Gezondheid alle pijlers

iets mis met mijn oog

27-12-2013 17:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik heb sinds dat ik gisteren morgen wakker ben iets raars met mijn linker oog.

Ik zie er slechter mee, het lijkt alsof er vage vlekken/vliesjes in mijn oog zitten.

Ik ben bekend met migraine maar dat zijn andere dingen in de ogen. weet iemand miss wat dit is?

groetjes
Niet slim om daar een hele dag twee hele dagen mee rond te lopen. Oogklachten neem ik zelf toch best wel serieus, en dan zou ik dus in de ochtend al een arts hebben gebeld.
Kan van alles zijn, van redelijk onschuldig tot zichtverlies. Je moet je hele leven met je ogen toe, ze zijn niet inwisselbaar, dus ga naar de dokter
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Huisarts, niet wachten maar bellen. Nu graag.
Doet het ook pijn of zijn het alleen die vliesjes?
Wat zei je huisarts?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Google even op mouches volantes, het klinkt alsof je die hebt. Mouches volantes bewegen, met wat vertraging, mee als je van links naar rechts kijkt, ze 'zweven' als het ware in je oog. Heb je slechte ogen? (Sterke plus of min?) in principe kunnen ze geen kwaad, maar ik zou sowieso langs de huisarts gaan, helemaal als je ze zomaar ineens uit het niets hebt gekregen. Je wordt dan doorgestuurd en de oogarts gaat kijken of je netvlies nog voldoende vast zit. Succes!
Inderdaad zo snel mogelijk de huisarts(enpost) bellen.

Het kan onschuldig zijn, maar ook serieuzer.

Zelf een paar maanden geleden een zweertje op m'n hoornvlies gehad. Gelukkig was ik er op tijd bij en niks blijvends aan over gehouden.
Ik zou er een telefoontje naar de HAP aan wagen voor advies, Daar kunnen ze inschatten of het onschuldig is of niet, het kan van alles zijn. Succes!!!!!!
Cileke, even bellen met de HAP, hoor! Heb het zelf een week of zes geleden aan de hand gehad (bleek niets ernstigs, maar je hebt maar twee ogen!).
Snel contact opnemen met de huisarts. Goede bekende had ook dergelijke verschijnselen, bleek ooginfarct te zijn. Dat was onomkeerbaar (mist nu ongeveer 25% zicht van 1 oog) maar behandeling was noodzakelijk om herhaling te voorkomen.

Ik hoop natuurlijk dat het bij jou iets minder ernstigs is, maar je kunt beter geen risico nemen.
Het kan zijn dat je een glasvocht loslating hebt. Dat is vrij onschuldig. Het kan ook zijn dat je een scheur in je netvlies hebt of dat je netvlies loslaat. In dat geval moet je direct met spoed gelaserd worden.
Een paar jaar geleden had ik ook vage vlekken, plus hoofdpijn. Als er geen alarmbelletje was gaan rinkelen was ik nu blind, het bleek arteriitis temporalis, drie jaar prednison verder was het over.
verba volant, scripta manent.
e
anoniem_87061 wijzigde dit bericht op 27-12-2013 19:56
Reden: zie post van silverstar
% gewijzigd
Nou ja, hoe dan ook, ga naar je huisarts. Liever een keer te veel dan een keer te weinig. Ik heb glaucoom, een heel ander verhaal, maar ben nu 15 procent 'zicht' kwijt in één oog en dat is niet leuk. Wees maar zuinig op je ogen, is mijn idee.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Als je ook lichtflitsen hebt en een donkere vlek moet je met spoed naar de oogarts. Grote kans dat er dan iets met het netvlies mis is.

Verder wat sugarmiss als zegt.
Kan van alles zijn, van onschuldig tot zeer ernstig, met ogen niet afkijken ( ) naar de HA dus!
En hoe is het nu? Ben je nog langs de huisarts geweest?
het bleek een heel dun vliesje te zijn in mijn oog. Ik zag het vanmorgen ineens in mijn oog omdat de zon erop scheen toen ik in de spiegel keek.

Heb het eruit gehaald en sinds dien zie ik weer helemaal super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven