Vakantie 2014. Kroatië?

29-12-2013 13:51 10 berichten
Goedemiddag,

Op deze zondagmiddag in december ben ik me al aan het oriënteren op de zomervakantie van 2014.

Voor het eerst sinds jaren hebben we onze meiden belooft om eens niet te kamperen.

Uiteraard kan ik volop googlen en Zoover staat uiteraard als 2e scherm open maar ik zou toch graag wat persoonlijke meningen willen horen.

Wat zijn de voorwaarden:

-11 tot 14 dagen

- hotel of appartement

- vliegen of autovakantie, dit maakt niet zoveel uit maar wel graag in Europa.

We hebben 2 pubermeiden van 14 en 15 en willen graag in een omgeving zijn waar veel te beleven en te doen is.

1 van de meiden en wijzelf zijn graag actief bezig, denk aan watersporten, buggy/quad rijden, wandelen, enz.

De andere dame maakt liever wat (Nederlandse) vrienden en hangt daar dan de hele vakantie mee rond.

En winkelen doen ze allebei graag.

We zoeken dus wel een behoorlijke toeristische omgeving.

Zelf dachten we aan Kroatië maar wellicht komen er nog andere goede ideeën naar voren.

Wie denkt er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
en wat is je budget dan?

Als geld geen rol speelt kan ik zo 10 plaatsen opnoemen!
Ik zit zelf te denken aan rond de 1.000 euro per persoon.

Ik krijg wel een idee dat dit een aardig budget is.
Rovinje is een geweldig plaatsje met super veel te doen en genoeg campings om uit te kiezen.
Don't worry be happy
Ik ben zelf heel vaak op vakantie geweest in Kroatie (familie daar) en ik denk dat het voor jullie en de kinderen ook leuk is, als ik jullie wensen zo zie. Ik zou alleen niet naar Porec gaan, daarzijn echt heeeeeel veel Nederlanders, soort massa-toerisme, en naar mijn mening weinig 'echt' Kroatie.

Andere plaatsen zijn ook genoeg toeristisch (in de zin van; veel te doen en ook genoeg andere toeristen mbt vrienden/vriendinnen voor de kinderen)

Denk bv aan Split, Dubrovnik, Rovinj, Zadar.

Hebben allemaal strand,zee,mooie stad/centrum,activiteiten,maar niet té.

Kijk op internet naar huizen/appartementen, vooral die door de bewoners zelf worden verhuurd, bv een verdieping.

Is vaak erg mooi/leuk, en minder duur.

Hotel zou ik niet doen, vind ik geen meerwaarde hebben. Waarom zou je bv voor een redelijk kleine kamer kiezen, terwijl je goedkoper een eigen appartement of eigen huis/verdieping hebt?
Wauw, 1000 euro per persoon, daar kun je daar een heel luxe/mooi verblijf voor vinden!
Bedankt voor de reacties tot nu toe, daar kan ik wel wat mee!

Glitglam, kan je in de door jou voorgestelde steden ook een beetje watersporten zoals waterskiën, jetskieen, enz?
Ja,in eigenlijk alle iets grotere plaatsen aan zee valt wel zoiets 9of alle) te doen/kun je jetski's huren
Idd appartement huren via een particulier. Dat doe ik altijd in Kroatie en het is nog nooit tegen gevallen.

Aan watersporten geen gebrek.

Als je echt een toeristisch gebied wilt opzoeken dan moet je naar Istrie gaan.

Wil je het wat rustiger houden, ga dan naar Dalmatie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2015 09:14
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven