Gezondheid alle pijlers

migraine met uitval

22-12-2013 13:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al van af mijn 8ste jaar migrane met uitval .

Ik heb normaal 1 keer per jaar migrane maar nu heb ik donderdag een aanval gehad en vrijdag 2 vanmorgen een aanval is gezakt nu maar erg geschrokken van hoe vaak achter elkaar nu doodmoe geleuikg was er wel iemand hier vanmorgen was overstuurd en beetje een emo ei maar even van me afschrijven wie heeft dit ook ? Ook datvje e boos of verdrietig om word ik wel kan niks mee doen ..
Lijkt me vreselijk!ik las van de week een berichtje dat je dan eens een beker koude koffie moet drinken.Dus koffie koud laten worden...Dan schijnt t te zakken als sneeuw voor de zon! Sterkte !
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg,niet voor wat jij verstaat!
Oke ik weet het niet ik heb wel goede medicijnen hoor maar meestal zet de aanval toch wel door ongeveer diurt het 4 uurtjes mR Nu vier aanvallen achter elkaar word je niet blij van

Maar kouwe koffie dus tis het proberem waard
ik zou daar tegen weer heel blij worden van een aanval van "slechts" 4 uur........
Ik heb het ook wel eens achter elkaar of een periode elke dag. Ik denk dat hte bij mij hormonaal is ofzo. Heb je goede migraine medicijnen? Bij het eerste verschijnsel meteen innemen, dus bij aura of uitval. Bij mij trekt het dan met een half uurtje weg. Ik gebruik zomig.
Ik heb triptan ik had vroeger aanvallen die meer dan 10 uur duurde ben wel blij dat het nu maar vier uur duurt maar ik vind de miselijk heid en de verlaming en slecht beeld verschrikkelijk

Maar was gewoon schrikken aangezien ik het de keer voor deze keer 1 dag had en klaar was.ik vroeg me af kan tv kijken een uitloker zijn ? En chips ?
Meestal trekt het met medcijn na vier uur weg
Juist geen koffie!! Vanwege cafeïne!
Oke vond het ook al vreemd heeft iemand van jullie het idee dat je het ergens van krijgt de triger zeg maar
Ik heb klassieke migraine met aura's. Het beste wat je kunt doen is je aanva(len)l accepteren. Liggen, emmer naast je hoofd en nix doen behalve slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:vida85 schreef op 22 december 2013 @ 14:36:

Juist geen koffie!! Vanwege cafeïne!Nee hoor, dat is erg persoonlijk. Ik knap ook juist op van koffie.
quote:viva-amber schreef op 22 december 2013 @ 14:57:

Ik heb klassieke migraine met aura's. Het beste wat je kunt doen is je aanva(len)l accepteren. Liggen, emmer naast je hoofd en nix doen behalve slapen.Echt niet. Ben blij dat deze spartaanse periode voorbij is en je degelijke medicijnen er voor hebt.
Slapen doe ik meestal acpteer het ook wel hoor maar vind 4 keer achter elkaar vreemd heb dat nooit ook al zijn ze met uurtje of 4 5 over belemert wel in mijn

Leven niet handig met werken
Madamemicmac: ik loop bij een neuroloog en caffeine is een trigger. Maar als het voor jouw helpt moet je het zeker nemen. Maar ik laat het juist links liggen op advies
Ik herken het. In augustus/september zelfs 4 weken lang elke dag en officieel mocht ik geen imigran ivm zwangerschap. Gelukkig vertelde de apothekersassistente mij dat er onderzoek naar is gedaan en er bij 1000 zwangerschappen geen nadelige gevolgen zijn gevonden voor de baby. Ik heb de meest extreme aanvallen uitgezeten met een half pilletje. Bij de vorige zwangerschap mocht ik in overleg met de HAP ook een pil omdat dochter er duidelijk ook erg last van had en toen had ik een heftige 2 daagde aanval met overgeven, uitval en de hele rataplan.

Overgeven hoef ik gelukkig bijna niet meer, wel valt de aangedane helft van mijn gezicht uit. Alsof de tandarts teveel verdoofd heeft. Mijn oog gaat hangen, wang is gevoelloos (nagels erin duwen voel ik dan zelfs niet) en de helft van mijn mond voelt slap. Mijn nek en schouder (en arm tot in mijn vingers) doen dan ook pijn.

Gelukkig kan ik tegenwoordig nog wel enigszins functioneren. Je moet me geen moeilijke dingen vragen en niet verwachten dat ik veel doe, maar liggen hoef ik niet meer. Je moet me dan ook geen belangrijke dingen laten doen. Slapen kan ik trouwens niet.

De laatste paar aanvallen heb ik gemerkt dat de migraine langzaam wegtrekt als ik een goede, stevige warme maaltijd eet. Maar dat bedenk ik me natuurlijk pas tegen het avondeten aan..

Tijdens een aanval moet ik trouwens geen melkproducten of suiker tot mij nemen, dan gaat het finaal mis en krijg ik wel een ouderwets zware aanval. En douchen/ in bad gaan moet ik ook niet doen. Frisse lucht juist wel.
Oke4 4weken iedere dag ? Gets word nu al gestoord
Ik heb me wel bij de aanvallen neergelegd, maar dat wil niet zeggen dat ik bij het begin van een aanval niet heel snel een pil in mijn mik gooi.

Accepteren was overigens wel een verplichte keuze, ik heb vanaf mijn pubertijd meestal 2 aanvallen per week en soms gewoon eventjes geen aanvallen. Je kunt niet 2 dagen per week bij je verplichtingen wegblijven (school en werk).

Koffie schrappen maakt hier overigens ook geen verschil. De frequentie van de aanvallen is nog hetzelfde nu mijn darmen geen koffie meer kunnen verdragen ivm Crohn.
quote:divafiary schreef op 22 december 2013 @ 16:11:

Oke4 4weken iedere dag ? Gets word nu al gestoordIk werd er ook erg gestoord van. En niet bepaald leuker.
Kan ik me heel goed voorstellen stukje cake ik drink vrij weining koffie ik vraag me ik had gisteren wat opgenomen op tv wau ik vanmorgen kijken en binnen 10 min kreeg ik dus slecht beeld kan het door de tv getrigd worden ?
Ik zelfs 3 maanden elke dag het was verschrikkelijk het trok gewoon niet weg Hap geweest 2x al kotsend ik kon alleen maar janken van de pijn en de hopeloosheid.

Neuroloog paar keer geweest, hersenscan gehad enz. Ik heb hele goed aanvalsmedicatie en ik slik chronische medicatie voor de migraine elke dag. Het gaat nu super goed! En weet nu ook wat een aanval kan triggeren en let daar ook heel goed op.
Heb je je ogen al eens op laten meten? Wat heb je gegeten?

Ik kan bepaalde dingen maar beter laten staan omdat het wel triggert. Poffertjes van een bepaald merk, pastasaus van weer een ander merk, etc. Binnen een half uur heb ik dan een hele heftige aanval en hang ik een aanval lang boven de wc.
Ogen zijn inderdaad achte uitgegaan moet maandag even voor vergoeding nieuwe bril bellen eten is bij .mij niet het probleem aangezien ik al vanaf kinds dit heb of ik moet ineebs reageren wat eventueel zou kunnen is chips die ik gisteren gehad heb ik vermoed wel dat ik de aanval in stukjes gehad heb inv hele aanval vier halve zeg maar. Ik voel me achteraf doodmoe en een echte emokip vind me zelf beetje zielig ..alhoewel iedereen die dit overlerfd of nog heftiger aanvallen heef is ontzettend sterk !!!
Achteraf plunder ik het liefst de kast, alles vet en zout. Liefst nibbit en oliebollen tegelijk zeg maar. En dan oncharmant proppen.
Ja heb ik ook heb zin in chips en frietje n maar hou me in
Vreselijk.. Ik heb er ook last van gehad!

Ik las toen ergens dat aanvallen opgewekt kunnen worden door sommige voeding.

Ik ben toen gestopt met het eten van oude kaas, rode druiven en wijn en chocolade.

Nooit meer last van gehad!

En toen ik 2 jaar daarna een negerzoen at, had ik een paar uur daarna migraine. Dus je wordt daarna wel gevoeliger.

Of dit voor iedereen zo werkt weet ik niet.

Maar ik vond het het proberen waard en dat was het!

Sterkte, want het is erg naar.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven