Hoe was je kerst?

26-12-2013 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om even te evalueren... Is de kerst geweest wat je ervan verwacht had? Heb je het fijn gehad met je familie of heb je weer irritante opmerkingen van je schoonmoeder moeten incasseren? Was je oom dronken en renden je neefjes en nichtjes als ongeleide projectielen om de tafel? Waren je kerstrecepten gelukt? Of was je al uitgeput voordat de familie kerstlunch was begonnen?
Mijn opa is de 19e overleden, dus we hadden een dag voor kerst de begrafenis. Dienst was mooi, op de begraafplaats zijn we helemaal weggeregend, erg jammer was dat.

Het was fijn om bij elkaar te zijn met de kerstdagen daarna, maar echt vrolijk was het uiteraard niet. Eerste kerstdag met familie bij tante gegeten, vandaag kwam mijn oma bij ons als gezin eten. Echt uitgebreide feestmalen waren het ook niet. Maar goed, volgend jaar weer een jaar.
Schoonmoeder is hier geweest vanaf kerstavond tot na de lunch op 1ste kerstdag, ze was de straat nog niet uit, waren wij al allemaal boven. De rest van de kerst hebben we in pyama doorgebracht . Een nieuwe pyama, dat dan weer wel.

Lekker gegeten maar zeker niet teveel. Voorgerecht om drie uur ´s middags, soepje tegen vieren. Hoofdgerecht om zes uur en het toetje rond achten. Daardoor geen behoefte aan andere zooi (en dat hadden we ook niet in huis).

Wel teveel gekookt, dus morgen restjesdag met een portie frietjes erbij.
Het had een kerst "samen" moeten worden. Door relatiebreuk begin december hebben we kerst nu ieder apart doorgebracht. Niet wat we verwacht hadden. Het voelde erg alleen en nog verdrietig.
Gister gekeuteld en dvd-tje gekeken.

Vandaag gekeuteld, gesport en een dvd-tje gekeken.

Ik doe niet aan kerst, maar wel aan vrije dagen
Waar zit de any-key?
Sterkte Jellybelly en Carenza!
Ik heb twee dagen thuis gezeten, heb twee keer willen koken maar uiteindelijk eten besteld omdat ik mij te rot voelde. Vriend is in de avonden maar weg gegaan omdat ik niet te genieten was. Ik ben blij dat het voorbij is, voel me meteen weer beter.
1e kerstdag zijn we gezellig naar familie geweest (vriendlief heeft 4 zussen en een broer met bijna allemaal een partner dus was lekker druk met zijn 13en)

Vaak is er wel een opstootje omdat we met Zo veel zijn en er erg verschillende en sterke karakters tussen zitten.

Maar deze kerst geen enkel probleem was erg gezellig.

Vandaag bij mijn ouders, mijn opa en oma waren bij ons voor het eerst in 5 jaar omdat er geen contact meer met hen was na een grote ruzie.

(Mijn moeder heeft een paar weken geleden weer contact met hen gezocht omdat ze het zielig voor hen vond dat ze zo alleen waren en ze waren super blij dat ze konden komen)

dus ik was blij ze weer te zien.

Had er heel wat van verwacht maar mijn broer bleef maar weg, na een paar uur en veel telefoontjes verder stond hij huilend voor de deur, zijn vriendin had het uitgemaakt en ze was weer onderweg naar huis.

Hele drama en uiteindelijk hadden we 1 lege plek aan tafel..

Toch de avond wel verpest vond ik..
Heel geslaagd, tot ik vanavond ontdekte dat we allemaal de luizen hebben
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Kerst was niet leuk. De halve kerst ziek in bed gelegen (buikgriep) en gisteren bij het kerstdiner alleen maar toe kunnen kijken want alles wat ik at uitte zich gelijk in nog meer pijn. Het kerstdiner van vandaag maar afgezegd, gaan we zondag alsnog doen (bij mijn ouders). Ik kan er zo slecht tegen als mijn lijf niet functioneert zoals het moet (en dat doet het nogal vaak), dus een flink potje om gejankt. Ik ben dol op de feestdagen en dan lig je vervolgens ziek in bed. Gatverdamme. En op sommige momenten was de pijn echt niet te harden, dus ik baal. Maar goed, we vieren zondag gewoon nog een derde kerstdag en vandaag voelde ik me al beter dan gisteren, gelukkig. En goed voor de lijn is het wel. Dit is volgens mij de eerste kerst dat ik (denk ik) afgevallen ben ipv aangekomen.

En morgen is oma alweer negen jaar overleden, dus daar ook een beetje mee bezig.
quote:Carenza schreef op 26 december 2013 @ 22:54:

Het had een kerst "samen" moeten worden. Door relatiebreuk begin december hebben we kerst nu ieder apart doorgebracht. Niet wat we verwacht hadden. Het voelde erg alleen en nog verdrietig. en ook voor Jellybelly
Kerst was dit jaar heel dubbel.

Het was net precies de dag waarop het 2 jaar geleden was dat mijn moeder vermoord werd.

Ondanks dit heb ik enorm genoten van de avond samen met mijn vriend , schoonmoeder en zijn meter.
quote:eleio schreef op donderdag 26 december 2013 23:14 Kerst was dit jaar heel dubbel.

Het was net precies de dag waarop het 2 jaar geleden was dat mijn moeder vermoord werd.

Ondanks dit heb ik enorm genoten van de avond samen met mijn vriend , schoonmoeder en zijn meter. Jeetje wat erg (hug)
quote:a_nick_is_crini schreef op 26 december 2013 @ 23:08:

Heel geslaagd, tot ik vanavond ontdekte dat we allemaal de luizen hebben O, dat lijkt me echt een nightmare. We hebben hier in huis al heel wat keren een luizen uitbraak gehad, ik heb het met je te doen!!!
Onze kerst stond in teken van stervende oma. Maar oma is taai en op het moment dat ik het schrijf doet haar hart het nog en ligt ze te slapen... Heb haar vandaag veel geknuffeld, kusjes gegeven, gezegd dat ik heel veel van haar hou en dat ze maar lekker moet slapen. Potverdrie mijn lieve lieve lieve oma waar ik minimaal 1 keer per week kwam, die vorige week nog grapjes maakte en zo genoot van haar achterkleinkinderen opeens gaat het zo hard.
Gezellig, relaxt en lekker! Prima dus.
quote:heartlove schreef op 26 december 2013 @ 23:16:

[...]

Jeetje wat erg (hug)

Dankjewel , maar heb er alleen aan gedacht maar verder niet..

zo hard heeft het mij niet geraakt ondanks dat ze mijn moeder is. ( heb haar nooit gezien in mijn leven na mijn 3de maand)
Ja wij hebben het ook al eerder gehad. Maar goed, ik heb besloten er morgen pas wat aan te doen omdat ik het ontdekte bij bedtijd van de kinderen, plus dat we het toch allemaal hebben er we niemand meer kunnen besmetten (dan we al gedaan hebben met de kerstdagen ) Dat wordt morgen de hele ochtend in de badkamer bivakkeren.

Maar als ik dan de post van eleio lees, helpt me dat heel erg relativeren. Hele dikke virtuele hug voor jou!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Hier zitten een aantal berichten tussen waar ik even stil van ben...zoals het bericht van eleio, jellybelly, heartlove.

Zelf heb ik een leuke kerst gehad. aanloop naar kerst toe was niet leuk door een ruzie in mijn familie waardoor ik gemerkt heb dat ik echt wel klaar ben met mijn familie voorlopig. Wij zijn met mijn gezin naar de winterefteling geweest, was voorlopig de laatste keer dat we met het hele gezin iets konden ondernemen, want twee kinderen vliegen komende maanden uit naar het buitenland. Na de efteling met zijn allen nog lekker thuis gegeten en wijntjes gedronken. Vanochtend nog een kerstontbijtje, ik heb echt genoten van mijn gezin....

En tot grote schaamte moet ik bekennen dat we vanmiddag nog even gauw naar Ikea zijn geweest voor een stoel Die hadden we echt nodig, de jongste zat gisteren echt vastgeklemd in haar kinderstoel, dus ze is nu echt klaar voor een grote stoel (de andere kwamen ook van Ikea dus vandaar)
quote:kylie_ schreef op 26 december 2013 @ 23:21:

Onze kerst stond in teken van stervende oma. Maar oma is taai en op het moment dat ik het schrijf doet haar hart het nog en ligt ze te slapen... Heb haar vandaag veel geknuffeld, kusjes gegeven, gezegd dat ik heel veel van haar hou en dat ze maar lekker moet slapen. Potverdrie mijn lieve lieve lieve oma waar ik minimaal 1 keer per week kwam, die vorige week nog grapjes maakte en zo genoot van haar achterkleinkinderen opeens gaat het zo hard.
Kylie
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Eleio
Gezellig

Gelachen

Genoten

Heerlijk. Nu zit ik volgepropt en onderuit.

Morgen vrij en hoop ik te sporten.

De kaarslucht, het eten weg werken.

Morgenavond naar AH voor de boodschappen en lege flessen weg brengen.
Mijn vriend en ik vierden kerst bij zijn ouders. Zijn moeder zou koken, kalkoen met cranberrysaus, met geroosterde aardappels, wortels & pastinaak, spruitjes en aardappelpuree. Ook nog twee soorten 'stuffing'. Oh ja, en nog in bacon gewikkelde worstjes.

De realiteit werd iets anders. Zijn moeder was ziek, dus vader en zus gingen aan de slag, terwijl vriend en ik half 'hielpen' en half in de weg stonden. Vader had nog nooit kerstdiner gekookt, schoonmoeder dirigeerde vanaf de bank. Schoonvader en -zus waren echt een zenuwinzinking nabij voordat alles op tafel stond .

Tel daarbij ook nog eens op dat schoonouders volgende week gaan verhuizen en bijna alles al was ingepakt, er een hyperactieve labrador aanwezig was en drie bejaarden die een half uur kibbelden over hoe een horloge in te stellen . Diezelfde bejaarden die met de hond in de tuin gingen spelen en toen diezelfde hond met zijn modderige poten door het huis lieten lopen. Oh ja, en de hond had ook nog op de trap en in de slaapkamer van schoonouders gepiest!

Briljante uitspraak van oudoom: is dit wijn of is dit een jonge whisky?
Het was heerlijk en de tijd is omgevlogen! Kerstavond leuke cadeau's, 1e kerst ontbijt, koffie en soep bij mijn ouders en 7-gangendiner bij schoonouders. Vandaag zelf 7-gangenmenu gekookt en ik kan heel trots vertellen dat álle lastige gerechten gelukt zijn! Helaas was het makkelijkste; de soep, maar saai! Maar wat maakt het, iedereen heeft genoten..!! Op naar volgend jaar, wat een heerlijke tijd!
Op zich prima. Lekker gekookt etc. Op kerstavond kado's gedaan voor man, kinderen en mijn moeder. Mijn dochter had heel lief een mooi tijdschrift gekocht omdat ze de bui al zag hangen. En inderdaad. Manlief had idd niets voor mij. Tja beetje verdrietig was ik er wel van

De kinderen hadden een fijne kerst iig. En op eerste kerstdag heb ik mijn moeder kado gegeven en zij ons. Was gezellig. Vandaag niets gedaan. Beetje rondgehangen en gourmet en daarna Allstars gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven