Schaatsvakantie
zaterdag 21 december 2013 om 14:06
Ik zag laatst iets op tv over vakanties ergens in Oostenrijk geloof ik, waar je toertochten kunt schaatsen en waar gegarandeerd schaatsbaar natuurijs ligt.
Nou ben ik niet zo van de massale toertochten maar hou wel van bijvoorbeeld met een paar vriendinnen een kilometer of 30-40 schaatsen op een dag, met picknicks onderweg.
Weet iemand of er in Europa plaatsen bestaan waar dat makkelijk kan? En dat je ook makkelijk weer bij het beginpunt belandt, ofwel doordat het een rondje is ofwel door een bus ofzo te nemen?
Een soort wintersport maar dan op de schaats in plaats van op de ski / snowboard?
Nou ben ik niet zo van de massale toertochten maar hou wel van bijvoorbeeld met een paar vriendinnen een kilometer of 30-40 schaatsen op een dag, met picknicks onderweg.
Weet iemand of er in Europa plaatsen bestaan waar dat makkelijk kan? En dat je ook makkelijk weer bij het beginpunt belandt, ofwel doordat het een rondje is ofwel door een bus ofzo te nemen?
Een soort wintersport maar dan op de schaats in plaats van op de ski / snowboard?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
zaterdag 21 december 2013 om 14:13
De Weisensee!
Als je niet gaat als de Alternatieve Elfstedentocht wordt geschaatst kan je er prima schaatsen!
Ook als de Alternatieve er wel wordt geschaatst weet ik uit ervaring.
Dit jaar maar niet in verband met een heupblessure maar volgend jaar ga ik hem hopelijk weer schaatsen!
Als je niet gaat als de Alternatieve Elfstedentocht wordt geschaatst kan je er prima schaatsen!
Ook als de Alternatieve er wel wordt geschaatst weet ik uit ervaring.
Dit jaar maar niet in verband met een heupblessure maar volgend jaar ga ik hem hopelijk weer schaatsen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 21 december 2013 om 14:13
Het aller-allerleukst is natuurlijk natuurijs in Nederland, met alle kneuterigheid erop en eraan... mensen die chocomel uit een grote pan verkopen in hun tuin aan de sloot, glühwein-kraampjes, boeren die matten neerleggen voor het klünen, etc... maarja dat is zo zeldzaam...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
zaterdag 21 december 2013 om 16:28
quote:koekkie schreef op 21 december 2013 @ 16:21:
Weissensee in Oostenrijk inderdaad, maar ik weet dat er ook schaatsreizen naar Zweden worden georganiseerd. Gaat via de ijsbaan van Alkmaar als ik het goed heb! De schaatsschool die je daar heb heet In balans......Ziet er heel leuk uit.
Weissensee in Oostenrijk inderdaad, maar ik weet dat er ook schaatsreizen naar Zweden worden georganiseerd. Gaat via de ijsbaan van Alkmaar als ik het goed heb! De schaatsschool die je daar heb heet In balans......Ziet er heel leuk uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!