Elke dag bladgroenten?

28-12-2013 21:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het programma de makkelijke maaltijd (24kitchen) werd vanavond gezegd dat het heel gezond is om elke dag bladgroenten te eten.

Nu dacht ik dat je dit juist niet elke dag moeten eten vanwege het nitraat/nitriet verhaal? En dat bijv. sla helemaal niet zoveel voedingswaarde heeft?

Ik eet graag gezond, maar weet nu even niet meer wat nu de beste keuze is qua groenten?
Gevarieerd eten is nog altijd het beste, en je blijft volgens mij het gezondst als je elke dag de groente uitzoekt waar je echt trek in hebt, in plaats van met tegenzin iets te eten dat volgens jou moet. Lange tanden zijn slecht voor je humeur ook.
Ach, ik ben al 44 jaar op deze wereld en ik heb al zo veel nieuwe inzichten over voeding gehoord die elkaar liefst nog allemaal tegenspreken ook, dat ik nu maar gewoon mijn eigen gangetje ga.
Eens met Cateautje!
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 december 2013 @ 21:26:

Ach, ik ben al 44 jaar op deze wereld en ik heb al zo veel nieuwe inzichten over voeding gehoord die elkaar liefst nog allemaal tegenspreken ook, dat ik nu maar gewoon mijn eigen gangetje ga.Verstandig.
Eigenlijk nooit omdat het niet in te vriezen is. Wel koop ik soms bevroren spinazie. Sla nooit, andijvie zelden. Witlof bah. Soms weleens Chinese kool, maar daar haal je minstens vier maaltijden uit. Zo'n kool blijft dan aangesneden in de koelkast liggen tot de volgende maaltijd.
variatie variatie variatie
Ik moet er niet aan denken om iedere dag keurig bladgroenten te eten.
Ik eet bijna altijd een (groene) salade naast m'n maaltijd, dus niet als hoofdgroente maar echt als erbij. Dit omdat ik het lekker vind wat fris erbij te hebben. Niet perse omdat het gezond zou zijn. Maar kwaad kan het ook niet lijkt me.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik dacht dat elke dag spinazie niet goed was omdat je dan nierstenen kan krijgen ofzo? Door de hoge dosis nitraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven