 @ 17:16:
[...]
ervaar je dat als prettig, altijd voluit? Of moet het wel?
Het moet wel. Soms ervaar ik dat niet als prettig, soms wel. Living on edge enzo.(haha, mijn baan vergelijken met living on the edge) Het voelt wel heel erg als 'flow' dan en de rest van de wereld bestaat niet, dat is soms ook wel prettig en soms heel erg onhandig.
Maar full time en zonder vakanties, dan zou ik omvallen, dat weet ik zeker.
[...]
ervaar je dat als prettig, altijd voluit? Of moet het wel?
Het moet wel. Soms ervaar ik dat niet als prettig, soms wel. Living on edge enzo.(haha, mijn baan vergelijken met living on the edge) Het voelt wel heel erg als 'flow' dan en de rest van de wereld bestaat niet, dat is soms ook wel prettig en soms heel erg onhandig.
Maar full time en zonder vakanties, dan zou ik omvallen, dat weet ik zeker.
dinsdag 17 december 2013 om 19:52
Ik werk altijd door, daar word ik tenslotte voor betaald. Tuurlijk maak ik wel eens een praatje of een lolletje, maar dat doe ik vooral als het werk af en er geen andere zaken zijn die af moeten. Helaas heb ik collega's die zich daar niks van aantrekken als er dingen af moeten. Als ze geen zin hebben doen ze het gewoon niet. Gevolg is dat als ik terug kom van bijvoorbeeld 3 weken vakantie, er voor 3 weken werk ligt en ik na een paar dagen weer net zo hard toe ben aan vakantie. Ik probeer op de dagen dat ik thuiswerk het wat rustiger aan te doen om dat te compenseren, maar dat lukt niet altijd. Ik kan het gewoon niet rustig aan doen als er werkt ligt te wachten.
dinsdag 17 december 2013 om 20:24
Ik heb 12 maanden de tijd om mijn doelstellingen te halen. Met een beetje doorwerken kan ik het in 10 maanden af krijgen, dus ik werk een beetje cyclusgewijs. Mijn toppen liggen in januari en juni, dus net na de kerstvakantie en net voor de zomervakantie. In de overige maanden zorg ik wel dat mijn werk een beetje doorloopt maar houd ik me ook bezig met andere dingen, beetje collega's begeleiden, projectje hier en daar.