Bloedverlies tijdens zwangerschap

28-12-2013 22:07 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na afgelopen jaar drie miskramen gehad te hebben en twee keer geopereerd ben aan de schade daarvan, was het deze maand eindelijk weer gelukt.

Vandaag ben ik 5 weken zwanger, de test is nog steeds zeer positief.

En toch heb ik vanmiddag helderrood gebloed.

Ik ben me wezenloos geschrokken.

Ik heb er zo'n verdriet van en voel me even heel naar en zielig.

Heeft iemand ervaringen of tips?

Ik weet niet zo goed wat nu...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Kan me voorstellen dat je schrikt... Zeker gezien je eerdere miskramen. Toch hoeft het niet meteen iets ergs te betekenen, is het erg veel bloed in combinatie met buikkrampen, of alleen wat druppels...? Vergelijkbaar met de eerdere miskramen? Wat bloedverlies heb ik ook gehad rond 5-6 weken zwangerschap. Ik schrok ook heel erg, maar bleek achteraf innesteling te zijn... Sterkte met de zorgen, hoop van harte dat het niets betekend! Misschien contact opnemen met verloskundige?
Ik heb ook rood bloedverlies gehad met 6 weken zwangerschap.. Ongeveer een dun inlegkruisje "vol", alleen bloed, geen stolsels, geen krampen. Bleek inderdaad (waarschijnlijk volgens de vk) ook een innesteling te zijn.

Sterkte, ik ben me toen ook rotgeschokken, en gezien je miskramen kan ik me voorstellen dat je hardstikke onzeker bent.

Tips: ik heb de verloskundige gevraagd met een dikke zes weken een echo te maken, was een mooi kloppend hartje op te zien. Maak de echo echter niet te vroeg: anders ga je je straks voor niks bezorgd maken als er (nog) niets te zien is..
Het was vanmiddag met afvegen, daarna werd het bruiner.

Ik ben inderdaad erg geschrokken.

Hopelijk is het bij mij ook een innesteling.

Duurde het bij jullie lang?

Ik kan maandag pas de gynaecoloog bellen, die is morgen dicht...
Ook hier 3x bloedverlies gehad voor 7 wkn, en nu 22wkn zwanger van een gezonde jongen! Kan me voorstellen dat je je enorm onzeker voelt nu, naar hoor! Probeer morgen inderdaad even met je vk of het ziekenhuis te bellen. Helaas moet je nog even geduld hebben om echt zekerheid te kunnen krijgen. :hug; Sterkte komende weken!!
Ik had het alleen s ochtends, misschien heeft het een half uurtje (kwartiertje??) rood gebloed. Met de eerste keer afvegen het meest (kreeg een halve hartverzakking). Daarna werd het inderdaad bruin. Dat duurde nog tot een uur of 16:00, toen hield het op.
bij mij duurde het niet lang, max een middag.

Innesteling is niet zo waarschijnlijk meer, gezien je al een positieve test hebt. Echter kan het wel tal (!) van andere oorzaken hebben, die lang niet altijd te maken hebben met een miskraam. Echt, het hoeft niks te betekenen en dat het nu al bruin/oud bloed is, is een heel goed teken. Niet te veel stressen (ik weet het, makkelijk gezegd), ik hoop dat het goed komt!
Dat zijn verhalen die me goed doen
Brianne, innesteling gaat nog wel even door hoor, ook na positieve test.

Em, ook hier een
Waar zit de any-key?
Ik kan me je schrik zo goed voorstellen. Heb ooit een miskraam gehad met 6 weken, daarna gezonde dichter gekregen en bij de zwangerschap van mijn zoon met 5 weken weer bloedverlies. Meerdere keren zelfs helder rood en het drupte echt het toilet in. Iedere keer weer de paniek en angst, maar baby bleef lekker zitten en is inmiddels bijna 8, dus het kan ook goed gaan. Sterkte in ieder geval. Na 3 miskramen kan ik me voorstellen dat je sowieso niet onbezorgd zwanger kan zijn en dat je je, ondanks nog zo veel positieve verhalen, zorgen maakt.
Ik heb een dag na mijn positieve test ook helder rood bloed verlies gehad. 1 dag en behoorlijk veel, dus dacht echt dat het mis was. Het tegendeel bleek waar! Er ligt nu een gezond lief jongetje naast me te slapen.
Het lijkt zo best frequent voor te komen.

Ik hoop zo dat ik ook zo'n verhaal word!
Volgens mijn verloskundige kwam het heel vaak voor, en was het absoluut geen reden tot paniek. Het kan een innesteling zijn, maar ook een contactbloeding omdat je baarmoeder nog heel kwetsbaar is.

Welterusten, hoop dat je nog een beetje kan slapen
Nadat ik na mijn miskraam weer zwanger was, heb ik meerdere bloedingen gehad, de laatste rond de 20 weken, niet een paar druppels maar redelijk veel helder rood bloed.

Elke keer weer in paniek, verloskundige is hier meerdere keren thuis geweest om naar het hartje te luisteren. Bij de 20 weken echo bleek dat de placenta vrij dicht tegen de uitgang lag, en daar kwamen waarschijnlijk de bloedingen vandaan.

Sterkte, ik hoop dat het gewoon onschuldige bloedingen zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je hier erg onzeker van word.
Ik heb met 22 weken behoorlijk bloedverlies gehad.

Moest plassen en het was helderrood en veel weet nog dat ik er echt ontzettend van schrok.

Gelukkig bleek er niets aan de hand.
Ik heb met 4-5 weken een bloedinkje gehad, toen met 8 weken weer en daarna bloedverlies gehad tot 11 weken. Ben nu 38 wkn zwanger, dus bij mij was het onschuldig. Zegt natuurlijk niets over jou; je zult moeten afwachten maar het schijnt vrij vaak voor te komen. Succes de komende tijd, ik weet hoe het voelt.
Heb ik ook rond die tijd gehad en er was niks aan de hand! Nu ligt er een gezonde dikke vrolijke baby in zijn wiegje te slapen . Sterkte, komt vast goed!
Ik heb een zwangerschap gehad met een piepklein beetje bloedverlies, maar kreeg toen helaas toch een miskraam. De volgende zwangerschap meer bloedverlies en dat ging helemaal goed. Dochter is nu bijna 6 jaar.

Het vervelende is dat je alleen maar kan afwachten.
Deze berichtjes doen me toch een beetje goed, ik heb er in elk geval beter van kunnen slapen.

Dank jullie
quote:Em1985 schreef op 28 december 2013 @ 22:07:

Na afgelopen jaar drie miskramen gehad te hebben en twee keer geopereerd ben aan de schade daarvan, was het deze maand eindelijk weer gelukt.

Vandaag ben ik 5 weken zwanger, de test is nog steeds zeer positief.

En toch heb ik vanmiddag helderrood gebloed.

Ik ben me wezenloos geschrokken.

Ik heb er zo'n verdriet van en voel me even heel naar en zielig.

Heeft iemand ervaringen of tips?

Ik weet niet zo goed wat nu...

Lieverd, nog niet gaan wanhopen..

Ik heb ook bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschap.

Ik was geloof ik rond de 12 weken zwanger.

Natuurlijk gebeurde dit in het weekend, en wij zijn meteen naar de huisartsenpost gegaan.

Ik kreeg daar geen leuk nieuws.

De dokter zei dat ik me maar moest voorbereiden op een miskraam.

Volgens hem was het teveel bloedverlies voor een innestelingsbloeding!

Ik superverdrietig natuurlijk.

Maar die ''miskraam'' is inmiddels een lekker jochie van 9 jaar oud!

Ik moest wel veel rust houden!

Als ik jou was zou ik de huisartsenpost voor de zekerheid bellen.

Heel veel sterkte, ik weet precies wat je nu doormaakt
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Kunnen ze dan al wat doen bij de huisartsenpost?

Het is nog zo pril, er is toch nog niks te zien.

Ik denk dat ik morgen maar even het ziekenhuis bel?
Hey em, heb het ook gehad met 5,5 week.. Eerst een beetje roze en toen 4/5 dagen bruin bloed. Heb toen een echo laten maken en alles was in orde. En nog steeds. Morgen elf weken! Hoeft dus niks ergs te betekenen!
quote:Em1985 schreef op 29 december 2013 @ 10:50:

Kunnen ze dan al wat doen bij de huisartsenpost?

Het is nog zo pril, er is toch nog niks te zien.

Ik denk dat ik morgen maar even het ziekenhuis bel?

Ze kunnen niet echt iets doen.

Maar misschien om je gerust te stellen...
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
-
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven